;
coinex

نقش شرکت سامسونگ در محدود کردن و افزایش قیمت رم

کمپانی سامسونگ و همچنین دو شرکت بزرگ دیگر یعنی Hynix  و Micron three به تبانی برای افزایش قیمت رم و محدود کردن عرضه آن متهم شدند.

به گزارش تکراتو، شکایت از این شرکت ها به دلیل تبانی برای افزایش قیمت رم ، توسط موسسه Hagens Berman در دادگاه منطقه ای کالیفرنیا ثبت شده است.


بیشتر بخوانید: مشکلات آپدیت نکردن موبایل ها در هلند سامسونگ را به دادگاه برد!


افزایش قیمت رم و محدود کردن عرضه آن

DRAM قطعه سخت افزاری بسیار متداولی است و در اغلب دستگاه های الکترونیکی از قبیل موبایل، لپ تاپ و کامپیوتر استفاده می شود. این سه شرکت بخش عمده ای از تولید DRAM را در دست دارند و در سال 2017 توانستند حدود 96 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهند. بررسی هایی توسط Hagens Berman صورت گرفته که طی آن مشخص شده که این شرکت ها برای کاهش عرضه DRAM با هم همکاری کرده اند.

قیمت قطعه مذکور در سال 2017 حدود 47 درصد افزایش پیدا کرده که در سی سال اخیر بی سابقه بوده است.


بیشتر بخوانید: درخواست غرامت ۱۷۹ میلیون دلاری اپل از سامسونگ


علت افزایش قیمت رم در بازار

می توان یکی از دلایل افزایش قیمت رم را هجوم شدید استخراج کنندگان ارزهای مجازی به بازار سخت افزار اعلام کرد. این اقدام آنها باعث شد حتی کارت های گرافیکی هم نایاب شوند. لازم به ذکر است که سال گذشته تقاضا برای خرید DRAM  بیش از هفتاد درصد رشد داشت.

این موسسه تحقیقاتی تاکنون شکایت های بسیاری را علیه کمپانی های بزرگی نظیر اپل، فیسبوک، تسلا، هتل های زنجیره ای بزرگ و BMW  ثبت کرده است. این موسسه در سال 2006 پس از پیگیری پرونده ای مشابه در مورد DRAM بیش از 300 میلیون دلار در دادگاه برنده شد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmodo

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر