;
coinex

ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی در تلگرام ؛ فعالیت کسب و کارها در پیام رسان های بومی اجباری است

خرم آبادی ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی در تلگرام را اعلام کرد. از این پس واحدهای صنفی و کسب و کارهای اینترنتی نمی توانند در تلگرام فعالیت کنند.

به گزارش تکراتو، فیلترینگ تلگرام در کشور قدم به قدم اجرا شد. در ابتدا مسئولین کانال های تلگرامی خود را تعطیل کردند و در ادامه از مردم خواستند تا از پیام رسان های بومی استفاده کنند. تلگرام فیلتر شد اما باز هم مردم به این پیام رسان وفادارند و سعی دارند به هر صورتی که هست از تلگرام استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: جزئیات توافق محرمانه ایران با دوروف در تهران فاش شد؛ داستان چیست؟


به نظر می رسد که مقاومت مردم در استفاده از پیام رسان های بومی باعث شده تا خرم آبادی ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی در تلگرام را اعلام کند. بنابراین کسب و کارهای اینترنتی و واحدهای صنفی مجبور به استفاده از پیام رسان های بومی خواهند بود در غیر اینصورت مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی در تلگرام

معاون قضایی دادستان کل کشور اعلام نمود که در جلسه‌ی معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور، تصمیم گرفته شده تا با واحدهای صنفی که به فعالیت و تبلیغات خود در تلگرام مشغولند ، به صورت قانونی برخورد شود.

عبدالصمد خرم آبادی نیز در کانال خود در پیام رسان سروش، ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی در تلگرام را اعلام کرد. وی تاکید کرد که واحدهای صنفی و کسب و کارهای اینترنتی باید فعالیت‌های خود را به شبکه‌های اجتماعی داخلی منتقل کنند.


بیشتر بخوانید: تلگرام به هیچ عنوان رفع فیلتر نخواهد شد؛ فیلترینگ تلگرام دائمی است!


هفته گذشته نیز با حضور نمایندگان مرکز ملی فضای مجازی، مرکز امور اصناف و بازرگانی وزارت صنعت معدن تجارت، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اتاق اصناف ایران، پلیس اماکن ناجا و اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور جلسه ای برگزار شده است.

در این جلسه در مورد نحوه اجرای بخشنامه مورخه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ نیروی انتظامی که در مورد ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی در تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی بیگانه است، بررسی هایی انجام شده است.

در این جلسه تاکید شده که فعالیت واحدهای صنفی در بستر تلگرام موجب ذخیره بخش عمده‌ای از داده‌های عظیم (big data) کشور در سامانه‌های رایانه‌ای خارجی و سوء استفاده بیگانگان از این داده‌ها خواهد شد و  بنابراین لازم است تا برای جلوگیری از دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور اقداماتی انجام شود. در این جلسه مشخص شد که:

  1. مسئولین ذیربط در وزارت صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌های امور صنفی باید به کلیه واحدهای صنفی اعم از کسب و کارهای اینترنتی و غیر اینترنتی سراسر کشور اعلام و ابلاغ نمایند که از هرگونه فعالیت تبلیغاتی و خدماتی در پیام رسان فیلتر شده تلگرام اکیداً خودداری کنند و فعالیت‌های خود را به شبکه‌های اجتماعی بومی منتقل نمایند.
  2. در صورتی که واحدهای صنفی پس از اطلاع رسانی به فعالیت و تبلیغات خود در بستر شبکه اجتماعی تلگرام ادامه دهند، وزارت صنعت معدن تجارت و مراجع صنفی اقدامات قانونی لازم را انجام می دهد.

 

بیشتر بخوانید: 

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر