;
coinex

مقایسه وان پلاس 6 با گلکسی اس 9 پلاس ؛ مقایسه بزرگان [تماشا کنید]

در این مطلب به مقایسه وان پلاس 6 با گلکسی اس 9 پلاس خواهیم پرداخت تا ببینیم محصول جدید کمپانی خاص چینی، چه عملکردی در مقایسه با پرچمدار گران قیمت کره ای ها خواهد داشت.

مقایسه وان پلاس 6 با گلکسی اس 9 پلاس

مقایسه وان پلاس 6 با گلکسی اس 9 پلاس را از طراحی و شکل ظاهری آن‌ها آغاز می‌کنیم. وان پلاس 6 در قیاس با پرچمدار سامسونگ یک گوشی هوشمند باریک‌تر و سبک‌تر است. همچنین پنل پشتی پرچمدار جدید وان پلاس بر خلاف چیزی که به نظر می‌رسد، از شیشه ساخته شده، اما با یک پوشش جدید که احساس نرمی بیشتر و چسبندگی کمتری را در مقایسه با شیشه‌ی پشتی گلکسی اس 9 پلاس به دستان شما منتقل می‌کند.

مقایسه وان پلاس 6 با گلکسی اس 9 پلاس را از طراحی و شکل ظاهری

نگهداری هر دو محصول در دست کاملا راحت است، اما خمیدگی بیشتر پنل پشتی وان پلاس 6 باعث می‌شود احساس راحتی بیشتری را به دستان شما منتقل کند؛ هرچند که این خمیدگی بیشتر موجب تکان خوردن این محصول روی سطوح صاف می‌شود.

دکمه اختصاصی تغییر حالت صدای زنگ و هشدار گوشی نیز مجددا به پرچمدار وان پلاس بازگشته و البته این بار جانمایی بهتری نیز دارد. این دکمه به لبه‌ی سمت راست دستگاه منتقل شده است. خوشبختانه هر دو محصول از جک هدفون برخوردار هستند، اما متاسفانه وان پلاس 6 هنوز در برابر آب و گرد و غبار مقاوم نشده و استاندارد IP را دریافت نکرده است.

ظاهرا این کمپانی چینی بدون دریافت گواهینامه‌ی ضد آب بودن، محصول خود را تا حد قابل قبولی در برابر حوادثی مانند ریختن آب بر روی گوشی مقاوم کرده است. به علاوه اینکه پرچمدار جدید وان پلاس از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی نمی‌کند.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های ضد آب ۲۰۱۷ ؛ پرچمدارنی با توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار!


محل و شکل قرارگیری سنسور تشخیص اثر انگشت در این دو محصول نیز به طرز جالبی به یکدیگر شبیه بوده و هر دو از سیستم تشخیص چهره نیز بهره‌مند هستند؛ هرچند که به لطف اسکنر عنبیه‌ی موجود در پرچمدار سامسونگ و تلفیق آن با اسکن چهره در سیستمی به نام اسکن هوشمند، امنیت گلکسی اس 9 پلاس در این بخش بیشتر است.

توجه داشته باشید که قیمت گلکسی اس 9 پلاس حدودا 2 برابر قیمت وان پلاس 6 دارد. اس 9 پلاس در انگلستان به قیمت 869 پوند عرضه می‌شود، اما وان پلاس 6 با تمام امکانات به روزی که دارد تنها 469 پوند قیمت دارد و اینجاست که ارزش واقعی این محصول حتی با وجود کمبودهای ناچیزش مشخص می‌شود.

در ایران گلکسی اس 9 پلاس با قیمتی در حدود 5 میلیون تومان به فروش می‌رسد و برای وان پلاس 6 برچسب قیمتی در حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان دیده می‌شود.

محل و شکل قرارگیری سنسور تشخیص اثر انگشت در این دو محصول نیز به طرز جالبی به یکدیگر شبیه بوده

نمایشگر وان پلاس 6 با اندازه‌ی 6.28 اینچی کمی از نمایشگر 6.2 اینچی گلکسی اس 9 پلاس بزرگتر است، اما به لحاظ رزولوشن و فشردگی پیکسلی، این برتری با پرچم‌دار سامسونگ است. گلکسی اس 9 پلاس با رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل در مقابل رزولوشن 2280 در 1080 پیکسلی محصول جدید وان پلاس، پیکسل‌های بیشتری در اختیار دارد.

از طرف دیگر با وجود بریدگی نمایشگر ناچ، وان پلاس 6 موفق شده در نسبت صفحه نمایش به بدنه از گلکسی اس 9 پلاس پیشی بگیرد. ضمنا پنل نمایشگر هر دو دستگاه از نوع آمولد است و رنگ‌ها در هر دو محصول کاملا چشم‌نواز و جذاب نمایش داده می‌شوند، هرچند که اگر با دقت و از نزدیک این دو نمایشگر را با یکدیگر مقایسه کنید، خواهید دید که صفحه نمایش وان پلاس 6 رنگ سفید را خالص‌تر و بهتر نمایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید: بهترین نمایشگر موبایل متعلق به کدام گوشی‌ها است؟


اما در نهایت فراموش نکنید که نمایشگر پرچمدار سامسونگ با رزولوشن بالاتر، پیروز رقابت این بخش خواهد بود؛ هرچند که این برتری با افزایش مصرف باتری دستگاه بدست آمده است.

“سرعت مورد نیاز شماست” این شعار تبلیغاتی وان پلاس 6 است، اما مدل پایه‌ی هر دو محصول از چیپست اسنپدراگون 845 و 6 گیگابایت رم برای مجموعه‌ی پردازشی خود بهره می‌برند. اگرچه وان پلاس 6 حقیقتا سریعتر است، اما سرعت بیشتر پرچمدار وان پلاس، بیش از سخت‌افزار با نرم افزار و رابط کاربری بهینه‌تر این دستگاه ارتباط دارد.

ضمنا یک نسخه گران قیمت‌تر وان پلاس 6 نیز به بازار عرضه خواهد شد که 8 گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد داشت، بنابراین می‌توانید تا زمان عرضه‌ی این نسخه‌ احتمالا سریعتر، کمی صبر کنید.

در بخش حافظه‌ی داخلی گلکسی اس 9 پلاس در اکثر کشورها با 128 گیگابایت رم به خریداران عرضه می‌شود و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه را نیز دارد، اما نسخه‌ی پایه وان پلاس 6 تنها 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد و از کارت حافظه نیز پشتیبانی نمی‌کند. البته همچنان می‌توانید در انتظار نسخه‌ی 128 گیگابایتی وان پلاس بمانید که با فاصله‌ی کمی به بازار عرضه خواهد شد.

مقایسه وان پلاس 6 با گلکسی اس 9 پلاس در بخش نرم‌ا‌فزار نشان می‌دهد که پرچمدار وان پلاس با اندروید 8.1 روانه‌ی بازار خواهد شد، این در حالی است که پرچمدار سامسونگ با اندروید 8.0 به صورت پیش‌فرض عرضه می‌شود. یکی از ویژگی‌های جذاب نرم‌افزاری وان پلاس 6 امکان حذف کامل نوار ناوبری بوده و به جای این سه کلید نرم‌افزاری، می‌توانید کنترل دستگاه را با فرمان‌های ساده‌ی حرکتی انجام دهید.

خروجی 20 وات شارژر سریع وان پلاس 6 نیز در مقایسه با خروجی 15 وات شارژر سریع گلکسی اس 9 پلاس بیشتر است و در نتیجه شارژ سریع این محصول نیز با سرعت بالاتری انجام می‌گیرد. پرچمداران وان پلاس معمولا در زمینه‌ی عمر باتری عملکرد بسیار خوبی دارند، اما باید دید باتری 3300 میلی‌آمپری وان پلاس 6 عملکرد بهتری خواهد داشت یا باتری 3500 میلی‌آمپری گلکسی اس 9 پلاس که روی کاغذ ظرفیت بالاتری دارد.

برای اطلاع از بهترین عملکرد باتری در گوشی‌های هوشمند، لینک زیر می‌تواند اطلاعات خوبی ارائه دهد.


بیشتر بخوانید: بهترین عمر باتری گوشی در سال ۲۰۱۸ ؛ کدام باتری عملکرد بهتری دارد؟


مقایسه وان پلاس 6 و گلکسی اس 9 پلاس در بخش دوربین نیاز به بررسی‌های تکمیلی دارد، اما هر دو دستگاه از دوربین‌های دوگانه مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برند. با این تفاوت که پرچمدار وان پلاس از دو دوربین 16 و 20 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اما پرچمدار سامسونگ از دو دوربین 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

رزولوشن بالاتر لزوما به معنای کیفیت بیشتر نیست. دوربین گلکسی اس 9 پلاس به تکنولوژی دیافراگم متغیر مجهز شده و اندازه‌ی دیافراگم دوربین اصلی این دستگاه را می‌توان از بین دو حالت f/1.5 برای عکاسی در محیط‌های کم نور و f/2.4 برای محیط‌هایی با نور کافی انتخاب کرد. در مقابل، دیافراگم هر دو دوربین وان پلاس 6 با اندازه‌ی f/1.7 ساخته شده‌اند.

تفاوت دیگر دوربین این محصولات در فیلمبرداری فوق آهسته‌ی آن‌ها است، جایی که اس 9 پلاس 960 فریم بر ثانیه را در رزولوشن 720p ثبت می‌کند و وان پلاس 6 در همین رزولوشن، 480 فریم را در هر ثانیه به تصویر می‌کشد.


تماشا کنید: قابلیت فیلمبرداری سوپر اسلوموشن گلکسی اس ۹ سامسونگ


در بخش صوتی نیز هر دو محصول بلندگوهای استریو دارند که تا حدودی می‌توان گفت بلندگوهای گلکسی اس 9 پلاس در مقایسه با رقیب چینی خود عملکرد بهتری دارند، اما این تفاوت بسیار اندک است.

اکنون بیش از این شما را منتظر نگه نمی‌داریم و دعوت می‌کنم به تماشا ویدئوی مقایسه وان پلاس 6 و گلکسی اس 9 پلاس بنشینید و سپس نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید انتخاب شما کدام یک از این دو محصول خواهد بود.

.

منبع: youtube

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر