;
coinex

کاهش 34 درصدی در فروش گوشی های هوشمند چینی در سه ماهه‌ی قبل

فروش گوشی های هوشمند چینی کاهش چشمگیری داشته است. این کاهش در نرخ فروش باعث شده تا فروش جهانی گوشی‌های موبایل نیز در زمستان گذشته به میزان 2.9 درصد کاهش داشته باشد.

فروش گوشی های هوشمند چینی در سه ماهه‌ی نخست سال 2018، کمتر از 90 میلیون دستگاه بوده است. این در حالیست که از تابستان سال 2013، چنین آمار فروشی سابقه نداشته است.

برخی معتقدند که این کاهش در فروش به علت سال جدید قمری چینی است. تعطیلات این عید در میانه‌ی فصل تولید گوشی هوشمند بوده است. در نتیجه، فروش این موبایل‌ها از پاییز سال گذشته به میزان 34 درصد کاهش یافت. فروش گوشی های هوشمند چینی در مقایسه با فروش جهانی موبایل در سه ماهه‌ی اول سال 2018 به اندازه‌ی 30 درصد کاهش داشته است.


بیشتر بخوانید: تست مقاومت هواوی پی ۲۰ پرو ؛ پرچم‌دار هواوی در زیر شکنجه [تماشا کنید]


شرکت‌های شیائومی، هواوی، اوپو، ویوو و اپل، پنج تولیدکننده‌ی برتر چین در ماه‌های ژانویه تا مارس (سه ماهه‌ی اول سال 2018) بودند. شیائومی توانست با گوشی ردمی 5 پلاس به این موفقیت دست پیدا کند. این موبایل با قیمت 1000 یوان، معادل 157 دلار به فروش می‌رسد. هواوی که قبلا در رتبه‌ی اول قرار داشت، با کاهش 40 درصدی در فروش روبرو بوده است. شرکت‌های اوپو و ویوو نیز همانند هواوی، به ناچار مدل‌های قدیمی‌تر را در بازار عرضه کردند. فروش گوشی‌های اوپو و ویوو نیز 30 درصد کاهش داشته است. فروش گوشی‌های اپل نیز در چین به اندازه‌ی 25.6 درصد کاهش داشت؛ چراکه هواداران بی‌صبرانه منتظر گوشی 2018 اپل هستند. پیش‌بینی می‌شود که فروش این کمپانی در سه ماهه‌ی دوم 2018 نیز تا 30 درصد کاهش داشته باشد.

خبر خوب این است که فروش گوشی های هوشمند چینی در ماه‌های آینده بهتر خواهد شد. اما متاسفانه آمار فروش سالانه، همچنان با کاهش روبرو خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر