;
coinex

آیفون X پلاس با دوربین سه گانه از آنچه در شایعات می‌بینید، به شما نزدیکتر است!

آخرین شایعات حاکی از آن هستند که آیفون‌های 2019 به سه لنز دوربین در پنل پشتی خود مجهز خواهند شد؛ با اینحال گزارش‌های جدید مدعی هستند که آیفون X پلاس (iPhone X Plus) که در شهریور ماه رونمایی می‌شود، از دوربین اصلی سه‌گانه برخوردار می‌شود. 

گزارش‌های جدید از وجود سه لنز دوربین در پنل پشتی گوشی‌های پرچمدار آیفون و سامسونگ خبر می‌دهند. خبرگزاری The Korea Herald گزارش کرده است که آیفون X پلاس که احتمالا از صفحه نمایش 6.5 اینچی برخوردار می‌شود و سامسونگ گلکسی اس 10 که احتمالا در اوایل سال 2019 رونمایی می‌شود، هر دو با سه لنز دوربین اصلی همراه خواهند شد.


بیشتر بخوانید: گلکسی اس ۱۰ سامسونگ به دوربین اصلی سه‌گانه مجهز می‌شود


تحلیلگر شرکت سرمایه‌گذاری KB Securities، کیم دانگ وون، پیش‌بینی خود پیرامون گلکسی اس 10 را اینگونه مطرح کرده است: «سامسونگ در نظر دارد گوشی رده‌بالای بعدی خود را به سه لنز دوربین و سنسور 3D مجهز کند تا بتواند تجارت گوشی‌های هوشمند را بهبود بخشد؛ چرا که فروش گوشی‌های سری گلکسی اس 9 مطابق با پیش‌بینی‌ها و انتظارات این شرکت نبوده است.»

در گزارش دیگری که به سیاست‌های سامسونگ می‌پردازد، به نام آیفون X پلاس نیز اشاره شده است: «یکی از گوشی‌های هوشمند رده‌بالای اپل که احتمالا با نام آیفون X پلاس معرفی می‌شود، احتمالا به سه لنز دوربین در پنل پشتی مجهز خواهد شد.»

این اولین باری نیست که گزارش‌هایی را درباره‌ی وجود سه لنز دوربین در گوشی‌های آیفون می‌شنویم؛ اما تمامی اخبار گذشته مدعی بودند که آیفون‌های 2019 با این تنظیمات دوربین همراه خواهند شد. بنابراین، بعید به نظر می‌رسد که اپل در سال 2018 بخواهد از تنظیمات دوربین سه‌گانه در گوشی‌های خود استفاده کند.

تحلیلگر سابق KGI Securities، مینگ چی گو معروف در اوایل امسال مدعی شد که آیفون 6.5 اینچی از دوربین اصلی دوگانه برخوردار می‌شود.

با این اوصاف، تحلیلگر The Korea Herald به درستی از وجود سه لنز دوربین در گوشی‌های آیفون خبر داده است؛ اما این تکنولوژی در آیفون‌های 2018 وجود نخواهد داشت. تنظیمات دوربین سه‌گانه با گوشی هواوی پی 20 پرو به بازارهای جهانی معرفی شد و هنوز یک تکنولوژی جوان محسوب می‌شود. کمپانی اپل معمولا از بی‌نقص بودن فناوری‌های جدید اطمینان حاصل می‌کند و برای رقابت با این نوع ویژگی‌ها در بازار، عجله‌ای ندارد.

تنظیمات دوربین سه‌گانه با گوشی هواوی پی 20 پرو به بازارهای جهانی معرفی شد و هنوز یک تکنولوژی جوان محسوب می‌شود.

با این اوصاف، 2019 احتمالا سال گوشی‌های مجهز به تنظیمات دوربین سه‌گانه است؛ چراکه گلکسی اس 10 در بهار و آیفون نیز در پاییز سال آینده با این تکنولوژی همراه خواهند شد. گفته می‌شود که لنز سوم در گوشی آیفون احتمالا برای زوم اپتیکال 3x در نظر گرفته می‌شود. گوشی‌های آیفون 7 پلاس، آیفون 8 پلاس و آیفون X در حال حاضر از زوم اپتیکال 2x برخوردار هستند.

سیستم مجهز به سه لنز دوربین می‌تواند قابلیت تشخیص سه‌بعدی پیشرفته را برای واقعیت افزوده امکان‌پذیر کند؛ اینطور که به نظر می‌رسد، مدیرعامل کمپانی اپل، تیم کوک به این فناوری علاقه‌ی خاصی دارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: macrumors

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر