;
coinex

سوءاستفاده فرزندان از پایین بودن سواد اینترنتی والدین

پایین بودن سواد اینترنتی والدین راه را برای سوءاستفاده فرزندان باز کرده است. این امر می تواند مشکلاتی بسیار را به دنبال داشته باشد.

به گزارش تکراتو، کارشناسان اعلام کرده اند که در صورت پایین بودن سواد اینترنتی والدین ، استفاده از تکنولوژی‌های جدید و ابزارهای پیشرفته ارتباطی و هوشمند می تواند راه را برای سوءاستفاده فرزندان باز کند. این مسئله می تواند بروز آسیب‌های جدی برای کودکان و نوجوانان در خانواده را به همراه داشته باشد.

 سواد اینترنتی والدین

مشکلات پایین بودن سواد اینترنتی والدین

رایانه، تلفن همراه، تبلت و سایر ابزارهایی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، علاوه بر کاربردهای گسترده در حوزه‌های مختلف فضای مجازی برخی پیامدهای نامناسب اجتماعی نظیر نقض حریم خصوصی‌، اعتیاد اینترنتی‌، کاهش تعاملات اجتماعی،‌ بلوغ زودرس‌، محتوای غیر اخلاقی‌،‌ ضعف تحصیلی و … را به دنبال دارند. امروزه کودکان و نوجوانان نیز همگی به این ابزارهای پیشرفته و اینترنت دسترسی دارند و بسیار تحت تاثیر فناوری قرار گرفته اند.

اعتیاد به اینترنت یکی از شایع‌ترین پیامدهای این فناوری است که در میان کاربران فضای مجازی بسیار وجود دارد. به گفته کارشناسان، معتاد اینترنتی کسی است که حداقل 38 ساعت در هفته یا 8 ساعت در روز، وقت خود را صرف استفاده از اینترنت کند.

همچنین استفاده بیش از حد از تلفن همراه و تبلت باعث آسیب به مهره‌های گردن و ستون فقرات می شود. این مسئله در کوتاه مدت باعث ایجاد درد و در دراز مدت موجب ساییدگی مهره‌ها و بروز مشکلات مفصلی و اختلالات حرکتی می‌شود.

سوءاستفاده از سواد اینترنتی والدین

تاکید بر افزایش سواد اینترنتی والدین

کارشناسان تاکید دارند که والدین علاوه بر اینکه باید سواد سایبری خود را ارتقاء دهند، لازم است تا بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نیز نظارت داشته باشند تا به این صورت از بزه‌دیدگی فرزند خود در فضای مجازی جلوگیری کرده باشند.

والدین باید زمان استفاده فرزندان از تلفن همراه و تبلت را محدود کنند و برای استفاده از اینترنت شرایطی را به فرزند خود اعلام کنند. والدین باید در مورد عدم فاش کردن اطلاعات خصوصی،‌ عدم برقراری ارتباط با بیگانگان، عدم مراجعه به سایت‌های نا آشنا و… با فرزندان صحبت کنند و کودک خود را در این فضا رها نکنند.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر