;
coinex

اطلاعات کاربران فیس بوک در اختیار ۶۰ شرکت فناوری قرار گرفته است

اطلاعات کاربران فیس بوک غیر از این شرکت در اختیار سایر شرکت های فناوری اطلاعات نیز قرار داشته است. در بین این شرکت ها نام اپل و سامسونگ هم قرار دارد.

به گزارش تکراتو، چند ماه پیش بود که خبر رسوایی فیس بوک رسانه ها را پر کرد. فیس بوک اطلاعات کاربران خود را بدون رضایت آنها در اختیار حداقل ۶۰ تولید کننده تبلت و موبایل از جمله اپل و سامسونگ قرار داده است.

فاش شدن اطلاعات کاربران فیس بوک

در سال ۲۰۱۵ بود که فیس بوک به برنامه نویسان اپلیکیشن های طرف سوم اجازه نداد که به اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی دسترسی داشته باشند، اما تحقیقات جدید در این زمنیه نشان می دهد که تولید کنندگان موبایل و تبلت به این اطلاعات دسترسی داشته اند.

در گزارشی دیگر اعلام شده که این شبکه اجتماعی با حداقل ۶۰ تولید کننده  قرارداد اشتراک گذاری اطلاعات داشته است. برخی ازاین شرکت ها عبارتند از اپل، آمازون، بلک بری و سامسونگ. البته قرارداد با برخی از این شرکت ها همچنان ادامه دارد.

به عنوان مثال براساس این قرارداد، قابلیت های فیس بوک که با موبایل ها همخوان می شود، به کاربران موبایل های بلک بری اجازه می دهد تا با دوستان فیس بوکی یکدیگر در تماس باشند. به نظر می رسد که فیس بوک این تولید کنندگان را طرف سوم به حساب نیاورده و به آنها اجازه داده تا به اطلاعات کاربران بدون رضایت آنها دسترسی داشته باشند.

هرچند مشخص است که اطلاعات کاربران فیس بوک  در اختیار بسیاری از کمپانی ها قرار داشته اما فیس بوک با این موضوع مخالفت کرده و ادعا کرده که چنین قراردادهایی را از آغاز به شدت کنترل کرده است.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر