;
coinex

پنل پشتی شفاف شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن همه سخت افزارها را نشان نمی‌دهد

تا به حال چندین گوشی هوشمند با کاور پشتی شفاف عرضه شده‌اند. شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن (Mi 8 Explorer Edition) هم یکی از این محصولات است.

برخی از سازندگان حتی در ساخت کنسول‌ها و گیمپدهای خود هم از این سبک طراحی استفاده کرده‌اند از این رو بعید نیست که شرکت‌های گوشی‌سازی هم محصولات خود را با چنین سبکی ارائه کنند. شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن جدیدترین محصولی به شمار می‌آید که با این سبک طراحی عرضه شده است اگرچه که این گوشی هوشمند نتوانست نظر مثبت کاربران را آنقدر که شیائومی انتظار داشت به خود جلب کند.

اکسپلورر به یک کاور شفاف پشتی مجهز است و از این طریق قطعات خود را به کاربرانش نشان می‌دهد. کاور پشتی این گوشی هوشمند زیبایی آن را چند برابر کرده است اما اگر تصویر یا فیلمی از یک گوشی هوشمند را ببینید که در آن بدنه گوشی باز شده باشد، متوجه می‌شوید که سخت افزارهای داخلی یک گوشی آنقدر هم که در زیر کاور آن برجسته نشان داده می‌شوند زیبا نیستند و این که برخی از قطعات در مکانی خاص نصب می‌شوند از این رو قابل روئیت نیستند به همین دلیل می توان گفت که آنچه پنل‌های شفاف از داخل یک گوشی هوشمند نشان می‌دهند چندان هم واقعی نیست و گاهی تنها یک برچسب است.


بیشتر بخوانید: شیائومی می ۸ رونمایی شد؛ اسنپدراگون ۸۴۵ و دوربین دوگانه‌ی پیشرفته خودنمایی می‌کنند


شیائومی در نتیجه چنین برداشت‌هایی تصمیم گرفت که هیاهوی پیش آمده را برطرف کند و در قالب یک بیانیه به سایت خبری The Verge اعلام کرد در ساخت می 8 اکسپلورر ادیشن از هیچ گونه برچسبی استفاده نشده و کاور پشتی این گوشی هوشمند یک کاور شفاف واقعی است. این سازنده همچنین گفته است بخشی که در نیمه بالایی پشتی شیائومی می 8 اکسپلورر مشاهده می‌کنید، واقعا قسمتی از برد اصلی گوشی هوشمند است.

اگر یک گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس (HTC U12+) یا وان پلاس 6 (OnePlus 6) دارای کاور پشتی شفاف را دیده باشید، می‌دانید که نمای قطعات داخلی یک گوشی هوشمند چندان هم زیبا نیست. یکی از توضیحات ارائه شده برای این مورد این است که آنچه در زیر یک کاور شفاف می‌بینیم، سخت افزارهای واقعی به کار رفته در یک گوشی هوشمند نیستند. شیائومی قبول دارد نمایی که از طریق کاور شفاف می 8 اکسپلورر ادیشن دیده می‌شود یک نمای کاملا عالی از سخت افزارهای به کار رفته در داخل این گوشی هوشمند نیست اما گفته است که این نما یک نمای حقیقی است و نه یک برچسب نمایشی!

در هر حال این گوشی هوشمند به زودی وارد بازار می‌شود و منابع خبری با جراحی آن اعلام می‌کنند که ادعای سازنده مشهور چینی صحت دارد یا خیر. شیائومی چند روز پیش علاوه بر گوشی می 8 اکسپلورر ادیشن گوشی‌های می 8 و می 8 اس ای، دستبند می بند 3 و رابط کاربری MIUI 10 را هم رونمایی کرد.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر