;
coinex

اوبر به تشخیص وضعیت خستگی و مستی کاربران می پردازد

اوبر قصد دارد به منظور کاهش مشکلات این کمپانی و به حداقل رساندن نقش منفی رانندگان، به تشخیص وضعیت خستگی و مستی کاربران بپردازد.

به گزارش تکراتو، بزرگ ترین کمپانی فعال در زمینه حمل و نقل آنلاین تاکنون با چالش های زیادی مواجه بوده است که از جمله می توان به زد و خورد با مشتریان، رسوایی های جنسی و تصادف های متعدد و بعضا مرگبار اشاره نمود.

در بعضی از مشکلات، تقصیر اصلی متوجه رانندگان بوده و آنها مهم ترین عامل در بروز ماجراهای تلخ معرفی شده اند. این امر باعث شد تا اوبر از این پس به تشخیص وضعیت خستگی و مستی کاربران بپردازد. قرار است در فرایندهای استخدام راننده، حساسیت بیشتری به خرج داده شود و مسافرین نیز به نوعی دیگر کنترل گردند.


بیشتر بخوانید: چرا اردوغان خواستار ممنوعیت فعالیت اوبر در ترکیه شده است؟


اوبر با استفاده از الگوریتم های کامپیوتری و یادگیری ماشینی، خواهد توانست به تشخیص وضعیت خستگی و مستی کاربران و فرد تماس گیرنده بپردازد. اوبر، با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی و مقایسه داده های مرتبط با درخواست سفر کنونی و داده های مربوط به سفرهای پیشین، وضعیت فرد را تا حدی پیش بینی خواهد کرد.

چگونگی تشخیص وضعیت خستگی و مستی کاربران

اوبر قرار است در تشخیص وضعیت خستگی و مستی کاربران متغیرهایی مثل اشتباهات نوشتاری، زمان صرف شده برای درخواست سفر و حتی دقت کاربر در استفاده از المان های رابط کاربری اپلیکیشن را مورد بررسی قرار دهد. در صورت مشکوک بودن شرایط فرد متقاضی، به راننده اوبر اطلاع داده می شود.

برای جمع آوری این اطلاعات، اوبر قصد دارد از حسگرهای حرکتی، سنسورهای تشخیص دهنده زاویه، GPS و سنسورهای لمسی موجود در صفحه نمایش دستگاه کاربر کمک بگیرد. اوبر اعلام کرده که با به دست آوردن این اطلاعات راننده ای با تجربه تر را ارسال خواهد کرد.

اینکه تحقیق بر روی این تکنولوژی در چه مرحله ای قرار دارد و دقت آن تا چه حد است، مشخص نیست اما با گذشت زمان جزئیات آن مشخص خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

افزایش امنیت در سفرهای اوبر ؛ قابلیت safety center

.

منبع: autoevolution

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر