;
coinex

گلکسی اس 10 به رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.0 مجهز خواهد شد

یک اینسایدر صنعتی معتبر چینی امروز اعلام کرد که گوشی‌های سری گلکسی اس 10 (Galaxy S10) با رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.0 عرضه می‌شوند.

سازنده مشهور کره‌ای در حال آماده کردن خود برای عرضه انبوه هر دو حافظه در نیمه دوم سال میلادی جاری است. سامسونگ در چند سال اخیر و مخصوصا در ماه دسامبر (10 آذر تا 10 دی 96) سال گذشته با اشتیاق بسیار بالایی پروژه‌های مربوط به عرضه محصولات دارای رم LPDDR5 را دنبال کرده است. جزییات موجود در مورد این رم جدید شفافیت بالایی ندارند با این حال عملکرد سامسونگ و رم‌های DDR5 ارائه شده توسط این برند برای رایانه‌های شخصی از افزایش کارایی حداقل 10 درصدی این ماژول‌ها و همچنین بهبود یافتن راندمان مصرف انرژی آن‌ها به اندازه 15 درصد حکایت می‌کنند. رم DDR5 موبایل سامسونگ هم باید به دلیل داشتن بیت باس کمتر نسبت به مدل عرضه شده برای رایانه‌های شخصی راندمان انرژی بالاتری داشته باشد.

جهشی که از رم‌های LPDDR3 به رم‌های LPDDR4 رخ داد سرعت کلاک رم گوشی‌های همراه را تقریبا دو برابر کرد. انتظار نداریم که رم‌های سری LPDDR5 بتوانند چنین موفقیتی را دوباره تکرار کنند اما می‌توان احتمال داد که فرکانس‌های عملکرد 3,600Mbps را پشتیبانی کنند. در این رابطه بد نیست بدانید که فناوری قبلی سامسونگ می‌توانست با حداکثر فرکانس عملکرد 3,200Mbps کار خود را انجام دهد.

در رابطه با حافظه‌های فلش معمولی هم باید گفت که سازنده مشهور کره‌ای در ماه فوریه (12 بهمن تا 12 اسفند 96) با تولید انبوه تراشه‌های مموری 256 گیگابایتی برای محصولات موجود در بازار پروسه تجاری سازی حافظه‌های داخلی UFS 3.0 را آغاز کرد اما هنوز نتوانسته است فناوری جدیدش را در دسته بندی دیگری از محصولات الکترونیکی عرضه کند. البته این سازنده جزء اولین سازندگانی است که می‌خواهد این فناوری را در محصولاتش ارائه کند. سامسونگ تنها چند روز بعد از این که مجمع JEDEC در اوایل امسال از حافظه UFS 3.0 رونمایی کند، از موفقیت خود پرده برداشت.

احتمالا گوشی‌های گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس با دوربین 3 بعدی (مانند دوربین آیفون X اپل) و اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر عرضه می‌شوند. گفته شده که سامسونگ راهی را برای به کار گیری دوربین 3 بعدی بدون استفاده از ناچ نمایشگر پیدا کرده است. گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس 10 احتمالا در اوایل سال 2019 در یک بازه زمانی نزدیک به زمان برگزاری نمایشگاه MWC 2019 بارسلونا رونمایی می‌شوند. در برخی از گزارش‌های خبری هم گفته شده است که این سازنده احتمالا در ساخت این سری از گوشی‌های خود از مودم‌های 5 جی هم استفاده می‌کند.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سامسونگ خودش را کشته هر روزیک مدل عکس تهیه می کند و می گوید اس 10 اینگونه خواهد بود هر قابلیت جدید که در موبایل ها ایجاد می شود می گوید این در اس 10 خواهد بود در واقع می خواهد مشتری تا اس 10 صبر کند مدل های خود را ارزش قائل نیست اس 9 از روزی که امد همش گفت اس 10 نوت 8 تاز هامده می خواهد نوت 9 را تا 2 ماه دیگر بدهد قیمت هایش هم که با دلار گران بسختی قابل خرید است اصلا نمی رسی یک موبایل را چند ماه ازش لذت ببری هر روز یک مدل تازه تمامی سطوح بازار را هم هدف قرار داده انگار نمی خواهد هیچکس بفروشد مدل ارزان متوسط گران دارد روی یک سطح از مشتریان مانند ایفون عمل نمی کند اخیرا همه مثل او عمل می کنند مانند هوای ووو یک بحران فراوانی موبایل در راه است یک دوربین هم دارد که باعث شده افراد دوربین های با کیفیت نخرند و سطحی پسند شوند چه خواهد شد

    پاسخ