;
coinex

دستگاه های دولتی مجبور به استفاده از موتور جستجوی بومی هستند

استفاده از موتور جستجوی بومی برای دستگاه های دولتی الزامی می‌شود. این دستورالعمل در حال تهیه است و قرار است به تصویب هیات وزیران برسد.

به گزارش تکراتو، معاون وزیر ارتباطات در مورد الزام دستگاه های دولتی به استفاده از موتور جستجوی بومی  اشاره کرده و اعلام نموده که در حال تهیه دستورالعملی هستند که اگر این دستورالعمل توسط هیات وزیران تصویب شود، دستگاه های دولتی مجبور به استفاده از موتور جستجوی داخلی خواهند بود.


بیشتر بخوانید: پایان فاز اول موتور جستجوی بومی و واگذاری به شبکه ملی اطلاعات


استفاده از موتور جستجوی بومی در دستگاه های دولتی

رسول سراییان به برنامه ریزی برای عملیاتی شدن استفاده از موتور جستجوی بومی در کشور اشاره کرد و اعلام نمود که پروژه مطالعاتی از دو موتور جستجوی بومی یوز و پارسی جو در مرکز تحقیقات مخابرات به اتمام رسیده و هم اکنون سازمان فناوری اطلاعات مجری عملیاتی کردن و کاربردی کردن این پروژه در سطح کشور است.


بیشتر بخوانید: استفاده از موتورهای جستجوی بومی ؛ راهکاری برای ارتقای آنها


به گفته وی توسعه و ترغیب کاربران به استفاده از موتور جستجوی ایرانی در دستور کار قرار دارد و ادامه داد که قرار است سازمان فناوری اطلاعات نسبت به برنامه ریزی برای کاربردی شدن این پروژه در کشور اقدامات لازم را انجام دهد.

تصویب دستورالعمل استفاده از موتور جستجوی بومی

به گفته سراییان، بخشی از دستورالعمل استفاده از موتور جستجوی بومی باید در وزارت ارتباطات تصویب شود و مورد موافقت وزیر ارتباطات قرار گیرد، البته بخشی از آن نیز باید به تصویب هیات وزیران برسد.


بیشتر بخوانید: تاخیر در راه اندازی موتور جستجوی بومی پارسی جو


معاون وزیر ارتباطات در پایان تاکید کرد که پیش بینی می شود تا سه ماه آینده اتفاقات خوبی در حوزه کاربردی کردن موتور جستجوی ایرانی در کشور بیفتد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر