;
coinex

استفاده از ژل هوشمند برای ساخت ربات نرم ؛ حرکت از طریق جریان الکتریسیته

محققان موفق شدند نوعی ژل هوشمند بسازند که این ژل در تولید ربات نرم کاربرد دارد. این ژل قادر به حرکت زیر آب و با کمک جریان الکتریسیته است.

به گزارش تکراتو، محققان دانشگاه راتگرز نوعی ژل هوشمند ساخته اند که می توان آن را در اشکال مختلف با پرینتر ۳ بعدی چاپ کرد. این اشکال چاپی می توانند با کمک الکتریسیته زیر آب راه بروند و اشیای دیگر را بگیرند و جابه جا کنند.

تولید ربات نرم با استفاده از ژل هوشمند

استفاده از ژل هوشمند برای ساخت ربات نرم بسیار مناسب است. ۷۰ درصد این مواد از آب تشکیل می شوند و می توان آنها را با کمک پرینتر سه بعدی به اشکال مورد نیاز مانند اختاپوس یا کرم ابریشم چاپ کرد. این ژل هوشمند نسبت به نور، دما و الکتریسیته واکنش نشان می دهد و به همین دلیل می تواند منبسط و منقبض شود یا حرکت کند. ربات ساخته شده با ژل هوشمند قادر به انجام فعالیت های مختلف است.

محققان دانشگاه راتگرز، توانستند این ژل را با استفاده از تابش نور روی یک ماده حساس به نور، در هنگام چاپ سه‌بعدی ابداع کردند. این عملیات همزمان با چاپ هیدروژل در پرینتر سه بعدی انجام شد و نتیجه آن ایجاد شکلی شبیه به انسان بود که ۲.۵ سانتیمتر طول داشت و می توانست در آب نمک راه برود.

در صورت قرار گرفتن در میدان مغناطیسی هیدروژل مذکور منقبض می شود، بنابراین می توان با قطع و وصل برق باعث حرکت این ربات نرم به جلو شد. این ربات های نرم کاربردهایی بسیار متنوع می توانند داشته باشند.

.

منبع: newatlas

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر