;
coinex

ورود خودروهای دارای سیستم پارک خودکار هوشمند فولکس واگن از سال 2020

فولکس واگن آلمان که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان به حساب می‌آید، قصد دارد اتومبیل‌های مچهز به سیستم پارک خودکار هوشمند خود را تا دو سال دیگر راهی بازارهای جهانی نماید.

گروه خودروسازی فولکس واگن (Volkswagen Auto Group) که شرکت‌هایی همچون فولکس واگن، آئودی (Audi) و پورشه (Porsche) را در بر می‌گیرد، شروع به تست کردن یک فناوری رانندگی خودکار کرده است. این فناوری از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد و خدماتی نظیر پارک اتومبیل، شارژ کردن باتری خودرو و تحویل یک مرسوله به خودرو را برای صاحب اتومبیل انجام می‌دهد. فولکس واگن گفته که در حال تست کردن این سیستم بوده و می‌خواهد آن را به همراه خودروهای تولیدی خود در سال 2020 در اختیار مشتریانش بگذارد.

آزمایش‌های مربوط به این سیستم هم اکنون در شهر هامبورگ در حال اجرا بوده و در فرودگاه این شهر برگزار می‌شوند. تست کردن خودروهای خودکار پدیده جدیدی در صنعت اتومبیل سازی نیست، اما باید به این نکته اشاره کرد که شرکت‌های فولکس واگن، آئودی و پورشه راهکاری بسیار متمرکزتر را در اجرای این تست‌ها اتخاذ کرده‌اند.

برای مثال باید به این نکته اشاره کرد که این تست‌ها به صورت مرحله‌ای اجرا می‌شوند. هر مرحله به بخش متفاوتی مربوط می‌شود که قصد دارد برای این فناوری، راه حل خاصی ارائه کند. موفقیت آمیز بودن این تست‌ها قدم بسیار بزرگی در توسعه و ساخت خودروهای خودران و همچنین افزایش محبوبیت آن‌ها از طریق ارائه خدمات مذکور محسوب می‌شود.

این بررسی‌ها با تست کردن یک سیستم پارک خودکار شروع می‌شود که با کمک شاخص‌هایی تصویری و نقشه مکان پارک خودرو انجام می‌گردد. الگوریتم پارک کردن خودرو تا به امروز در چند منطقه مختلف از کره زمین با در نظر گیری فاکتور امنیت به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی این پروسه مورد بررسی قرار گرفته است.

این روند هزاران فرآیند پارک سازی اتومبیل را شامل می‌شود. این فرآیندها سپس تحلیل می‌شوند تا به فناوری هوش مصنوعی خودرو در انطباق پذیری با محیط‌های شلوغ یک مکان پارک کمک کند. هدف نهایی این پروسه طراحی یک الگوریتم پارک است که در هر وضعیت و مکانی قابل استفاده باشد.

گروه خودروسازی فولکس واگن هم اکنون به عنوان بخشی از فرآیند بررسی خود انتشار تبلیغاتی را در مورد فناوری جدیدش شروع کرده و این فناوری را به وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی مانند اپلیکیشن وی پارک (We Park) خود افزوده است. پس از این که پیشرفتی در مورد این سیستم پارک خودکار حاصل شد، سرویس‌های دیگری نیز به این سیستم اضافه می‌شود و هر یک از شرکت‌های فولکس واگن، آئودی و پورشه هم خدماتی اختصاصی و ساخته شده توسط خود را در کنار این سیستم در اختیار مشتریانشان می‌گذارند.

فولکس واگن

در این میان شرکت فولکس واگن به طور خاص در تلاش است تا امکان تحویل بسته‌های پستی به یک خودروی پارک شده را فراهم سازد. این سازنده بزرگ امیدوار است که بتواند در آینده‌ای نزدیک این ویژگی را نیز ارائه نماید. سرویس وی دلیور (We Deliver) نیز این قابلیت را دارد که با قرار دادن یک رمز یک بار مصرف، امکان قرار دادن مرسولات پستی را در صندوق عقب خوردرو توسط پیک ها، فراهم نماید.

آئودی

آئودی راهکار نسبتا متفاوتی را در این پروسه دنبال می‌کند. این راهکار بر مبنای مفهومی به نام منطقه تحویل (handover Zone) طراحی شده است و خودروهای این سازنده آلمانی را به بخشی از راننده تبدیل می‌کنند. در این پروسه یک راننده خودرو خود را در یک مکان قابل پشتیبانی پارک می‌کند و خودرو این قابلیت را داشته که به صورت خودکار به انجام فعالیت هایی از پیش تعیین شده بپردازد. برای مثال در صورت اعمال برنامه ریزی‌های مربوطه این امکان وجود خواهد داشت که اتومبیل به سمت یک مغازه خشکشویی حرکت کند و لباس‌های راننده را بگیرد، سپس به کارواش برود و در نهایت سوخت گیری کند.

در صورت نیاز این امکان نیز وجود دارد که خودرو به گونه‌ای برنامه ریزی شود که خود را بعد از انجام کارهای محول شده پارک کند و منتظر راننده بماند. یا این که به منطقه اولیه بازگشته و راننده خود را سوار کند. امکان اضافه سازی چنین سرویس‌هایی به این فناوری با به کارگیری یک سیستم ردیابی کننده نرم افزاری خودرو وجود دارد.

پورشه

در این بین پورشه هم با به کارگیری فناوری خودروی الکتریکی خود که اخیرا در بعضی از تبلیغات نمایش داده شده است، سعی کرده است که فرآیندهایی نظیر پارک کردن و شارژ کردن خودکار اتومبیل را تست کند. این امکان وجود دارد که خودروی آزمایشی این برند بتواند با کمک یک روبات شارژ کننده، فناوری هوش مصنوعی خود و یک اتصال وایرلس بتواند خود را در یک فضای پارک قرار دهد و شارژ کند. این فناوری روباتیک همچنین این اطمینان را حاصل می‌کند که فرآیند شارژ بعد از تغذیه شدن کامل باتری خودرو متوقف گردد تا باتری اتومبیل بیش از حد شارژ نشود.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر