;
coinex

مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی وی 30؛ کدام پرچمدار ال‌جی مناسب‌تر است؟

در مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی وی 30 به بررسی عملکرد پرچمدار 2018 و 2017 ال‌جی می‌پردازیم تا نگاه دقیق‌تری به پیشرفت‌ها و جدیدترین بهینه‌سازی‌ها داشته باشیم. با تکراتو همراه شوید.

ال جی جی 7 تین کیو (LG G7 ThinQ)، پرچمدار 2018 این کمپانی بزرگ‌ کره‌ای است که با صفحه نمایش مجهز به ناچ و روشنایی بالا و همچنین ویژگی‌های هوش مصنوعی معرفی شده است. اما این موبایل چطور می‌تواند با پرچمدار بزرگ دیگری از ال‌جی،‌ یعنی وی 30 (LG V30) رقابت کند؟ شاید در نگاه اول شباهت‌های زیادی بین این دو موبایل دیده شود،‌ اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارند که در هنگام خرید و انتخاب گزینه‌ی مناسب به شما کمک می‌کنند. در مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی وی 30 به شما کمک می‌کنیم که انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه جدول مشخصات کامل این گوشی‌های هوشمند را مشاهده می‌کنید.


بیشتر بخوانید: نگاه نزدیک به ال جی جی ۷ تین کیو ؛ پرچمدار مجهز به هوش مصنوعی و ناچ نمایشگر


جدول مشخصات

مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی وی 30

مشخصات ال جی جی 7 تین کیو ال جی وی 30
ابعاد 153.2 در 71.9 در 7.9 میلی‌متر (6.03 در 2.96 در 0.31 اینچ) 151.7 در 75.4 در 7.4 میلی‌متر (5.97 در 2.97 در 0.29 اینچ)
وزن 162 گرم 158 گرم
اندازه نمایشگر 6.1 اینچ IPS LCD 6 اینچ P-OLED
رزولوشن صفحه نمایش 3120 در 1440 پیکسل با تراکم 564 پیکسل در هر اینچ 2880 در 1440 پیکسل با تراکم 537 پیکسل در هر اینچ
سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو اندروید 7.1.2 نوقا
حافظه داخلی 64 گیگابایت، 128 گیگابایت 64 گیگابایت، 128 گیگابایت (تنها در مدل وی 30 پلاس)
میکرو اس دی کارت قابلیت افزایش تا 2 ترابایت قابلیت افزایش تا 256 گیگابایت
خدمات پرداخت اندروید پی اندروید پی
پردازنده کوالکام اسنپدراگون 845 کوالکام اسنپدراگون 835
رم 4 گیگابایت، 6 گیگابایت 4 گیگابایت
دوربین دوگانه‌ی 16 مگاپیکسل با تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، لنز ثانویه‌ 16 مگاپیکسل از نوع زاویه باز. دوربین سلفی 8 مگاپیکسل دوگانه‌ی 16 و 13 مگاپیکسل. لنز ثانویه از نوع زاویه باز. دوربین سلفی زاویه باز 5 مگاپیکسل
ویدیو کیفیت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه. 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه. 720 پیکسل با سرعت 120 فریم در ثانیه کیفیت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه. 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه. 720 پیکسل با سرعت 120 فریم در ثانیه
نسخه‌ی بلوتوث 5.0 5.0
پورت‌ها جک هدفون 3.5 میلی‌متری. یو‌اس‌بی نوع سی جک هدفون 3.5 میلی‌متری. یو‌اس‌بی نوع سی
سنور اثرانگشت دارد دارد
مقاومت در برابر آب IP68 IP68
باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت. پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بیسیم Qi 3500 میلی‌آمپر ساعت. پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بیسیم Qi
تنوع رنگی مشکی، خاکستری، آبی، قرمز نقره‌ای، آبی
قیمت 750 دلار 800 دلار

مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی وی 30

مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی وی 30 عملکرد، عمر باتری و شارژ

عملکرد، عمر باتری و شارژ

گوشی ال جی وی 30 به سیستم روی تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون 835 مجهز شده است؛ این در حالیست که ال جی جی 7 تین کیو از نسل جدید این تراشه، ‌یعنی اسنپدراگون 845 بهره می‌برد. این تراشه‌ی جدیدتر باعث شده تا جی 7 تین کیو، سرعت اجرایی بالاتر و مصرف بهینه‌تری داشته باشد. هر دو گوشی به رم 4 گیگابایتی مجهز هستند. البته جی 7 تین کیو در نسخه‌ی دیگری با رم 6 گیگابایتی به فروش می‌رسد. این رم 6 گیگابایتی می‌تواند نظر بسیاری از مخاطبان پرمصرف را به خود جلب کند.

اما از لحاظ باتری، ال جی وی 30 برتری دارد. این موبایل با باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی همراه است، اما جی 7 تین کیو از باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. البته این تفاوت چندان زیاد نیست،‌ علاوه بر اینکه با توجه به مصرف بهینه‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون 845، عملا تفاوت چشمگیری در مصرف باتری این موبایل‌ها دیده نمی‌شود. ال‌جی اعلام کرده است که از گوشی ال جی جی 6 تا به حال،‌ میزان مصرف نمایشگرهای خود را کاهش داده است؛ با این اوصاف، این تفاوت در رقم باتری‌ها، اهمیت چندانی ندارد.

هر دو گوشی ال جی جی 7 تین کیو و ال جی وی 30 از شارژ سریع و شارژ وایرلس (بی‌سیم) Qi پشتیبانی می‌کنند. البته تنها گوشی جی 7 تین کیو از نسخه‌ی 4.0 شارژ سریع کوالکام Quick Charge برخوردار است. خبر بد این است که برای استفاده از این ویژگی باید آداپتور شارژ سریع را به صورت جداگانه خریداری کنید، چون همراه با گوشی به فروش نمی‌رسد.

در این بخش از مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی وی 30، پرچمدار 2018 این کمپانی را با اختلاف اندک به عنوان برنده انتخاب می‌کنیم.

برنده ال جی جی 7 تین کیو

طراحی و مقاومت

طراحی و مقاومت

با یک نگاه سطحی و گذرا، شباهت‌های زیادی بین دو گوشی پرچمدار ال جی دیده می‌شود؛ اما با نگاه دقیق‌تر، تفاوت‌های مهمی را مشاهده خواهید کرد. واضح‌ترین چیزی که در ال جی جی 7 تین کیو دیده می‌شود، ناچ نمایشگری است که در قسمت بالایی پنل جلویی قرار دارد. البته با یک تنظیم نرم‌افزاری می‌توانید دو طرف دیگر ناچ را تیره کنید تا کمتر به چشم بیاید. اما به صورت پیش‌فرض، اطلاعات سیستم مثل زمان، عمر باتری و قدرت سیگنال را در دو طرف این ناچ مشاهده می‌کنید.

مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی وی 30 نشان می‌دهد که گوشی جدیدتر، کمی ضخیم‌تر و بلند‌تر است، اما پهنای آن به اندازه‌ی وی 30 نیست. ماژول دوربین دوگانه در پنل پشتی ال جی جی 7 تین کیو به صورت عمودی چیده شده است و سنسور اثر انگشت نیز به عنوان دکمه‌ی پاور عمل نمی‌کند. دکمه‌ی پاور به صورت مجزا در لبه‌ی سمت راستی قرار دارد. دکمه‌ی دیگری نیز در لبه‌ی سمت چپی و کمی پایین‌تر از دکمه‌های تنظیم صدا قرار گرفته که برای دسترسی سریع‌تر به دستیار هوش مصنوعی ال‌جی در نظر گرفته شده است. هر دو گوشی ال جی جی 7 تین کیو و ال جی وی 30 از پورت یو‌اس‌بی نوع سی برای شارژ گوشی برخوردار هستند. جک هدفون در وی 30، در لبه‌ی بالایی موبایل تعبیه شده، اما جک هدفون جی 7 تین کیو در لبه‌ی پایینی و کنار پورت شارژ قرار دارد.

در مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی وی 30 از لحاظ مقاومت باید بگوییم که هر دو دستگاه از استاندارد IP68 برخوردار هستند. علاوه بر این، استانداردهای تست سقوط نظامی را نیز در اختیار دارند. با اینحال پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از هر آسیب احتمالی، از قاب محافظ استفاده کنید.

تفاوت دیگری که میان این دو پرچمدار دیده می‌شود، کاربری با یک دست است که در گوشی جی 7 تین کیو،‌ بسیار آسان‌تر انجام می‌شود، علاوه بر اینکه به دکمه‌ی هوش مصنوعی نیز مجهز شده است.

برنده: ال جی جی 7 تین کیو


بیشتر بخوانید: مقایسه ال جی جی ۷ تین کیو با آیفون X : کدام گوشی پرچمدار را انتخاب کنیم؟


صفحه نمایش

صفحه نمایش

صفحه نمایش مهم‌ترین بخش از مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی وی 30 به شمار می‌رود. گوشی پرچمدار ال جی وی 30 از صفحه نمایش 6 اینچی پی اولد (P-OLED) با رزولوشن 2880 در 1440 برخوردار شده که تراکم پیکسل آن به 537 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. در گذشته برخی از مشکلات نمایشگرهای اولد ال‌جی گزارش‌ شده بود که در گوشی پیکسل 2 ایکس ال ظاهر شدند،‌ اما اهمیت چندانی نداشتند و نوعی تبلیغات منفی محسوب می‌شدند. این کمپانی بزرگ کره‌ای در طراحی ال جی جی 7 تین کیو از صفحه نمایش 6.1 اینچی IPS LCD استفاده کرده است. این کمپانی اعلام کرده است که صفحه نمایش‌های اولد را برای گوشی‌های سری وی (V) در نظر دارد.

تحلیلگران صنعت بر این عقیده‌اند که نمایشگر‌های آمولد سامسونگ، بهترین صفحه‌ نمایش‌های موجود در بازار هستند. تکنولوژی اولد نیز در مقایسه با ال‌سی‌دی، برتری‌هایی دارد، مخصوصا در نمایش رنگ مشکی. البته فراموش نکنید که نمایشگرهای ال‌سی‌دی از لحاظ روشنایی، عملکرد بالایی دارند. علاوه بر این، ال‌جی در طراحی پرچمدار جدید خود از ویژگی Super Bright Display (نمایشگر فوق روشن) بهره برده است که روشنایی آن به 1000 نیت می‌رسد. این ویژگی باعث می‌شود که صفحه نمایش در نور مستقیم و شدید آفتاب نیز وضوح بالایی داشته باشد.

ال جی جی 7 تین کیو از رزولوشن 3120 در 1440 پشتیبانی می‌کند و تراکم پیکسل آن به 564 ppi می‌رسد. البته به‌خوبی می‌دانیم که ناچ نمایشگر در پرچمدار 2018، اصلی‌ترین وجه تمایز این دو موبایل محسوب می‌شود. این تمایز اصلی باعث شده تا جی 7 تین کیو در نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی 19.5:9 ساخته شود. این در حالیست که وی 30 با نسبت ابعاد 18:9 همراه است. البته این فضای اضافی نیز تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند. صفحه نمایش هر دو گوشی پرچمدار از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند.

بسیاری از افراد معتقد هستند که صفحه نمایش جی 7 تین کیو، زنده‌تر و رنگارنگ‌تر است، البته رنگ مشکی در آن به خوبی نمایشگر اولد در وی 30 دیده نمی‌شود؛ با اینحال معتقدیم که نمایشگر روشن‌تر، قطعا کارایی بهتری دارد. اگر ناچ نمایشگر را دوست ندارید، می‌توانید با اضافه کردن دو نوار مشکی نرم‌افزاری، آن را از چشم خود پنهان کنید.

برنده: ال جی جی 7 تین کیو

دوربین

دوربین

در مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی وی 30 در بخش دوربین متوجه می‌شویم که تفاوت‌های چشمگیری در آنها دیده می‌شود. جی 7 تین کیو در پنل پشتی خود به ماژول دوربین دوگانه مجهز شده که دو لنز 16 مگاپیکسلی،‌ تنظیمات آن را تشکیل می‌دهند. اما ال جی وی 30 از دو لنز 16 و 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد. لنز ثانویه در هر دو دوربین، از نوع زاویه باز است که اجازه می‌دهد فضای بیشتری را در هر کادر دوربین به ثبت برسانید. ال‌جی در طراحی پرچمدار 2018 خود از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده کرده، اما وی 30 با دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی همراه است.

اما تفاوت اصلی در بخش نرم‌افزارهای دوربین این گوشی‌ها نهفته است. کمپانی ال‌جی، نسخه‌ی جدیدی از وی 30 را با نام ال جی وی 30 اس تین کیو معرفی کرده که به برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی در دوربین مجهز شده است. هوش مصنوعی می‌تواند قابلیت‌هایی مثل تشخیص اشیا‌ء و چشم‌انداز را در اختیار کاربران قرار دهد. اما این ویژگی‌ها در جی 7 تین کیو، گسترش‌ یافته‌اند. گوشی 2018 ال‌جی از مود فوق روشن بهره می‌برد که در عکاسی با نور کم به شما کمک می‌کند و جزییات بهتری را در به همراه دارد. علاوه بر این، هر دو دوربین اصلی و دوربین سلفی این موبایل از مود پرتره‌ی جدید پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه‌ی دوربین ال جی وی 30 با برخی از رقیبان مهم،‌ نتایج قبل قبولی را به همراه نداشت؛ بنابراین انتظار داریم که دوربین ال جی جی 7 تین کیو عملکرد متفاوتی را به نمایش بگذارد.

برنده: ال جی جی 7 تین کیو


بیشتر بخوانید: مقایسه ال‌جی جی ۷ تین‌کیو با سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس [تماشا کنید]


نرم‌افزارها و آپدیت

نرم‌افزارها و آپدیت

ال جی وی 30 همراه با اندروید 7.1.2 عرضه شد، اما این احتمال وجود دارد که تا به حال، آپدیت اندروید 8.0 اوریو را به صورت OTA دریافت کرده باشد. خوشبختانه گوشی پرچمدار 2018 ال‌جی همراه با اندروید 8.0 اوریو معرفی شد. هر دو گوشی ال‌جی به رابط کاربری مخصوص این کمپانی مجهز هستند. این بدان معناست که تغییراتی در نسخه‌ی اندروید ایجاد شده و برخی اپلیکیشن‌ها نیز در آن نصب شده‌اند. رابط کاربری مخصوص ال‌جی، بهترین رابط موجود نیست، با اینحال، نمی‌توان آن را به عنوان بدترین رابط معرفی کرد.

ویژگی‌های هوش مصنوعی در نرم‌افزارهای گوشی ال جی جی 7 تین کیو نیز وجود دارد. علاوه بر این، فرمان‌های شخصی‌سازی شده برای دستیار هوش مصنوعی گوگل اسیستنت نیز اضافه شده است. یک نمایشگر هوشمند نیز طراحی شده که می‌تواند عادت رفتاری استفاده از گوشی که مربوط به صفحه نمایش باشد را بیاموزد. تمامی این ویژگی‌ها علاوه بر جدیدتر بودن این موبایل باعث شده تا در این بخش از مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی وی 30، گوشی جدیدتر را به عنوان برنده انتخاب کنیم.

برنده: ال جی جی 7 تین کیو

ویژگی‌ها

ویژگی‌ها

اگر به دنبال یک وجه تمایز بزرگ میان دو گوشی ال جی جی 7 تین کیو و وی 30 هستید، پس باید نیاز خود را در دکمه‌ی هوش مصنوعی که در لبه‌ی سمت چپی تعبیه شده، پیدا کنید. فشار دادن این دکمه باعث می‌شود که قالبیت تشخیص صدا در گوگل اسیستنت فعال شود و می‌توانید فرمان مورد نظر خود را به این دستیار بگویید. فشار دادن و نگه داشتن این دکمه، قابلیت واکی تاکی را فعال می‌کند. دو بار فشار دادن پشت سر هم نیز قابلیت تشخیص چشم‌انداز گوگل لنز (Google Lens) را اجرا خواهد کرد. ال جی جی 7 تین کیو به برخی فرمان‌های مخصوص مجهز شده است؛ برای مثال، اگر به دستیار بگویید: «take a photo with Super Bright Mode»، عکس را در حالت فوق روشن به ثبت می‌رساند. البته این ویژگی‌ها به نحوه‌ی استفاده‌ی کاربر بستگی دارند. با وجود پیشرفت چشمگیر دستیارهای صوتی، هنوز هم بسیاری افراد ترجیح می‌دهند از این قابلیت استفاده نکنند.

هر دو گوشی ال جی جی 7 تین کیو با ال جی وی 30 از Quad DAC برخوردار هستند که تجربه‌‌ی گوش کردن به صداها در حالت نصب هدفون را بهبود می‌بخشد. وجه تمایز جی 7 تین کیو در این بخش، اسپیکرهای بوم‌باکس (Boombox) است. تنها یک اسپیکر از این نوع در لبه‌ی پایینی دستگاه قرار دارد،‌ اما ال‌جی در طراحی این موبایل، ماژول پوشاننده‌ی اسپیکر را حذف کرده است و گوشی در مجموع مثل یک محفظه‌ی پخش صدا عمل می‌کند. به بیان دیگر، با شنیدن صدا تصور می‌کنید که صدا از کل گوشی موبایل متساعد می‌شود. این صدا واقعا بلند است،‌ اما در عین حال، جزییات دقیقی را به گوش کاربر می‌رساند.

حرف V در گوشی ال جی وی 30، به کلمه‌ی «ویدیو» اشاره می‌کند. علاوه بر این، Cine Mode اصلی‌ترین ویژگی این قابلیت محسوب می‌شود. این موبایل هوشمند، برخی از افکت‌های سینمایی را در هنگام ضبط ویدیو در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. استفاده از این ویژگی‌ها بسیار سرگرم‌کننده است، هرچند که بسیاری از اپلیکیشن‌ها و فیلترهای امروزی، این افکت‌ها را در هر گوشی دیگری نیز امکان‌پذیر می‌کنند. به همین دلیل نیز برنده‌ی این بخش از مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی وی 30، باز هم گوشی جدید کمپانی ال‌جی خواهد بود.

برنده: ال جی جی 7 تین کیو

قیمت

ال جی وی 30 با برچسب قیمتی 800 دلاری به فروش می‌رسد که بسیاری از علاقه‌مندان توانایی خرید آن را ندارند. اما قیمت جهانی ال جی جی 7 تین کیو هنوز اعلام نشده است. البته در برخی فروشگاه‌ها با قیمت 750 دلار عرضه می‌شود. بنابراین، تفاوت قیمتی چندانی میان این دو موبایل وجود ندارد.

برنده‌ی نهایی مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با ال جی وی 30

ال جی جی 7 تین کیو به عنوان پرچمدار جدید این کمپانی کره‌ای، قطعا با ویژگی‌ها و مشخصات رده‌بالاتری همراه است و به عنوان برنده‌ی این رقابت انتخاب می‌شود. پردازنده‌ی سریع‌تر، ظرافت‌های بیشتر در طراحی و ویژگی‌‌های بیشمار هوش مصنوعی، امکاناتی را در اختیار کابران قرار می‌دهند که بهترین تجربه‌ را فراهم می‌کند. بنابراین، اگر قصد خرید دارید، پیشنهاد می‌کنیم گوشی جدیدتر جی 7 تین کیو را انتخاب کنید. اما اگر از گوشی ال جی وی 30 استفاده می‌کنید، نیاز چندانی به آپگرید ندارید و پیشنهاد می‌کنیم منتظر نسخه‌‌های جدیدتر بمانید. پرچمدار 2017 ال‌جی هنوز هم به‌خوبی می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر