;
coinex

موسس گوگل در مورد تهدید هوش مصنوعی برای بشر هشدار داد

سرگی برین یکی از موسسان گوگل در مورد تهدید هوش مصنوعی برای بشر هشدار داد. استفاده روزافزون از هوش مصنوعی می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.

برین با ارسال نامه ای عمومی که معمولا هر سال در قالب نامه بنیانگذاران، برای تعیین خط مشی آلفابت، شرکت مادرتخصصی گوگل تهیه می شود، در مورد تهدید هوش مصنوعی برای بشر سخن گفت و اعلام کرد که ارتقای هوش مصنوعی مهم ترین تحول در دنیای رایانه و پردازش در طول عمر وی است.


بیشتر بخوانید: حاکمیت ربات ها در دنیا تا سال ۲۰۴۸؛ افزایش چشمگیر تعداد ربات‌ها در جهان


تهدید هوش مصنوعی برای بشر

برین در ادامه صحبت هایش در مورد تهدید هوش مصنوعی برای بشر ادامه داد که هر ماه تحولات جدید و کاربردهای تازه ای در حوزه هوش مصنوعی شکل می گیرد، اما این ابزار قدرتمند دغدغه ها و مسئولیت هایی را هم ایجاد می کند.

براساس گفته های برین از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل عکس ها، ترجمه جملات و مطالب به بیش از ۱۰۰ زبان، ارتقای سیستم ناوبری خودروهای خودران و حتی کمک به تشخیص بیماری ها استفاده می شود. اما هوش مصنوعی با توجه به این مزایایی که دارد، مشکلاتی را هم ایجاد می کند.


بیشتر بخوانید: انجام حملات سایبری توسط ربات ها ؛ کابوس نسل آینده فضای مجازی!


از جمله اینکه می تواند باعث کاهش فرصت های شغلی شود، می تواند منجر به شکل گیری الگوریتم های غرض ورزانه و غیرشفاف شود، می تواند برای کنترل و سواستفاده از مردم استفاده شود که البته نشانه های آن در زمینه تولید اخبار جعلی و دروغین قابل مشاهده است.

در پایان باید گفت که گوگل خود جدیدا از فناوری هوش مصنوعی برای کمک به ارتش امریکا استفاده کرده است. نتیجه آن تولید یک ابزار هوشمند تحلیل ویدئوهای گرفته شده توسط پهپادها برای استفاده پنتاگون است. بنابراین مشخص است که تهدید هوش مصنوعی برای بشر و سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای آسیب زدن به انسان ها کاملا باید جدی گرفته شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر