;
coinex

ارائه خدمات پس از فروش 18 ماهه به خریداران گوشی موبایل

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی از ارائه خدمات پس از فروش 18 ماهه به خریداران گوشی موبایل، براساس قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خبر داد.

به گزارش تکراتو، مهدی محبی اعلام کرده است که مهمترین دستاورد طرح رجیستری گوشی‌های موبایل، امکان نظارت بر خدمات پس از فروش گوشی‌های وارداتی بوده است. به گفته وی تمامی شرکت‌هایی که به صورت رسمی گوشی موبایل وارد کشور می‌کنند و رجیستر می‌شوند، باید نسبت به ارائه خدمات پس از فروش 18 ماهه به خریداران اقدام کنند.


بیشتر بخوانید: درخواست ۸۰ شرکت ایرانی برای دریافت نمایندگی موبایل ؛ اپل، موتورولا و بلک بری


نظارت بر ارائه خدمات پس از فروش 18 ماهه

محبی تأکید کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم اصلی بودن گارانتی و خدمات پس از فروش گوشی‌ها نظارت دارد. بنابراین واردکنندگان گوشی باید از اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی مجوز دریافت کنند. این اتحادیه بر عملکرد صحیح شرکت‌ها در ارائه خدمات پس از فروش 18 ماهه به خریداران نظارت خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: استعلام آخرین مالک سیم کارت موبایل در سامانه همتا


رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی بیان کرد که مطابق با قانون سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، هر گوشی وارداتی باید دارای ۱۸ ماه خدمات پس از فروش باشد. به گفته وی خریداران گوشی موبایل در زمان خرید باید علاوه بر دریافت کد فعال‌سازی طرح رجیستری و شناسه گوشی از فروشنده، نسبت به دریافت برگه گارانتی ۱۸ ماهه نیز اقدام کنند تا امکان ارائه خدمات پس از فروش کالا برای آنها وجود داشته باشد.

هرگونه شکایت در این زمینه، از طریق اعلام به اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر