;
coinex

اسنپ اولین استارتاپ یونیکورن ایرانی ؛ 1.7 میلیارد دلار ارزش!

اسنپ اولین استارتاپ یونیکورن ایرانی معرفی شده است. به گفته‌ی مدیرعامل این شرکت، اسنپ دارای ارزش ۱.۴ تا ۱.۷ میلیارد دلار است.

به گزارش تکراتو، شهرام شاهکار، مدیرعامل اسنپ در جریان کنفرانس ایرانسل اعلام کرد که این سرویس حمل و نقل آنلاین، اولین استارتاپ یونیکورن ایرانی است.

در جریان کنفرانس ایرانسل همچنین اطلاعاتی در مورد سرمایه‌گذاری‌های انجام‌‍شده بر روی استارتاپ‌های ایرانی ارائه شد و اعلام شد که این اپراتور با همکاری دانشگاه تهران، در فضای دانشگاهی مرکز شتابدهی برای استارتاپ‌های نوپا تأسیس کرده‌ است.


بیشتر بخوانید: بررسی اپلیکیشن اسنپ ؛ هر آنچه که باید در مورد این اپلیکیشن درخواست تاکسی آنلاین بدانید


اسنپ اولین استارتاپ یونیکورن ایرانی

گروه اینترنت ایرانیان از جمله استارتاپ‌هایی است که ایرانسل جزو سرمایه‌گذاران آن محسوب می‌شود که البته اسنپ نیز یکی از زیرمجموعه‌های آن محسوب می گردد.

اسنپ اولین استارتاپ یونیکورن ایرانی

شهرام شاهکار، مدیرعامل اسنپ در این مراسم تاکید کرد که اسنپ اولین استارتاپ یونیکورن ایرانی است که ارزشی بین ۱.۴ تا ۱.۷ میلیارد دلار دارد. براساس آمار اعلام شده، بیش از ۳۵۰ هزار نفر از مجموع ۷۰۰ هزار راننده‌ی اسنپ، فعال هستند. آمار سفرهای روزانه‌ی ثبت‌شده در اسنپ بیش از یک میلیون است که این آمار نشان می دهد تعداد سفرهای انجام شده در ایران در مقایسه با سفرهای انجام‌شده توسط اوبر در شهر سائوپائولو بیشتر است.

در این مراسم همچنین به سایر کسب و کارهای اسنپ مانند اسنپ‌فود، اسنپ‌تریپ و بامیلو نیز اشاره شد. لازم به ذکر است که اسنپ در این چند سالی که از آغاز فعالیت آن می گذرد، توانسته دیجی کالا، کافه بازار و آپارات را پشت سر بگذارد و خود اولین استارتاپ یونیکورن ایرانی باشد.


بیشتر بخوانید: بررسی تعداد کاربران و رانندگان اسنپ از آغاز کار؛ موفقیت استارتاپ ها


منظور از استاپ یونیکورن چیست؟

اصطلاح یونیکورن در واقع به استارتاپ ها، کمپانی ها و شرکت هایی اطلاق می شود که ارزش آنها بیش از یک میلیارد دلار باشد. در سال ۲۰۱۳ این عبارت توسط یک سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر برای متمایز کردن این نوع شرکت‌ها مطرح شد. یونیکورن به معنای اسب تک شاخ است و یک نماد ویژه و منحصربفرد است.

علاوه بر واژه یونیکورن، واژه‌های دیگری هم وجود دارد.  واژه decacorn برای شرکت‌هایی به کار می رود که ارزش آنها بیش از ۱۰ میلیارد دلار است و اصطلاح hectacorn نیز برای شرکت‌هایی کاربرد دارد که ارزش آنها بیش از۱۰۰ میلیارد دلار باشد.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر