;
coinex

تست باتری گلکسی اس 9 پلاس در برابر آیفون 10 [تماشا کنید]

در این رقابت تست باتری گلکسی اس 9 پلاس در برابر آیفون 10 اپل را مشاهده خواهید کرد. هردوی این محصولات پیش از این نیز مورد آزمایش قرار گرفته‌اند؛ اما باید دید که این دو رقیب رو در رو و در برابر یکدیگر چه خواهند کرد، پس در ادامه با تکراتو همراه باشید.

باید اشاره کنیم که پرچمدار فعلی سامسونگ یعنی گلکس اس 9 پلاس به یک باتری 3500 میلی‌آمپری مجهز است، البته نباید فراموش کرد که نمایشگر این دستگاه نیز علاوه بر بزرگ‌تر بودن، رزولوشن بالاتری نیز دارد. هردوی این نکات باعث افزایش مصرف باتری در گلکسی اس 9 پلاس می‌شوند، در حالی که رقیب آن یعنی گل سرسبد کمپانی اپل، آیفون 10، از یک باتری 2716 میلی‌آمپر ساعت انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کند.

باتری گلکسی اس 9 پلاس در برابر آیفون X

پیش از هر چیز بهتر است اشاره کنیم که هر دو پرچمدار اپل و سامسونگ از پنل‌های نمایشی OLED بهره می‌برند که دو روی سکه دارند. اول این که این نوع پنل‌ها رنگ مشکی را با کمترین میزان انرژی نمایش می‌دهند که این موضوع به افزایش طول عمر باتری کمک می‌کند؛ اما از طرف دیگر هنگام نمایش رنگ‌های روشن و سفید، مصرف این پنل‌ها بیشتر از پنل‌های سنتی LCD است.

در تست باتری گلکسی اس 9 پلاس در برابر آیفون 10 برای اینکه ببینیم کدام گوشی موبایل مصرف باتری کمتری دارد، هردو دستگاه کاملا شارژ شده و تمام اپلیکیشن‌های پس زمینه‌ی آن‌ها بسته شده و به مدت 16 ساعت بدون استفاده شدن در حالت آماده به کار قرار داده شدند تا میزان مصرف باتری آن‌ها در حالت آماده به کار نیز سنجیده شود.


بیشتر بخوانید: بررسی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس


پس از این زمان، باتری گلکسی اس 9 پلاس به 85 درصد رسیده بود، در حالی که آیفون 10 همچنان 99 درصد شارژ داشت. البته این عدد کمی غیرواقعی به نظر می‌رسد. در مرحله‌ی اول، تست روشنایی نمایشگر دستگاه بر روی 85 درصد قرار داده شد و 3 ساعت در یوتیوب با آن‌ها ویدیو نمایش داده شد، پس از این زمان باتری گلکسی اس 9 پلاس به 67 درصد رسید و باتری آیفون 10 به 55 درصد کاهش پیدا کرد.

در مرحله‌ی بعدی، یک ساعت با هرکدام از این محصولات یک بازی تقریبا سنگین گرافیکی اجرا شد، البته با میزان روشنایی 100 درصد. پس از این یک ساعت بازی، باتری آیفون 10 به 87 درصد رسید، در حالی که میزان شارژ باتری گلکسی اس 9 پلاس به 84 درصد کاهش پیدا کرد.

مقایسه عملکرد باتری گلکسی اس 9 پلاس با آیفون X

در مرحله‌ی بعد آزمون باتری گیک‌بنچ در حالت کاهش نسبی باتری بر روی هردو دستگاه اجرا شد که در اینجا آیفون 10 پس از سه ساعت آزمایش، امتیاز 2566 را بدست آورد و میزان شارژ باتری آن به 40 درصد کاهش یافت؛ اما گلکس اس 9 پلاس پس از این تست سه ساعته، همچنان 63 درصد باتری داشت و امتیاز فوق‌العاده‌ی 4592 را بدست آورد.

این یعنی عملکرد باتری اس 9 حدودا 79 درصد بالاتر از آیفون است؛ بنابراین به نظر می‌رسد آیفون در مراحل اولیه که باتری شارژ بیشتری دارد، به صورت غیرواقعی درصد باتری را بالاتر نگه می‌دارد و با گذشت زمان، سرعت کاهش درصد باتری این محصول افزایش می‌یابد.


تماشا کنید: مقایسه سرعت هواوی پی ۲۰ پرو با آیفون ۱۰ اپل ؛ کدام گوشی سریع‌تر است؟


در مرحله پایانی تست نیز مجددا آزمون باتری گیک‌بنچ، اما این بار در حالت خالی شدن کامل باتری، اجرا شد. باتری آیفون 10 پس از 4 ساعت و 45 دقیقه به طور کامل تخلیه شد و امتیاز 2845 را بدست آورد که کمی بیشتر از امتیاز این آزمون در حالت کاهش نسبی باتری بود. اما باتری گلکسی اس 9 پلاس پس از گذشت 7 ساعت و 22 دقیقه به طور کامل خالی شد و امتیاز 4420 را کسب کرد.

با این نتایج باید گفت که سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس در زمینه‌ی باتری یک سروگردن بالاتر از رقیب خود قرار دارد که احتمالا دلیل این اختلاف، پرمصرف‌تر بودن پردازنده‌ی آیفون 10 در مقایسه با پردازنده‌ی پرچمدار سامسونگ است. اکنون دعوت می‌کنیم به تماشای ویدیوی تست باتری گلکسی اس 9 پلاس در برابر آیفون 10 بنشینید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: youtube

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر