;
coinex

تراکم پیکسل نمایشگر گلکسی اس 10 از 600 ppi هم بیشتر است

یک منبع خبری به نام Ice universe گفته که تراکم پیکسل نمایشگر گلکسی اس 10 (Galaxy S10) از 600 ppi هم بیشتر است.

شایعه‌های مرتبط با یک گوشی گلکسی اس جدید سامسونگ معمولا تا چند ماه قبل از عرضه گلکسی نوت این سازنده با سرعت زیادی پخش نمی‌شوند، اما گلکسی اس 10 قرار است که نمایانگر دهمین سالگرد محبوب‌ترین گوشی هوشمند اکوسیستم اندروید باشد. به همین دلیل چندان غافلگیر کننده نیست که هم‌اکنون شاهد انتشار شایعاتی در مورد مشخصات این محصول باشیم. برخی از این شایعه‌ها مربوط به ویژگی‌هایی هستند که سازنده مشهور کره‌ای نمی‌خواهد فبلت گلکسی نوت 9 خود را با آن‌ها عرضه کند؛ برای مثال اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر یکی از این ویژگی‌ها است. ابتدا شایعه شده بود که سامسونگ می‌خواهد اسکنر اثر انگشت فبلت پرچمدار 2018 خود را در نمایشگر آن قرار دهد اما ظاهرا از تصمیم خود صرف نظر کرده و تصمیم گرفته است که آن را در داخل نمایشگر گلکسی اس 10 قرار دهد. منابع خبری گفته‌اند که پنل این گوشی هوشمند تراکم پیکسل بسیار زیادی نیز دارد.


بیشتر بخوانید: گلکسی اس 10 با اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش خودنمایی می‌کند


تراکم پیکسل بالای نمایشگر گلکسی اس 10

سامسونگ گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس خود را با نمایشگرهای 2960 در 1440 پیکسلی WQHD پلاس دارای تراکم پیکسل 570 ppi و 530 ppi عرضه کرد. بعد از این پنل‌ها صفحه نمایش‌های UHD/4K با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسلی، محبوب‌ترین رزولوشن تصویر را دارند. اگر چنین پنلی در ساخت گوشی 6.2 اینچی گلکسی اس 9 پلاس به کار می‌رفت، تراکم پیکسل صفحه نمایش این گوشی پرچمدار به 710 ppi می‌رسید.

این بهینه سازی در گلکسی اس 9 پلاس اعمال نشد اما سامسونگ تصمیم گرفته است که گلکسی اس 10 خود را با این رزولوشن در اختیار کاربرانش بگذارد. سامسونگ احتمالا به دلیل اهمیت زیاد فناوری واقعیت مجازی، قصد دارد یک نمایشگر دارای رزولوشن 4K را برای استفاده در کنار هدست گیر وی آر (Gear VR) بر روی گوشی بعدی خود نصب کند یا این که می‌خواهد صرفا برای برجسته جلوه دادن گوشی پیشرفته جدیدش چنین بهینه‌سازی را در آن اعمال سازد.

رزولوشن تصویر گوشی‌های پرچمدار 2017 سامسونگ هم اکنون به طور پیش‌فرض بر روی مقدار 2220 در 1080 پیکسلی (فول اچ دی پلاس) تنظیم شده است از این رو استفاده از یک پنل 4K تنها زمانی معنی می‌دهد که گلکسی اس 10 بتواند این رزولوشن را در هنگام متصل شدن به یک هدست گیر وی آر ارائه کند یا این که سازنده کره‌ای بخواهد مانند سونی تجربه بهتری را به واسطه برخی از نرم‌افزارهایش مانند گالری گوشی در اختیار کاربرش بگذارد.

سامسونگ همچنین می‌تواند نمایشگر گلکسی اس 10 را با یک رزولوشن غیراستاندارد (مقداری بین WQHD و 4K) بسازد اما احتمال انجام دادن چنین کاری توسط این سازنده کم است زیرا از یک طرف استفاده از یک رزولوشن غیراستاندارد از دید گوگل و سایر شرکت‌های نرم‌افزارسازی به دلیل قرار نداشتن آن در دامنه رزولوشن‌های پذیرفته شده در اکوسیستم اندروید به هیچ وجه خوشایند نیست و از طرف دیگر ساختن چنین پنلی تنها برای ارائه کردن یک صفحه نمایش خاص هیچ نفعی را برای سازنده مشهور کره‌ای ندارد.

پاک شدن گزینه‌های فوق این نتیجه نهایی را باقی می‌گذارد که نمایشگر گلکسی اس 10 به طور استاندارد بر روی رزولوشن WQHD پلاس به جای رزولوشن فول اچ دی پلاس تنظیم می‌شود تا از این طریق زمانی که این گوشی هوشمند به یک هدست وی آر متصل می‌شود یا کاربر می‌خواهد از نرم افزارهای خاص سامسونگ استفاده کند، محتویات مختلف با کیفیت تصویر 4K نمایش داده شوند.

تا زمانی که سامسونگ مطلبی را مربوط به این که می‌خواهد اندازه یا ضریب شکل نمایشگر گوشی پرچمدار جدیدش را تغییر دهد، منتشر نکند نمی‌توان گفت که تراکم پیکسل نمایشگر این محصول بیشتر از 600 ppi است به همین دلیل باید با چشم تردید به جزییات ارائه شده در این مطلب نگاه کنید. گلکسی اس 10 همچنین قرار است که اولین گوشی هوشمند سامسونگ باشد که با اینترنت 5G عرضه می‌گردد از این رو می‌توان گفت که سرعت دانلود این گوشی هوشمند از سرعت دانلود گلکسی اس 9 هم که به عنوان گوشی ارائه کننده سریع‌ترین اینترنت موبایل جهان شناخته شده نیز بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر