;
coinex

آنچه تاکنون در مورد گوشی پرچمدار ال جی جی 7 تین کیو می‌دانیم: آخرین خبرها!

کمپانی ال‌جی در آینده‌ای نزدیک از گوشی پرچمدار ال جی جی 7 تین کیو (LG G7 ThinQ) رونمایی خواهد کرد. به همین دلیل قصد داریم هرآنچه تاکنون درباره‌ی این گوشی هوشمند می‌دانیم را با شما به اشتراک بگذاریم؛ با تکراتو همراه شوید:

برخی از شرکت‌های گوشی سازی مشهور، محصولات پرچمدار را برای عرضه در نیمه اول سال میلادی جاری معرفی کرده‌اند، اما ال‌جی از جمله این سازندگان نیست. هرچند که گوشی پرچمدار جدید این سازنده هم قرار است که در آینده‌ای نزدیک رونمایی شود. سازنده مشهور کره‌ای گفته است که در تاریخ 12 اردیبهشت (2 مه) از گوشی ال جی جی 7 تین کیو خود رونمایی می‌کند؛ با اینحال هنوز جزئیات تایید شده زیادی در مورد این گوشی هوشمند منتشر نشده است. به همین دلیل هیچ کس دقیقا نمی‌داند که جی 7 تین‌کیو با چه سبک طراحی و در چند رنگ عرضه می‌شود. در این نوشتار به ارائه جدیدترین شایعه‌ها و جزئیات منتشر شده در مورد گوشی ال جی جی 7 تین کیو پرداخته‌ایم.

ال جی جی 7 تین کیو

تاریخ عرضه

ال‌جی قصد دارد گوشی جدیدش را در تاریخ 2 مه در معرض عموم بگذارد، اما این تاریخ، زمان دقیق عرضه این محصول نیست. این احتمال وجود دارد که ال‌جی هم مانند سایر گوشی سازان، چند هفته بعد از رونمایی از محصولش آن را از طریق فروشگاه‌های عادی و آنلاین وارد بازار کند. بنابراین می‌توان گفت که کاربران می‌توانند در اواسط ماه مه یا اوایل ماه ژوئن این گوشی هوشمند را خریداری کنند. آن دسته از کاربرانی که علاقه‌ای به انتظار کشیدن ندارند، احتمالا می‌توانند ال جی جی 7 تین کیو را بعد از رونمایی، پیش خرید کنند. البته باید در نظر داشته باشید که تاریخ دقیق پیش فروش و عرضه این محصول هم بر اساس فروشنده، شرکت پشتیبانی کننده و منطقه عرضه تغییر می‌کند.

طراحی

طراحی

تا به امروز چند تصویر از ظاهر ال جی جی 7 تین کیو منتشر شده است. همه این تصاویر دقیق نبوده‌اند، اما برخی از آن‌ها با آنچه که تا به امروز در مورد این محصول گفته شده است، شباهت زیادی داشته‌اند. چند روز پیش، خبرگزاری اندروید هدلاینز مطلبی را در مورد این محصول پرچمدار منتشر کرد و گفت که سازنده کره‌ای می‌خواهد این محصول را در پنج رنگ عرضه کند. بعد از انتشار این مطلب تنها یک رندر دیگر در مورد سبک طراحی و چند خبر در مورد سخت‌افزارهای به کار رفته در جی 7 تین‌کیو منتشر شد. طبق اطلاعات منتشر شده توسط منابع خبری، این گوشی پرچمدار قرار است که در رنگ‌های مشکی، خاکستری، آبی تیره، آبی روشن و صورتی عرضه شود.

جی 7 تین‌کیو به دوربین دوگانه اصلی هم مجهز است که البته چندان غافلگیرکننده نیست، زیرا ال‌جی قبل از این محصول هم چندین گوشی پیشرفته را با دوربین دوگانه عرضه کرده بود. جی 7 تین‌کیو ظاهرا از یک اسکنر اثر انگشت پشتی هم بهره می‌برد. سازنده مشهور کره‌ای در ساخت گوشی‌های قبلی خود از این سنسور به عنوان شاسی پاور هم استفاده می‌کرد اما در گوشی پرچمدار جدیدش این شاسی را به دیواره جانبی بدنه انتقال داده است.

ال‌جی در ساخت جی 7 تین‌کیو از یک نمایشگر تقریبا بدون حاشیه مجهز به ناچ هم استفاده کرده است. نکته‌ای که باید مد نظر قرار گیرد این است که سازنده کره‌ای امکان مخفی سازی این شکاف (ناچ) را نیز برای کاربرانش فراهم ساخته است، به این طریق که می‌توانید با اعمال تنظیماتی در گوشی قسمت بالایی نمایشگر را مشکی کنید تا این شکاف با دیگر نقاط جلوی نمایشگر هماهنگ و از این طریق مخفی شود. شکاف قرار گرفته در بالای نمایشگر گوشی ال جی جی 7 تین کیو ، سنسور دوربین سلفی، سنسورهای نور مجاور و یک اسپیکر را در بر دارد.

تصویری که در قسمت فوق مشاهده می‌کنید، اولین رندر رسمی منتشر شده از جی 7 تین‌کیو است اما اولین عکسی که این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد، محسوب نمی‌شود. این محصول برای اولین بار در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل 2018 رونمایی شد. البته باید به این نکته اشاره کرد که عکس‌های گرفته شده در این رویداد، این گوشی همراه را با نام جی 7 نئو (G7 Neo) معرفی کردند.

سبک طراحی جی 7 تین‌کیو (گالری زیر) با سبک طراحی گوشی هوشمندی که در رندر رسمی منتشر شده، تا حدی شباهت دارد و این امر نشان می‌دهد که سازنده کره‌ای چند ماه پیش سبک طراحی گوشی جدیدش را نهایی کرده است. نکته عجیب این است که هنوز هیچ تصویری از کاورهای محافظ ال جی جی 7 تین کیو در دسترس نیست. احتمالا ال‌جی به این دلیل که می‌خواهد در تاریخ 12 اردیبهشت از سلاح جدیدش رونمایی کند، تصاویر کاورهای این محصول را منتشر نکرده است.


بیشتر بخوانید: ال جی جی ۷ به دکمه‌ی مجزا برای دستیار گوگل مجهز می‌شود


ویژگی‌ها

شکاف قرار گرفته در بالای نمایشگر گوشی ال جی جی 7 تین کیو از نظر فنی یک ویژگی محسوب نمی‌شود، با این حال از آنجایی که کاربران می‌توانند این شکاف را به طور مجازی مخفی کنند، می‌توان به چشم یک ویژگی به آن نگاه کرد. بعید نیست که کاربران هم به این مشخصه روی خوش نشان دهند زیرا در سایر گوشی‌های هوشمند هم شکاف نمایشگر توانسته است توجه مثبت برخی از کاربران را به خود جلب کند. ال جی این علاقمندی را مد نظر قرار داده و از این ویژگی در ساخت گوشی پیشرفته جدیدش استفاده کرده است با این امید که آن را به عنوان یک محصول بهتر عرضه کند.

ویژگی دیگری که همراه با جی 7 تین‌کیو عرضه می‌شود، کلید فیزیکی فعال کننده دستیار مجازی گوگل اسیستنت (Google Assistant) است. اگر کاربران بخواهند بدون وارد کردن فرامین صوتی، گوگل اسیستنت را فعال کنند، باید از چنین کلیدی استفاده نمایند. گوگل اسیستنت در درجه اول با هدف استفاده از طریق دادن فرامین صوتی طراحی شد تا از این طریق کاربر بتواند به گونه‌ای راحت و ساده‌تر یک فرآیند را انجام دهد یا هدفی را جستجو کند، با این حال شاید کاربر نخواهد که در یک مکان شلوغ از این قابلیت با دادن فرامین صوتی استفاده نماید زیرا این کار ممکن است که باعث آزار دیگران شود یا میکروفون گوشی را به دلیل وجود سر و صدای زیاد در تشخیص فرمان صوتی شما با مشکل مواجه سازد. در چنین موقعیت‌هایی شاسی فعال سازی گوگل اسیستنت و توانایی فعال سازی این دستیار از طریق تایپ کردن می‌تواند سودمند باشد.

گوگل اسیستنت فرامین تایپ شده را پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل ال جی جی 7 تین کیو تنها به یک شاسی فیزیکی نیاز دارد تا آن را فعال سازد. مجهز بودن جی 7 تین‌کیو به شاسی فعال سازی گوگل اسیستنت هنوز یک شایعه است با این حال این اولین باری نیست که شایعه‌ای در این زمینه منتشر می‌شود زیرا منابع خبری در گذشته هم مطالبی را مبنی بر مجهز بودن این گوشی هوشمند به چنین کلیدی منتشر کرده بودند. گوگل اسیستنت یک قابلیت هوش مصنوعی است، از این رو بعید نیست که شایعه‌های موجود در مورد این قابلیت و وضعیت آن در جی 7 تین‌کیو صحت داشته باشند.

گفته شده است که فناوری هوش مصنوعی بسیاری از قابلیت‌های دوربین گوشی پرچمدار جی 7 تین‌کیو را کنترل می‌کند. این یکپارچی برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند از دوربین گوشی خود بیشترین کارایی را دریافت کنند یک خبر خوشحال کننده است. فناوری هوش مصنوعی می‌تواند چند فیلتر متفاوت را برای تغییر دادن عکس‌ها در اختیار کاربران بگذارد. این فیلترها بر مبنای چند معیار متفاوت نظیر میزان کنتراست، اشباع شدگی و … طراحی شده‌اند. این امکان نیز وجود دارد که قابلیت هوش مصنوعی ال جی جی 7 تین‌کیو بتواند ویژگی‌های دیگری را هم مانند قابلیت لایو فوتوز (Live Photo)، حالت عکاسی پرتره و استیکرهای 3 بعدی برای تزیین کردن عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی در اختیار شما بگذارد.


بیشتر بخوانید: ال جی جی ۷ تین‌کیو از نمایشگر ۶.۱ اینچی با روشنایی بالا برخوردار می‌شود


عکس‌های کانسپت

عکس‌های کانسپت

طرح‌های کانسپت اغلب شکل و شمایل واقعی یک گوشی را نشان نمی‌دهند با این حال گاهی اوقات سازندگان از برخی از ویژگی‌های ترسیم شده در آن‌ها در ساخت گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. این ماهیت در مورد عکس‌های کانسپت ارائه شده از گوشی ال جی جی 7 تین کیو تا حدی صدق می‌کند زیرا در این تصاویر هم نشان داده شده است که این گوشی هوشمند از یک نمایشگر شکاف دار نسبتا بدون حاشیه و دوربین دوگانه اصلی با آرایش عمودی بهره می‌برد.

سخت افزارها

مبهم‌ترین ویژگی ال جی جی 7 تین کیو ماهیت سخت‌افزاری این گوشی هوشمند است. شایعه‌هایی در مورد نوع سخت‌افزارهای به کار رفته در این گوشی هوشمند شنیده می‌شود. برای مثال گفته شده که این محصول از یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 بهره می‌برد و به یک رم 4 گیگابایتی مجهز است؛ اما این احتمال وجود دارد که سازنده کره‌ای بخواهد در این محصول از یک رم 6 گیگابایتی استفاده کند، مخصوصا اگر بخواهد به کمک گوشی جدیدش با سایر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار رقابت کند.

تنها ویژگی سخت افزاری جی 7 تین کیو که فاصله بسیار کمی با واقعیت دارد دوربین دوگانه اصلی این گوشی همراه است. گفته می‌شود این محصول از یک دوربین مجهز به دو سنسور 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد. اگر این خبر صحت داشته باشد، می‌توان گفت که جی 7 تین‌کیو بهترین دوربینی را که ال جی تا به امروز بر روی یک گوشی همراه نصب کرده، در اختیار دارد. اطلاعات زیادی در مورد دوربین سلفی جی 7 تین‌کیو در دسترس نیست با این حال می‌توان احتمال داد که این محصول مانند ال جی وی 30 اس تین‌کیو (LG V30S ThinQ) به یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز شده باشد.

شایعه شده است که گوشی جدید ال جی از یک نمایشگر 6.1 اینچی بهره می‌برد. این احتمال وجود دارد که اندازه واقعی نمایشگر نصب شده بر روی این محصول با اندازه‌ای که در این قسمت بیان شده است، تفاوت داشته باشد، اما مشخصه‌ای که با اطمینان می‌توان به آن اشاره کرد این است که پنل نصب شده بر روی این محصول از فناوری ام پلاس (+M) سازنده مشهور کره‌ای بهره می‌برد. این فناوری در تلویزیون‌های جدید ال‌جی هم به کار رفته است و علاوه بر این که انرژی کمتری را مصرف می‌کند، تصاویر را هم با رنگ‌های بهتر و روشنایی بیشتری نمایش می‌دهد. پنل نصب شده بر روی ال جی جی 7 تین کیو باید توانایی پشتیبانی کردن فناوری HDR 10 را داشته باشد اما این موضوع نیز هنوز تایید نشده است.

شایعه شده است که ال‌جی در ساخت گوشی جدیدش از یک باتری 3,000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است اما احتمال نصب بودن یک باتری بزرگ‌تر بر روی این گوشی نیز وجود دارد. سازنده کره‌ای تایید کرده است که جی 7 تین‌کیو توانایی پشتیبانی کردن فناوری شارژ سریع 4 کوالکام را دارد. این قابلیت نیز تایید می‌کند که این گوشی هوشمند به پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 مجهز است.

جمع بندی

هنوز مشخص نیست که ال جی جی 7 تین کیو در چه تاریخی و مکان‌هایی با چه قیمتی عرضه می‌شود. می‌توان انتظار داشت که ال‌جی، حداقل قیمتی معادل با 700 دلار (یا بیشتر) را برای این گوشی هوشمند تعیین کند. هنوز یک هفته تا زمان رونمایی از گوشی ال جی جی 7 تین کیو باقی مانده است به همین دلیل احتمال دارد که جزئیات بیشتری در مورد این گوشی هوشمند در این بازه زمانی منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر