;
coinex

حاکمیت ربات ها در دنیا تا سال 2048؛ افزایش چشمگیر تعداد ربات‌ها در جهان

یکی از متخصصین به تازگی اعلام کرده است که تا سال 2048 میلادی حاکمیت ربات ها در دنیا اتفاق خواهد افتاد و تعداد آنها بیشتر از جمعیت انسان ها خواهد بود.

امروزه ربات ها در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارند و استفاده می‌شوند. عده‌ای عقیده دارند که حاکمیت ربات ها در دنیا حتمی خواهد بود، اما برخی نیز با این نظریه مخالف بوده و این موضوع را بیشتر شبیه به داستان های علیمی تخیلی می‌دانند.


بیشتر بخوانید: انجام حملات سایبری توسط ربات ها ؛ کابوس نسل آینده فضای مجازی!


حاکمیت ربات ها در دنیا

براساس گفته های دکتر ایان پیرسون از محققان آینده شناس، تعداد ربات های روی زمین ظرف سی سال آینده از 57 میلیون به 9.4 میلیارد می رسد. دکتر پیرسون که یک رمان نویس، مهندس و مخترع انگلیسی است که در مورد حاکمیت ربات ها در دنیا اعلام کرده که آنها تا سال 2028 میلادی، از هوش حسی نیز بهره مند خواهند شد. به گفته وی سالانه معادل یک پنجم از جمعیت موجود آنها به تعداد ربات های دنیا اضافه می‌شود.


بیشتر بخوانید: تشخیص چهره افراد از پشت دیوار ؛ هوش مصنوعی در خدمت ارتش آمریکا


نگرانی در مورد افزایش تعداد ربات ها

مطالعات مختلفی تا امروز در این مورد انجام شده و همگی حاکی از گسترش حضور این ماشین‌های هوشمند در محیط های کاری هستند. هفته گذشته مارک کارنی مدیر بانک انگلستان نیز در مورد حاکمیت ربات ها در دنیا هشدار داد. وی اعلام کرد که اتوماسیون در نهایت باعث از دست رفتن میلیون ها فرصت شغلی در این کشور خواهد شد.

جدیدا در این مورد از 2000 نفر نظر سنجی انجام شده است. از هر ده نفر هفت نفر (حدود ۷۱ درصد) نگران قدرت پیدا کردن ربات های بهره مند از هوش مصنوعی هستند و از هر ده نفر نیز شش نفر (معادل ۵۹ درصد) باور دارند که ربات ها تهدیدی جدی علیه بشریت خواهند بود. همچنین بالغ بر نیمی از این افراد نیز باور دارند که دانشمندان قادر به کنترل قدرت گیری ربات های بهره مند از هوش مصنوعی نخواهند بود.

این افراد نگران قدرت گرفتن ربات ها بودند و اعلام کردند که ربات ها می توانند کنترل جامعه را در دست بگیرند و باهوش تر از انسان ها باشند و همچنین شانس پیدا کردن کار را از افراد بگیرند. اگر به موضوع ربات‌ها علاقمندید پس حتما به این لینک مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: dailymail

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر