;
coinex

بانک مرکزی ممنوعیت استفاده از بیت کوین در ایران را اعلام کرد!

ممنوعیت استفاده از بیت کوین در ایران توسط بانک مرکزی اعلام شد. این ممنوعیت در ادامه به سایر بانک ها و شعب نیز اعلام گردید.

به گزارش تکراتو، روابط عمومی بانک مرکزی ایران اعلام کرده است که به‌کارگیری بیت کوین و ارزهای مجازی دیگر در تمام مراکز پولی و مالی ممنوع است. اوایل دی ماه سال 96 بود که ممنوعیت استفاده از بیت کوین در ایران در شورای عالی مبارزه با پولشویی تصویب شد. این امر در ادامه از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها، موسسات اعتباری و صرافی‌ها ابلاغ گردید.


بیشتر بخوانید: یک موسسه مالی معتبر خبر از کاهش ارزش بیت کوین داده است!


رشد سریع بیت کوین از اوایل سال ۲۰۱۷ شروع شد و در اواخر این سال به حدود ۲۰ هزار دلار رسید. بعد از آن قیمت این واحد پول دیجیتال کاهش یافت و در عرض کمتر از دو ماه به حدود هشت هزار دلار رسید. وقتی ارزش بیت کوین در ماه فوریه گذشته سقوط کرد، بعضی از بانک‌ها و موسسات مالی در کشورهای مختلف جهان خرید بیت‌کوین با کارت‌های اعتباری را ممنوع اعلام کردند.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت بیت کوین ؛ رقابت بیت کوین و گرام


بررسی علت ممنوعیت استفاده از بیت کوین در ایران

روابط عمومی بانک مرکزی دلیل ممنوعیت استفاده از بیت کوین در ایران را قابلیت تبدیل ارزهای مجازی به ابزاری برای پولشویی و تأمین مالی تروریسم و جابه‌جایی منابع پولی مجرمان اعلام کرد.

اواسط اسفند ماه سال گذشته نیز پلیس سایبری ایران (فتا) هشدار داد که بیت‌کوین پول سالمی نیست و از این پول برای خرید و فروش مواد مخدر و اسلحه و همین طور قاچاق انسان استفاده می‌شود. در ادامه ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران، به سرمایه‌گذاران ایرانی در مورد  خرید و فروش این ارزها و احتمال حبابی بودن قیمت آنها هشدار داد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: bbc

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر