;
coinex

کاهش استفاده از تلگرام در کشور ؛ اعتماد به پیام رسان های ایرانی افزایش یافت

دبیر شورای عالی فضای مجازی از کاهش استفاده از تلگرام در کشور خبر داد. به گفته وی استفاده از این اپلیکیشن تا 27 درصد کاهش یافته است.

به گزارش تکراتو، گزارش های منتشر شده در مورد فعالیت اخیر ایرانی ها در تلگرام نشان از کاهش استفاده از این اپلیکیشن در کشور دارد. آمارهای موجود نشان می دهد که استفاده از تلگرام تا 27 درصد و بازدید مطالب تلگرام تا ۱۷ درصد کاهش یافته است. به نظر می رسد که اتفاقات اخیر و صحبت هایی که در مورد فیلترینگ این اپلیکیشن مطرح شده ، کاهش استفاده از تلگرام در کشور را به همراه داشته است.

بسیاری از مسئولین کشور و همچنین رئیس جمهور کانال تلگرامی خود را تعطیل کردند و در پیام رسان های ایرانی به فعالیت مشغولند. البته فتوای رهبری نیز که در مورد استفاده از پیام رسان های داخلی بود، در این امر تاثیر بسیار داشته است.


بیشتر بخوانید: فتوای رهبری در مورد استفاده از پیام رسان های داخلی


کاهش استفاده از تلگرام تا 27 درصد!

دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد کاهش استفاده از تلگرام  و کاهش انتشار مطالب در این پیام رسان سخن گفت. وی کوچ مردم به پیام رسان‌های داخلی را نشانه اعتماد آنها به این پیام رسان ها دانست. وی همچنین در پیامی به خارجی ها بیان نمود که در صورت بروز هر تهدیدی ایرانی ها همه با هم در برابر آن متحد خواهند شد. دبیر شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد که میزان فعالیت کاربران در پیام رسان‌های داخلی به شدت افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید: امنیت پیام رسان های داخلی ؛ آیا پیام رسان های بومی مشکل امنیتی دارند؟


وی در ادامه به گزارش ارسال شده توسط وزارت ارتباطات اشاره کرد و اعلام نمود که در این مدت حدود ۱۰ درصد از پیک ترافیک تلگرام کاسته شده و در مقابل فعالیت کاربران در پیام رسان‌های داخلی افزایش یافته است.

افزایش تعداد  کاربران پیام رسان های بومی

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه صحبت های خود در مورد کاهش استفاده از تلگرام به افزایش تعداد کاربران پیام رسان های بومی اشاره کرد. به گفته وی در مدت کمتر از ۴ روز، ۶ میلیون نفر به پیام رسان‌های داخلی اضافه شده اند. مردم از پیام رسان های داخلی استقبال کرده و به آنها اعتماد دارند. وی تاکید نمود که در ابتدا تمرکز بر کوچ دولتی ها به پیام رسان های داخلی وجود دارد که قرار است تا چهارشنبه خاتمه یابند. در ادامه کوچ غیردولتی ها و کسب و کارها آغاز می شود.


بیشتر بخوانید:  مهاجرت به پیام رسان های داخلی ؛ درخواست وزارت ارشاد از ادمین های کانال های تلگرامی


حفظ نام و نشان تجاری کسب و کار‌ها در پیام رسان‌های داخلی

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه به حفظ نام و نشان تجاری کسب و کار‌ها در پیام رسان‌های داخلی اشاره کرد و اعلام نمود که با هماهنگی‌های انجام شده قرار است حدود ۲۲ هزار کسب و کار که کد شامک از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده اند به پیام رسان های بومی کوچ کنند. وی تاکید کرد که نام آن‌ها در پیام رسان‌های داخلی حفظ خواهد شد تا زمانی که بصورت فعال از آن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ تلگرام در سال ۹۷ ؛ آیا فیلتر تلگرام در ایران حتمی است؟


زمان فیلترینگ تلگرام مشخص نیست!

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره زمان مسدود شدن تلگرام اعلام کرد که فعلا مشخص نیست و زمان دقیقی در نظر گرفته نشده است. وی ادامه داد که آنها از مسدود کردن استقبال نمی کنند و هدف آنها این است که مردم خود از تلگرام کوچ کنند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: yjc

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    به هیچ وجه از این پیام رسان ها استفاده نمیکنم زیرا حق انتخاب با خودم هست و به هیچ فرد و یا ارگانی مربوط نیست که از چه اپلیکیشنی استفاده میکنم یا نمی‌کنم.

    پاسخ

    چرا تبلیغات دروغین می کنید درست نیست واقعا کار شماها

    پاسخ

    از قدیم گفتند دروغ هر چه بزرگ تر باشد باورش آسان تر هست…کمتر دروغ بنویسید…

    پاسخ