;
coinex

بازیابی پیام های حذف شده از وی چت امنیت آن را زیر سوال برد!

دولت چین از امکان بازیابی پیام های حذف شده از وی چت خبر داد. مقامات این کشور ادعایی را مطرح کرده اند که دور از ذهن نیست.

به گزارش تکراتو، اخیرا کمیسیون نظارت و بازرسی نظم شهری چاوچو در شهر هفئی جنوب شرقی چین مدعی شده که امکان بازیابی پیام های حذف شده از وی چت وجود دارد و این سازمان برای بررسی افراد دخیل در یک پرونده مشکوک دست به این کار زده است.

امکان بازیابی پیام های حذف شده از وی چت

این سازمان با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی این موضوع را خبر داد. البته این خبر بعدا حذف شد اما اکنون بسیاری از کاربران نگران بازیابی چت های خود توسط دولت پکن هستند. بسیاری از این کاربران در فروم های مختلف به دنبال راهی برای جلوگیری از دسترسی سازمان های نظارتی به پیام هایشان هستند و حتی برخی از این افراد ایده نابود کردن فیزیکی موبایل را هم مطرح کرده اند.

تکذیب خبر امکان بازیابی پیام های حذف شده از وی چت

در ادامه کمپانی سازنده سرویس وی چت هرگونه ذخیره یا بررسی تاریخچه چت ها را تکذیب کرد. لازم به ذکر است که وزارت دفاع استرالیا از مدتی قبل وی چت را به بهانه نگرانی های امنیتی و عدم تطابق با استانداردهای دفاعی ممنوع کرده، اما به نظر می رسد این مساله بیشتر ناشی از همبستگی با تحریم های آمریکا علیه شرکت های چینی باشد تا دغدغه های امنیتی.

به نظر می رسد که چون دولت چین در مورد نظارت بر داده ها حساسیت بالایی دارد، این ادعا در مورد امکان بازیابی پیام های حذف شده از وی چت اغراق باشد.

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر