;
coinex

ارسال امواج صوتی و فراصوتی روشی جدید برای حملات سایبری

محققان اعلام کردند که جدیدا هکرها از روش‌های جدیدی برای انجام حملات سایبری استفاده می‌کنند. ارسال امواج صوتی و فراصوتی یکی از این روش‌هاست.

به گزارش تکراتو، هکرها با ارسال امواج صوتی و فراصوتی ، به سخت‌افزارهای رایانه موردنظر حمله می‌کنند و از این طریق اطلاعات مورد نظر خود را می دزدند.

در سال‌های اخیر که حملات سایبری به شدت افزایش یافته است، موسسه‌های تحقیقاتی و تحلیلی بسیاری در جهان هشدار داده‌اند که سال ۲۰۱۸، سال حملات سایبری و بدافزاری به سازمان‌های بزرگ، شرکت‌ها و نهادهای دولتی در جهان خواهد بود.


بیشتر بخوانید: باج افزار سم سم به سیستم های مدارس و بیمارستان های کشور حمله می کند


جدیدا نیز تحقیقاتی انجام شده که براساس آنها هکرها و مجرمان سایبری قادرند برای دستیابی به اهداف خود و سرقت اطلاعات، از ارسال امواج صوتی و فراصوتی استفاده کنند. مجرمان از اسپیکرهای رایانه موردنظر استفاده کرده و امواج صوتی و فراصوتی به سمت دستگاه الکترونیکی کاربران قربانی ارسال می‌کنند.


بیشتر بخوانید: مرکز ماهر نسبت به شیوع گسترده‌ی یک بدافزار ارز دیجیتالی در کشور هشدار داد


حمله سایبری با ارسال امواج صوتی و فراصوتی

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بدافزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی هستند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند. حملات سایبری در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز به اوج خود رسید و اکنون اخبار موجود نشان می دهد که در سال های آینده نیز همین روال ادامه دارد.

بانک‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان وجود دارند که مورد حمله هکرها قرار می گیرند و خسارات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آنها وارد می شود.

خطر حملات سایبری فقط در کمین سازمان و ادارات بزرگ نیست بلکه در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.

با پیشرفت های تکنولوژی روش های گوناگونی هم برای حملات سایبری ابداع می شود که ارسال امواج صوتی و فراصوتی یکی از این روش ها است.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر