;
coinex

اندروید پی به یک ابزار جدید برای بهینه‌سازی مصرف باتری مجهز شده است

App Standby Buckets نام ابزار جدیدی است که در اندروید پی (Android P) قرار گرفته و با هدف بهینه‌سازی مصرف باتری طراحی شده است.

اندروید پی در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل IO 2018 رسما معرفی شد و پیش‌نمایشی از نسخه‌ی بتای آن در دسترس قرار گرفت. انتشار این نسخه‌ از پیش‌نمایش، ویژگی‌های جدید اندروید پی را به نمایش گذاشت که از جمله‌ی آنها می‌توان به App Standby Buckets اشاره کرد. این ویژگی می‌تواند اپلیکیشن‌های شما را بر اساس تعداد دفعات استفاده از آنها،‌ دسته‌بندی کند و متناسب با آن،‌ میزان باتری مشخصی را به آنها اختصاص دهد.

ویژگی جدید App Standby Buckets، دسترسی اپلیکیشن‌ها به منابع دستگاه‌ها مثل پردازنده یا باتری را محدود می‌کند؛ این محدودیت بر اساس الگوی مصرف کاربر ایجاد می‌شود. به بیان دیگر، اپلیکیشن‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید، محصور نمی‌شود؛‌ اما اپلیکیشن‌هایی که کاربرد کمتری دارند،‌ با محدودیت‌های شدیدی روبرو می‌شوند.

گوگل اعلام کرده است که پروسه‌ی دسته‌بندی، یک پروسه‌ی پویا است؛ به بیان دیگر، سیستم یک منبع انرژی مشخص را به هر کدام از اپلیکیشن‌ها اختصاص می‌دهد و به مرور زمان و تغییر الگوی مصرف کاربر، میزان انرژی اختصاص یافته،‌ افزایش یا کاهش می‌یابد.


بیشتر بخوانید: ویژگی‌های جدید اندروید پی روش‌های استفاده از اپلیکیشن‌ها را بهبود می‌بخشند


این منابع انرژی در پنج گروه دسته‌بندی شده‌اند: فعال، حالت آماده‌باش، مکرر، به‌ندرت و هرگز.

اگر اپلیکیشنی در گروه Active یا فعال باشد، سیستم هیچ محدودیتی را برای آن در نظر نمی‌گیرد. برای مثال، اپلیکیشن‌هایی که باز هستند یا در پس‌زمینه‌ی سیستم در حال اجرا هستند، در این گروه قرار می‌گیرند. اپلیکیشن‌های حالت آماده‌باش با محدودیت‌های بسیار خفیفی روبرو هستند. اپلیکیشن‌هایی که گاهی اوقات استفاده می‌شوند، ولی در حال حاضر غیرفعال هستند، در این گروه هستند. اپلیکیشن‌هایی که اغلب از آنها استفاده می‌شود، اما کاربرد روزانه ندارند،‌ در گروه اپلیکشن‌های مکرر قرار می‌گیرند. این تقسیم بندی به همین ترتیب تا دو گروه دیگر نیز ادامه دارد.

گوگل در این باره توضیح داده است که تولیدکننده‌ها می توانند معیارهای خود را برای اپلیکیشن‌ها تعیین کرده و انرژی مشخصی را به هر کدام از آنها اختصاص دهند. در مجموع ویژگی App Standby Buckets برای ایجاد مصرف بهتر باتری و مدیریت انرژی دستگاه طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر