;
coinex

فشار آمریکا بر گوگل ؛ مشکلات گوگل به دلیل همکاری با هواوی

فشار آمریکا بر گوگل به دلیل همکاری های این کمپانی با شرکت چینی هواوی است. البته به نظر می رسد که این موضوع بیشتر به دلیل عدم همکاری گوگل با پنتاگون باشد.

به گزارش تکراتو، بعد از اینکه مشخص شد گوگل در حال همکاری با وزارت دفاع آمریکا است تحت فشار شدید رسانه ها و افکار عمومی قرار گرفت و مجبور شد قرارداد خود با پنتاگون را تمدید نکند. اکنون فشارهایی بر گوگل به بهانه همکاری با هواوی توسط دولت آمریکا وارد شده که البته به نظر می رسد بیشتر به دلیل تلافی در عدم تمدید پروژه پنتاگون باشد.

فشار آمریکا بر گوگل به دلیل همکاری با هواوی

جمعی از سناتورهای جمهوری خواه به ساندار پیچای مدیر عامل گوگل نامه ای ارسال کرده اند که در آن اعلام شده  شراکت استراتژیک گوگل با هواوی منجر به ایجاد یک تهدید جدی برای امنیت ملی آمریکا می شود، چرا که این شرکت همکاری هایی نیز با آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده دارد.

این گروه از گوگل و هولدینگ مالک آن آلفابت خواسته‌اند که در روابط تجاری خود با هواوی تجدید نظر کند، زیرا هواوی روابطی عمیق با احزاب کومونیست در داخل چین دارد.

برخی از مراجع اطلاعاتی دولت فدرال (بدون ارائه سندی مشخص) مدعی شده اند که کمپانی های بزرگ چینی مانند هواوی یا ZTE مشغول همکاری مستقیم با دولت این کشور برای پیشبرد اهداف سیاسی تجاری هستند. نفر اول پلیس فدرال اعلام کرده که آنها نگرانند هواوی توانسته باشد قدرت خود را در میان کمپانی های ارتباطی آمریکایی نفوذ بدهد.

یکی از سخنگویان گوگل در واکنش به این نامه به خبرگزاری رویترز گفت:

گوگل مانند بسیاری از شرکت های آمریکایی، با تامین کنندگان و سازندگان بسیاری از سرتاسر جهان از جمله هواوی، همکاری تجاری دارد. در این قراردادها هیچگونه توافقی دال بر قرار دادن اطلاعات کاربران در اختیار شرکت های دیگر وجود ندارد.

.

منبع: gizmodo

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر