;
coinex

ارائه برنامه آی مسیج اپل از طریق پلت‌فرم ویندوز 10 مایکروسافت

مایکروسافت می‌خواهد دنیای بزرگش را به کمک اپل گسترش دهد. در این مطلب به شرح جزییاتی در مورد ارائه برنامه آی مسیج از طریق پلت‌فرم ویندوز 10 پرداخته‌ایم.

مایکروسافت چند روز پیش در کنفرانس توسعه دهندگان بیلد (Build) راه جدیدی را برای همگام‌سازی گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های دارای سیستم عامل ویندوز 10 ارائه کرد. این راه حل امکان استفاده از قابلیت‌های پیام رسانی و مشاهده عکس‌های موجود در یک گوشی همراه را از طریق یک رایانه ویندوزی برای کاربران فراهم می‌سازد. علاوه بر این اعلان‌های یک گوشی را نیز در اختیار او قرار می‌دهد.

انجام دادن این کار در دستگاه‌های دارای سیستم عامل‌اندروید راحت‌تر است، با اینحال سازنده مشهور آمریکایی روزهای سختی را گذرانده است تا این قابلیت را در اختیار کاربران گوشی‌های آیفون بگذارد. ظاهرا علت این سختی عدم تمایل اپل برای ارائه برنامه آی مسیج از طریق پلت‌فرم ویندوز 10 مایکروسافت بوده است.

قابلیت جدید امکان استفاده از یک گوشی آیفون را در کنار یک رایانه دارای سیستم‌عامل ویندوز 10 برای کاربرش فراهم می‌کند. با اینحال مایکروسات گفته است که گوشی‌های آیفون کارایی محدودتری در مقایسه با گوشی‌های اندروید خواهند داشت. این سازنده همچنین گفته است در صورتی که بتواند اپل را به همکاری ترغیب کند، می‌تواند دامنه این محدودیت را کاهش دهد.


بیشتر بخوانید: انتشار آپدیت ویندوز ۱۰ با نام آوریل ؛ ۱۰ اردیبهشت


دو نفر از کارشناسان مایکروسافت با نام جو بلفیور و شیلپا رانگاناتان در یکی از مصاحبه‌های خود با سایت خبرگزاری د ورج (The Verge) گفته‌اند که یکی از اهداف آن‌ها ارائه برنامه آی مسیج از طریق پلت‌فرم ویندوز 10 است.

شیلپا رانگاناتان در این رابطه گفته است: “اپل فرآیند خواندن پیام‌ها را پیچیده کرده است اما مایکروسافت مایل است که با این شرکت همکاری کند. من می‌خواهم این فرآیند را به نحوی کاربردی با حفظ ویژگی‌ها و وضعیت سیستم عامل iOS انجام دهم و تجربه استفاده بهتری را برای کاربران سیستم عامل‌های ویندوز و آی‌او‌اس فراهم سازم. در حال حاضر نمی‌توانیم در سیستم عامل ویندوز همان گونه که پیام‌های یک گوشی اندروید را ارائه می‌کنیم، پیام‌های یک گوشی آیفون را هم ارائه کنیم اما مایل هستیم که در این زمینه با اپل همکاری کنیم.”

اپل هنوز هیچ حرفی در مورد پیشنهاد همکاری شرکت مایکروسافت نزده است و هنوز هم مشخص نیست که آیا این دو سازنده مشهور آمریکایی در مورد این پروژه با یکدیگر گفتگویی داشته‌اند یا خیر اما این احتمال وجود دارد که کوپرتینو در نهایت اجازه دهد که سیستم عامل ویندوز 10 مایکروسافت به نرم افزار آی مسیج (iMessage) مجهز شود زیرا این کار او را قادر می‌سازد تا به دنیای رو به رشد کاربران سیستم عامل ویندوز 10 وارد شود؛ دنیایی که مایکروسافت را قانع کرده است که مانند کوپرتینو در زمینه‌های آموزشی هم سرمایه گذاری کند.

اپل چند وقت پیش نسخه مایکروسافت استور نرم افزار آی تیونز (iTunes) را برای پلت فرم ویندوز 10 عرضه کرد و از این طریق بالاخره کاربرانش را قادر ساخت تا گوشی‌های آیفون خود را بدون نیاز به نصب نرم افزار وین 32 (Win32) به رایانه‌های دارای سیستم عامل مایکروسافت متصل سازند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر