;
coinex

افزایش واردات موبایل به کشور تا ۷۳۶ هزار دستگاه در سال جاری

آمار منتشر شده از سوی گمرک نشان از افزایش واردات موبایل در سال جاری به کشور دارد. بیش از ۷۳۶ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در سال جاری وارد شده است.

به گزارش تکراتو، در دو ماه نخست سال جاری ۷۳۶ هزار و ۶۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه به ایران وارد شده که ارزش آن ۱۰۹ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار بوده است. واردات تلفن همراه در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۶۳.۲۲ درصد افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت موبایل از ۳۰ تا ۴۰ درصد؛ علت این افزایش قیمت چیست؟


افزایش واردات موبایل به کشور

در دو ماه اول سال گذشته میزان واردات گوشی تلفن همراه به کشور، ۲۸۲ هزار و ۶۷۲ دستگاه بود که ارزش آن رقمی برابر ۴۱ میلیون و ۵۰۶ هزار دلار اعلام شد. بر اساس آنچه گمرک ایران اعلام کرده، تمامی مسافران باید حداکثر در مدت ۳۰ روز از تاریخ ورود به کشور نسبت به ثبت کد شناسایی تلفن همراه خود در سامانه اظهار گوشی تلفن همراه مسافری اقدام کنند.


بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات خبر از پیگیری افزایش قیمت موبایل داد


با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیرتجاری، مسافران صرفا یک دستگاه تلفن همراه را می‌توانند در سامانه ثبت کنند.

در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر