;
coinex

تعطیلی بازار علاءالدین و چارسو ؛ اعتراض مغازه داران به نرخ دلار

تعطیلی بازار علاءالدین و چارسو خبرساز شد. تعدادی از مغازه داران نسبت به افزایش نرخ دلار و مشکلات این بازار دست به اعتصاب زدند.

به گزارش تکراتو، افزایش چشمگیر و پیوسته نرخ ارز در هفته‌ها و روزهای گذشته، به ویژه پس از اعلام خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران، بر روند واردات و فروش کالاهای خارجی در این کشور تأثیر مستقیم داشته و بیش از پیش بر نگرانی فروشندگان و مصرف‌کنندگان ایرانی افزوده است.


بیشتر بخوانید: توضیحات جهرمی در مورد علت افزایش قیمت موبایل در کشور


تعطیلی بازار علاءالدین و چارسو

برخی از کسبه بازار موبایل چارسو و علاءالدین در تهران در اعتراض به گرانی شدید گوشی موبایل و کسادی بازار، دست از کار کشیدند. این مغازه داران فروشگاه‌های خود را بستند و نسبت به افزایش نرخ ارز اعتراض کردند.

شماری از حاضران در مرکز فروش علاالدین تجمع کرده و شعار می دادند:

با هم باشیم، ببندیم. دلار ۱۰ تومان نمی‌خوایم؛ اعتصاب اعتصاب.

همچنین گروهی دیگر در مقابل مرکز فروش چهارسو حرکت می‌کردند و با شعارهای خود خواستار تعطیلی سایر مراکز و مغازه ها بودند.

حضور وزیر ارتباطات در مرکز بازار چارسو

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، پس از اطلاع از تعطیلی بازار علاءالدین و چارسو و اعتراضات فروشندگان، بلافاصله پس از تشکیل جلسه هیئت دولت، به محل اعتراضات رفت و با کسبه گفتگو کرد و قول داد که مشکلات پیگیری خواهد شد و ارز دولتی به لوازم خانگی و گوشی‌های هوشمند اختصاص خواهد یافت. وی در توییتی در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد:

امروز پس از جلسه هیئت دولت به بازدید از این بازار پرداختم. فعالیت کسبه به حالت عادی بازگشته است. تلفن همراه و تجهیزات رایانه، امروز از ملزومات زندگی مردم است. به نوبه خود برای تأمین ارز برای این تجهیزات تلاش خواهم کرد هر چند در این میان لازم است با سودجویی‌ها نیز برخورد جدی شود.

آنگونه که اعلام شده، پس از گفتگوی آذری جهرمی، شرایط به روال عادی بازگشته و تعطیلی بازار علاءالدین و چارسو پایان یافته است.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت موبایل از ۳۰ تا ۴۰ درصد؛ علت این افزایش قیمت چیست؟


تعطیلی بازار علاءالدین و چارسو

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: euronews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر