coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بررسی آخرین سالنامه آماری کشور؛ 82 میلیون نفر مشترک تلفن همراه

براساس آخرین سالنامه آماری کشور 82 میلیون نفر مشترک تلفن همراه در سال ۹۵ وجود داشته اند که تعداد آنها در سال 95 نسبت به قبل 40 برابر شده است.

به گزارش تکراتو، تعداد مشترکین تلفن همراه در کشور در سال ١٣٩۵ نسبت به سال ١٣٨٠ تقریبا ۴٠ برابر شده است. یعنی تعداد این مشترکین از حدود دو میلیون نفر در سال ١٣٨٠ به ۸۲.۸ میلیون نفر در سال ۱۳۹۵ رسیده است.


بیشتر بخوانید: انتشار شاخص های مهم ارتباطات کشور تا پایان سال ۹۶؛ استفاده ۵۳ میلیون نفر از اینترنت موبایل


بررسی آخرین سالنامه آماری کشور

براساس اطلاعات به دست آمده از مرکز آمار ایران، به‌ازای هر ایرانی ۶ ساله و بیشتر ٢.١۵ خط تلفن همراه واگذار شده است که ١.١۶ خط از آن، مشغول به کار هستند. بنابراین می توان گفت که فقط ۵۴ درصد از خطوط واگذار شده تلفن همراه کشور مشغول به کار هستند.

استان البرز با ٢۴ درصد به عنوان کمترین استان‌ها و کردستان و یزد با ۶٣ درصد بیشترین خطوط مشغول به کار نسبت به خطوط واگذار شده تلفن همراه را به خود اختصاص داده‌اند.

تعداد مشترک تلفن همراه مشغول به کار در سال ١٣٩۵ نسبت به سال ١٣٨٠ تقریبا ۴٠ برابر شده است به طوری که این مشترکان در سال ١٣٨٠ چیزی حدود ٢٠٨٧٣۵٣ نفر و در سال ١٣٩۵، به ٨٢٨٨٣۴۴٧  نفر رسیده اند.

استان اصفهان با ٣۶ برابر شدن تعداد مشترکین تلفن همراه در سال ١٣٩۵ نسبت به سال ١٣٨٠، کمترین افزایش و استان کردستان با ٢۶٠ برابر شدن تعداد مشترک تلفن همراه بیشترین افزایش در تعداد مشترکان تلفن همراه را داشته است.

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر