;
coinex

سوءاستفاده واردکنندگان خودرو از شرایط روانی بازار

افزایش نرخ ارز راه را برای سوءاستفاده واردکنندگان خودرو باز کرده و اکنون که قیمت خودروها افزایش یافته، مشتریان دیگر تمایلی به خرید خودرو ندارند.

به گزارش تکراتو، با افزایش نرخ ارز قیمت خودروها نیز افزایش یافته و باعث شده تا مشتریان دیگر تمایلی به خرید خودرو نداشته باشند. البته نوسانات ارز فقط بر واردات خودرو تاثیر نداشته بلکه قیمت خودروهای داخلی نیز تاثیر گرفته از نرخ ارز است.

سوءاستفاده واردکنندگان خودرو و افزایش قیمت ها

شهرام آزادی اظهار کرد که واردکنندگان خودرو در گذشته از نرخ ارز آزاد استفاده می‌کردند اما هم‌اکنون از دلار ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنند بنابراین نه تنها نباید قیمت خودروها را افزایش دهند بلکه قیت خودروها باید کاهش یابد.

وی علت این امر را عدم نظارت بر بازار خودرو اعلام کرد و بیان نمود که متاسفانه نظارتی بر عملکرد واردکنندگان خودرو وجود ندارد. به گفته وی همه چیز به واردکنندگان خودرو واگذار شده و آنها نیز محصولات را به هر قیمتی که بخواهند عرضه می‌کنند. در واقع افزایش نرخ ارز باعث سوءاستفاده واردکنندگان خودرو شده است.

نظارتی بر بازار خودرو وجود ندارد!

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه صحبت های خود در مورد سوءاستفاده واردکنندگان خودرو از شرایط موجود، اعلام کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بر عملکرد واردکنندگان خودرو نظارت کند و آنها را به حال خود رها نکند. به گفته وی با وجود اینکه مصرف ‌کنندگان خودروهای وارداتی از وضعیت مالی مناسبی برخوردارند اما باید به حقوق آنها هم توجه شود.

آزادی افزایش قیمت خودروهای وارداتی را یک حالت روانی اعلام کرد و ادامه داد که امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت با نظارت بر عملکرد واردکنندگان خودرو این شرکت ها را ملزم به عرضه محصولات متناسب با قیمت دلار ۴۲۰۰ تومانی کند. در این حالت قیمت‌ها در این بازار کاهش خواهد یافت.

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر