;
coinex

آشنایی با جایگزین های ویکی پدیا ؛ با مکمل های ویکی پدیا اطلاعات خود را افزایش دهید

با جایگزین های ویکی پدیا که اصلی‌ترین دایره‌المعارف آنلاین قابل ویرایش جهان است، آشنا شوید و از طریق آنها نیز به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابید.

به گزارش تکراتو، ویکی‌پدیا اصلی‌ترین دایره‌المعارف آنلاین قابل ویرایش جهان و یکی از ستون‌هایی است که جهان وب امروزی روی آن بنا شده است. کاربران امروزی به دنبال هر گونه اطلاعاتی که باشند جستجو در ویکی پدیا یکی از روش های آنها برای دست یابی به اطلاعات خواهد بود.

آشنایی با جایگزین های ویکی پدیا

جایگزین های ویکی پدیا هم می توانند گزینه ای برای دست یابی به اطلاعات باشند. پس بهتر است با جایگزین های ویکی پدیا هم آشنا شد و دانش خود در مورد موضوعات مختلف را توسعه داد.

1.Qikipedia

Qikipedia یکی از جایگزین های ویکی پدیا و یک ارجاع دهنده سریع به ویکی‌پدیا است.  Qikipedia یک افزونه است که اگر آن را در گوگل کروم خود داشته باشید، دیگر نیازی به جستجوهای پی‌درپی در صفحات ویکی‌پدیا یا گوگل نخواهید داشت. نشانگر ماوس خود را روی عبارت مورد نظر ببرید تا پنجره کوچکی از صفحه ویکی‌پدیای آن عبارت باز شود.

2.V for Wikipedia

V for Wikipedia نیز یک دایره‌المعارف در قالب اپلیکیشن است که یکی از جایگزین های ویکی پدیا به شمار می رود. این اپ ویژگی‌های بسیار خوب و کارآمدی دارد که می‌توان به قابلیت ذخیره سازی مقالات اشاره کرد. V for Wikipedia  با استفاده از GPS موبایل، قادر به ارائه اطلاعات در مورد مکانی است که در آن قرار دارید.

3.VideoWiki

ویکی‌پدیا با فرمت ویدیویی یکی دیگر از جایگزین های ویکی پدیا است. اگر حوصله خواندن مطالب را ندارید، بهتر است به پای یک ویدیوی ۱۰ دقیقه‌ای بشینید و در کمترین زمان ممکن مطالب جدید یاد بگیرید.

4.Six Degrees of Wikipedia

یکی از وبسایت‌های جالبی که می تواند یکی از جایگزین های ویکی پدیا باشد،  Six Degrees of Wikipedia است. این وبسایت به شما دو باکس خالی می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را با دو موضوع هر چند بی‌ربط به هم پر کنید و ببینید که آیا میان آن‌ها فصل مشترکی وجود دارد یا نه. از این طریق می توان به اطلاعات مورد نظر دست پیدا کرد.

5.Everipedia

ویکی‌پدیای عجین شده با شبکه‌های اجتماعی یاEveripedia نیز یکی از جایگزین های ویکی پدیا است که باعث بهبود وضعیت ویکی‌پدیا شده است. این جایگزین در واقع سعی دارد تا نسخه بهتر از خود ویکی‌پدیا باشد.

Everipedia  می‌خواهد با پر کردن حفره‌های خالی، جایی در دل اینترنت و میان کاربران برای خود دست و پا کند. از جمله حفره‌هایی که Everipedia روی آن‌ها تمرکز کرده، قابلیت اضافه کردن پست‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از فایل‌های GIF در مقاله‌ها و کلی المان های جالب دیگر است که ویکی‌پدیا نمی‌تواند شاهد آن‌ها باشد.

.

منبع: Makeuseof

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر