;
coinex

اپل از مشکل خم شدن گوشی‌های‌ آیفون 6 و آیفون 6 پلاس خبر داشته است

مشکل خم شدن گوشی‌های‌ آیفون 6 و آیفون 6 پلاس موضوعی بود که درست چند روز بعد از عرضه این گوشی‌ها در بازار توسط تعدادی از کاربران مطرح شد.

مدت کوتاهی بعد از انتشار این ادعا مشخص شد که آیفون 6 و آیفون 6 پلاس به میزان زیادی خم پذیر هستند اما اپل در پاسخ به این ادعا گفت که خم پذیری این دو گوشی بسیار نادر است و اعلام کرد که آن‌ها را با استفاده از تست خمش 3 نقطه‌ای، الگوی نقطه فشار و مطالعاتی با عنوان کاربر و پیچیدگی بررسی کرده است. در آن زمان سازنده مشهور آمریکایی مدعی شده بود که تنها 9 کاربر در این زمینه گزارش‌هایی را مطرح کرده‌اند.

اسناد منتشر شده توسط یکی از دادگاه‌های آمریکا از این امر حکایت می‌کنند که اپل نسبت به این که آیفون 6 به میزان 3.3 برابر و آیفون 6 پلاس به میزان 7.2 برابر خم پذیرتر از آیفون 5 اس است، خبر داشته است. ظاهرا این اسناد محرمانه بوده‌اند اما لوسی کوه، قاضی دادگاه ایالتی ایالات متحده، بخشی از این اسناد را در جریان تصمیم‌گیری خود در مورد یکی از شکایت‌های مشابه اخیر در اختیار عموم گذاشته است.

خم پذیری زیاد گوشی‌های‌ آیفون 6 و آیفون 6 پلاس
اسناد یک دادگاه داخلی که اخیرا منتشر شده‌اند، نشان داده‌اند که اپل نسبت به مشکل خم شدن زیاد گوشی‌های‌ آیفون 6 و آیفون 6 پلاس خود مطلع بوده است.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: تست مقاومت آیفون ۱۰ در برابر خراش، آتش و خمیدگی؛ آیفون X در زیر شکنجه!


برخی از کارشناسان معتقدند که ارتباطی بین خم شدن گوشی‌های‌ آیفون 6 و آیفون 6 پلاس و مشکل تاچ نمایشگر (Touch Disease) این گوشی‌های هوشمند وجود دارد. ظاهرا در نمایشگرهای این گوشی‌ها یک نوار افقی خاکستری لرزان هم نمایان می‌شود. اپل گفته که این پدیده در گوشی‌هایی رخ داده است که چند بار بر روی سطوح سخت سقوط کرده‌اند. کوپرتینو گفته بود که آیفون 6 و آیفون 6 پلاس هیچ مشکل مهندسی ندارند اما در ماه مه سال 2016 فرآیند محکم سازی قسمتی از برد منطقی گوشی‌هایش را که به مشکل تاچ مرتبط می‌شود، شروع کرد.

خم پذیری زیاد گوشی‌های‌ آیفون 6 و آیفون 6 پلاس
خم پذیری و تصمیم اپل مبنی بر عدم استفاده از اپوکسی در مورد همه گوشی‌هایی که سازنده مشهور آمریکایی قبل از ارائه آیفون 6 و آیفون 6 پلاس عرضه کرده است، صدق می‌کنند و به مشکل تاچ این گوشی‌های هوشمند مرتبط هستند.

بعد از این که چند شاکی به نمایندگی سایر کاربران از اپل در رابطه با مشکل تاچ گوشی‌های خود شکایت کردند، این سازنده اعلام کرد که در ازای دریافت مبلغ 149 دلار عیب گوشی‌های دارای این مشکل را برطرف می‌کند. سازنده مشهور آمریکایی وجود این مشکل را تایید کرد اما همچنین گفته بود که این عیب به دلیل سقوط گوشی‌ها بر روی سطوح سخت ایجاد شده است.

روند دادگاهی این پرونده سرعت آهسته‌ای دارد. قاضی کوه اوایل این ماه تقاضای یکی از مدعیان را برای گواهی دادخواهی سنخی رد کرد. کوه می‌گوید این دادخواهی فاقد یک نظام مناسب برای مرتبط سازی هر گونه آسیبی به اعضای این پرونده است. مدعیان گفته‌اند که با تصمیم قاضی پرونده موافقت می‌کنند یا در این زمینه درخواست تجدید نظر می‌دهند.

علیرغم این موضوع اسناد دادگاه به وضوح نشان می‌دهند که اپل نسبت به خم پذیری زیاد گوشی‌های‌ آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در مقایسه با گوشی‌هایی که تا به امروز ساخته، اطلاع داشته است. در یک سند دیگر هم نشان داده شده که این سازنده در ساخت گوشی‌های سری آیفون 6 از اپوکسی به کار رفته در ساخت گوشی‌های قبلی خود استفاده نکرده است. عدم استفاده از این ماده باعث می‌شود که تراشه موجود در گوشی از برد مداری که قبلا به آن وصل بوده است، به دلیل خم شدن گوشی جدا شود. این اتصال موقتی یکی از نظریه‌هایی بود که تکنسین‌های مستقل گوشی‌های هوشمند آن را در توضیح دادن مشکل تاچ گوشی‌های اپل مطرح کردند.

اپل به منظور جلوگیری از بروز مجدد این مشکل در ساخت شاسی گوشی‌های آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس و همه گوشی‌هایی که بعد از این دو محصول عرضه کرد، از آلومینیوم سری 7000، همان فلزی که در ساخت هواپیماها استفاده می‌شود، بهره برده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر