;
coinex

جنبش مقاومت دیجیتالی تلگرام ؛ پرواز موشک‌های کاغذی روسیه در روز زمین [تماشا کنید]

جنبش مقاومت دیجیتالی پاول دروف کماکان ادامه دارد. او از مردم روسیه درخواست کرد برای اعتراض به فیلترینگ تلگرام، موشک‌های کاغذی به پرواز درآورند و البته بازخورد مثبتی نیز گرفت.

داستان ساده است. پاول دورف از ارائه اطلاعات رمزنگاری شده به سرویس‌های امنیتی روسیه سر باز زد، دادگاه تاگانسکی مسکو حکم فیلترینگ تلگرام در روسیه را اعلام کرد،‌ مسکو حکم را به اجرا در آورد، تلگرام در روسیه فیلتر شد و بیش از 18 میلیون آی‌پی مرتبط با تلگرام مسدود شدند. اما دورف نه تنها پا پس نکشید که از آزادی اینترنت، حقوق بشر و تعهد نسبت به حریم شخصی کاربران گفت. دورف حریم خصوصی کاربران را غیرقابل فروش خواند.

آنطور که شواهد پیداست، فیلترینگ تلگرام در روسیه تاثیرگذار نبوده است. به گفته پاول دوروف، مدیر و موسس تلگرام، مردم روسیه برای دسترسی به تلگرام از وی‌پی‌ان استفاده می‌کنند. حدود ۷ درصد از کابران تلگرام را روس‌ها تشکیل می‌دهند. به نظر می‌رسد که این پیام رسان از همین تعداد محدود از کاربران خود نیز حمایت می‌کند.


بیشتر بخوانید : فیلترینگ تلگرام در روسیه جواب نمی‌دهد ؛ مقاومت دیجیتالی پاول دورف


کمتر از یک هفته پیش مدیر جوان تلگرام، در پیامی تلگرامی جنبش مقاومت دیجیتالی خود را بنا نهاد. او در پیامی در کانال تلگرام خود نوشت‌:

از اینکه در طول سال گذشته میلیون‌ها دلار به تولید و انتشار پروکسی ساکس ۵ و وی‌پی‌ان اختصاص دادم، خوشحالم و امیدوارم دیگران نیز به این جریان بپیوندند. جریانی که من از آن تحت عنوان ”مقاومت دیجیتالی” نام می‌برم و آن را به صورت یک جنبش غیر متمرکز که برای پیشرفت و آزادی‌های دیجیتالی در سراسر جهان ایستاده است، تعریف می‌کنم.

دورف دیروز، یکشنبه ۲ اردیبهشت، جنبش مقاوت دیجیتالی تگرام را یک گام دیگر به پیش برد. او از ساکنین روسیه خواست تا در راستای حمایت از اینترنت آزاد ساعت ۷ عصر به وقت محلی از پنجره خانه‌های خود، موشک‌های کاغذی به بیرون پرتاب کنند. موشک کاغذی نماد تلگرام و شاید در آینده‌ای نزدیک نمادی فراگیرتر برای جنبش‌های آزادی‌خواهانه‌ی اینترنت باشد.

او در کانال تلگرام خود نوشت:

هفت روز است که دولت مسکو تلاش می‌کند تلگرام را در این کشور مسدود کند. آنها تاکنون موفق به این‌کار نشده‌اند. من هیجان زده هستم. ما توانستیم از شدید‌ترین سانسورینگ تاریخ روسیه با بیش از ۱۸ میلیون IP آدرس بلاک شده جان سالم به در ببریم.

اگر شما در روسیه زندگی و از اینترنت آزاد حمایت می‌کنید، ساعت ۷ عصر امروز به وقت محلی از پنجره خانه‌های خود موشک‌های کاغذی را به پرواز درآورید. لطفا یک ساعت بعد موشک‌های کاغذی را از سطح محله خود جمع‌آوری کنید. به یاد داشته باشید، امروز روز زمین است.

از همه اعضای جنبش مقاومت دیجیتالی تشکر می‌کنم. با قدرت به تولید پروکسی ساکس ۵ و وی‌پی‌ان‌ها ادامه دهید و آنها را در میان دوستان و آشنایان روسی خود پخش کنید. آنها کارآمد خواهند بود، چرا که کشور در حال سقوط به عصر سانسورینگ تمام عیار اینترنت است.

جنبش مقاومت دیجیتالی تلگرام
پیامی که دوروف در روز زمین (۲ فرودین) خطاب به مردم روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت و از آنها درخواست کرد تا موشک‌هایی کاغذی از پنجره به پرواز درآورند. (اعتبار : کانال تلگرام پاول دروف)

حدود سه ساعت بعد، دورف با انتشار ویدیوی زیر از مشارکت مردم در این جنبش، از آنها تشکر کرد. او از مردم خواست تا این حرکت را به عنوان سنتی برای روز‌های یکشنبه حفط کنند و همچنین پس از به پرواز درآوردن موشک‌ها آنها را تمیز کنند. او در شرح ویدیو نوشت:

از حمایت مردم روسیه متشکرم ! این می‌تواند یک سنت روزهای یکشنبه باشد. لطفا فراموش نکنید که زمین را پاک کنید.

.

بیشتر بخوانید :

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ای لعنت به تلگرام… اینهمه مشترک در ایران داره بعد با پروی تمام میاد میگه که من عاشق فیلم 300 هستم.. فیلمی که حتی خارجی ها هم اذعان داشتن که برای لجن مال کردن تاریخ ایران و وحشی نشان دادن ایرانی ها درست شده ..اگه ایرانی ها یه ذره غیرت داشتن دیگه در پیام رسان تلگرام فعالیت نمی کردند…

    پاسخ