;
coinex

شناسایی مجرمان با استفاده از امضای میکروبی امکان پذیر می شود

امکان شناسایی مجرمان با استفاده از امضای میکروبی فراهم خواهد شد. این شناسایی در واقع با استفاده از میکروب‌های بدن مجرمان صورت می گیرد.

به گزارش تکراتو، تحلیل اثر انگشت یا  DNAیکی از روش‌های معمول برای شناسایی مجرمان است اما قرار است از این به بعد از روش های دیگری برای شناسایی و ردیابی مجرمان استفاده شود. در این روش از امضای میکروبی استفاده می شود.

امضای میکروبی برای شناسایی مجرمان

تعداد میکروب‌هایی که درون بدن و پوست انسان‌ها وجود دارند، با تعداد سلول‌های آنها برابر است. انسان ها در هر ساعت، حدود 36 میلیون سلول میکروبی منتشر می‌کنند که این موضوع می تواند سرنخی برای شناسایی فرد مورد نظر باشد.

پژوهشگران دانشگاه ایلینوی در شیکاگو (UIC)، در زمینه امضای میکروبی بررسی هایی انجام داده اند. به گفته آنها می‌توان با ردیابی میکروب‌هایی که مجرمان در صحنه جرم به جای می‌گذارند، آنها را شناسایی کرد.

جرد همپتون مارسل  (Jarrad Hampton-Marcell) پژوهشگر ارشد این پروژه در مورد امضای میکروبی می گوید:

ما در ابتدا دریافتیم در بدن هر شخص، اجتماعی از ریز ارگانیسم‌ها وجود دارد. اگر امضای میکروبی یک نفر، از محل زندگی و محیط اطراف او به دست آید، به شناسایی او در میان دیگر افراد کمک خواهد کرد و می‌تواند مدرک مهمی برای تحقیق و بررسی باشد.

پژوهشگران با انجام چند بررسی در کفش و تلفن همراه افراد گوناگون نشان دادند که میکروب های فردی به وسایل شخصی افراد نیز منتقل می‌شود. به این ترتیب، در آینده نزدیک می‌توان با استفاده از اثر باکتری‌ها و موجودات ریزی که مجرمان در صحنه جنایت به جا می‌گذارند، آنها را شناسایی کرد.

پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه در مراحل ابتدایی به سر می‌برد. نتایج این پژوهش، در نشست سالانه انجمن میکروبیولوژی آمریکا (ASM) در آتلانتا ارائه شد.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر