;
coinex

دستیار مجازی گوگل اسیستنت به 6 صدای جدید مجهز می‌شود

در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل IO 2018 مشخص شد که دستیار مجازی گوگل اسیستنت (Google Assistant) از 6 صدای جدید برخوردار می‌شود.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در سخنرانی خود اعلام کرد که تنوع صدای گوگل اسیستنت بیشتر خواهد شد؛ صدای خواننده‌ی محبوب John Legend، از دیگر صداهایی است که تا پایان سال 2018 به این دستیار مجازی اضافه می‌شود.

صداهای مردانه و زنانه در دو قسمت مختلف دسته‌بندی شده‌اند و کاربران می‌توانند هر کدام از صداها را به یکی از اعضای خانواده‌ی خود اختصاص دهند. صداهای مختلف گوگل اسیستنت در محصولات گوگل هوم، گوشی‌های هوشمند و غیره در دسترس قرار دارد.

گوگل با استفاده از تکنولوژی جدید هوش مصنوعی به نام Wavenet،‌ نمونه‌ی صدای منحصربه‌فرد جان لجند را تهیه کرده است. پیچای اعلام رکد که این تکنولوژی باعث می‌شود که صداهای گوگل اسیستنت ،‌بیشتر به نحوه‌ی صحبت کردن انسان‌ها شباهت داشته باشد.


بیشتر بخوانید: گوگل اسیستنت در تربیت کودکان به شما کمک می‌کند


پیچای در ادامه‌ی سخنرانی خود از آپدیت‌های جدید اسیستنت خبر داد که در آینده‌ی نزدیک منتشر می‌شود؛ ویژگی‌هایی مثل مکالمه‌های طبیعی‌تر. ویژگی Continued Conversations (مکالمه‌های ادامه‌دار)، توسعه‌ی جدیدی است که شرایطی را برای کاربر فراهم می‌کند تا مجبور نباشد در آغاز پرسش هر سوال، عبارت Hey Google یا OK Google را برای فعال کردن دستیار، تکرار کند.

این قابلیت با ویژگی دیگری به نام Multiple Actions همراه می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد که درخواست‌های پیچیده‌ای داشته باشند. برای مثال می‌توان از گوگل اسیستنت درخواست کرد که «لطفا نور اتاق نشیمن و آشپزخانه را کم کن»؛ این درخواست تقریبا پیچیده،‌ در یک جمله به دستیار مجازی گفته می‌شود.

گوگل همچنین قصد دارد Custom Routines را راه‌اندازی کند؛ افزونه‌‌ای از سیستم Routines که د رماه مارس منتشر شده بود. با استفاده از این قابلیت می‌توانید روتین‌های شخصی ایجاد کنید و درخواست خود را با یک عبارت شخصی‌سازی شده آغاز کنید. برای مثال، می‌توانید عبارت هی گوگل،‌شام آماده است را به گونه‌ای شخصی‌سازی کنید که دستیار با شنیدن آن،‌ موسیقی مورد علاقه را در اتاق پخش کرده و تلویزیون را خاموش کند.

صداهای جدید گوگل اسیستنت در حال حاضر در دسترس هستند که مجموع صداها را به چهار صدای زنانه و چهار صدای مردانه می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر