;
coinex

عمر باتری تعیین کننده‌ی چیدمان افقی یا عمودی در لنزهای دوربین نوت 9 خواهد بود

ماژول دوربین دوگانه با چیدمان افقی، بار دیگر در گوشی جدید کمپانی سامسونگ،‌ یعنی گلکسی نوت 9 (Galaxy Note 9) مشاهده خواهد شد. گفته می‌شود که دلیل این طراحی، افزایش عمر باتری است.

گوشی‌های گلکسی اس 8، اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 که سال گذشته معرفی شدند، به دلیل جایگاه نامناسب اسکنر اثر انگشت، مورد انتقاد بسیاری از افراد قرار گرفتند. خوشبختانه این سبک طراحی در گوشی‌های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس تغییر کرده و اسکنر اثر انگشت، به محل مناسبی انتقال یافته است. اما جدیدترین تصاویری که از گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی نوت 9 منتشر شده،‌ از بازگشت ماژول دوربین دوگانه با چیدمان افقی در این دستگاه خبر می‌دهد که به دنبال آن، جایگاه اسکنر اثر انگشت نیز تغییر خواهد کرد. اما به چه دلیل؟


بیشتر بخوانید: تصویر قاب محافظ گلکسی نوت ۹ از وجود ۵ دکمه‌ی فیزیکی در این دستگاه خبر می‌دهد


کمپانی بزرگ سامسونگ در طراحی گوشی گلکسی نوت 8 از باتری ضعیف 3300 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرد که انتقاد بسیاری را به همراه داشت. به همین دلیل، سامسونگ قصد دارد در پرچمدار سری نوت جدید خود، ظرفیت باتری را افزایش دهد. جدیدترین شایعات مدعی هستند که گلکسی نوت 9 از باتری 3850 یا 4000 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار خواهد شد. با این اوصاف، طراحان گلکسی نوت 9 باید فضای مناسب برای قرار گرفتن این باتری را فراهم کنند؛ در نتیجه، به‌ناچار باید ماژول دوربین را به صورت افقی قرار دهند. گوشی گلکسی اس 9 پلاس با ماژول دوربین دوگانه عمودی‌ همراه بود که سامسونگ برای آن، یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی را در نظر گرفت. حال با توجه به تفاوت اندک در اندازه‌ی اس 9 پلاس و نوت 9 می‌توان نتیجه گرفت که این تغییر جایگاه می‌تواند فضای مورد نیاز برای باتری بیشتر را در اختیار طراحان سامسونگ قرار دهد. افزایش باتری باعث شده تا سامسونگ، برخی از روش‌های طراحی را قربانی کند.

این کمپانی بزرگ کره‌ای به‌خوبی می‌داند که این چیدمان دوربین، چه معایبی را به همراه دارد؛‌ اما همچنان مصمم است تا مشتریان خود را راضی نگه دارد. در نتیجه‌ی تمام این تغییرات در سبک طراحی، اسکنر اثر انگشت در قسمت پایینی ماژول دوربین تعبیه می‌شود. با توجه به کشیدگی گوشی‌های سری نوت سامسونگ، این احتمال وجود دارد که این جایگاه نیز دسترسی خوبی نداشته باشد. اما کاربران در هر صورت، ‌ظرفیت باتری بیشتر را ترجیح می‌دهند.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر