;
coinex

علت جریمه‌ی 35 میلیون دلاری یاهو چیست؟ اطلاعات 500 میلیون کاربر یاهو فاش شد!

علت جریمه ی یاهو پنهان کاری این کمپانی در مورد فاش شدن اطلاعات 500 میلیون از کاربران این شرکت است. این موضوع باعث جریمه‌ی 500 میلیون دلاری یاهو شد.

به گزارش تکراتو، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، هلدینگ آلتابا را که مالک یاهو به شمار می رود، 35 میلیون دلار جریمه کرده است. علت جریمه ی یاهو گمراه کردن سرمایه گذاران در مورد ماجرای هک این کمپانی، اعلام شده است.


بیشتر بخوانید: دزدی اطلاعات یک میلیارد کاربر یاهو ؛ فورا رمز خود را تغییر دهید!


پنهان کاری علت جریمه ی یاهو است!

این حملات سایبری در سال 2014 اتفاق افتاد که در طی آن اطلاعات بیش از 500 میلیون کاربر یاهو در اختیار هکرها قرار گرفت. در ادامه تیم امنیتی یاهو با وجود اینکه از حملات هکرهای روس و سرقت نام های کاربری، آدرس های ایمیل و اطلاعات کلیدی دیگر کاربران کاملا اطلاع داشت، اما سرمایه گذاران را مطلع نکرد.

علت جریمه‌ی 35 میلیون دلاری یاهو چیست؟

افشای حملات هکری یاهو

حمله سایبری صورت گرفته در پی خرید ورایزن توسط یاهو افشا شد. استیون پیکین که از مدیران بخش اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است در این مورد اعلام کرد که آنها پیش از این هشدار داده بودند که واکنش غیرمسئولانه یک کمپانی نسبت به افشای اطلاعات در حملات سایبری، ممکن است حکم قضایی به همراه داشته باشد.

جینا چوی، مدیر اداره منطقه ای کمیسیون مذکور نیز اضافه کرد که یاهو در ارزیابی وظایفش نسبت به اعلام این حمله سایبری ناتوان بوده و باعث شده سرمایه گذاران این کمپانی از چنین رویداد مهمی بی خبر بمانند. علاوه بر این حمله سایبری، یاهو سال گذشته نیز از سرقت داده های تمام سه میلیارد کاربر خود در یک حمله سایبری دیگر در سال 2013 خبر داد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmodo

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر