;
coinex

استعلام ارز تخصیص یافته به گوشی‌های تلفن همراه

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی خبر استعلام ارز تخصیص یافته به گوشی های تلفن همراه در کشور را، اعلام کرد.

به گزارش تکراتو، خریداران گوشی تلفن می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷* نوع ارز تخصیص یافته به گوشی‌های خریداری شده را استعلام کنند.


بیشتر بخوانید: فهرست واردکنندگان گوشی با ارز دولتی توسط وزارت ارتباطات اعلام شد


حسین فلاح جوشقانی اجرای طرح رجیستری را راهی برای شناسایی قانونی بودن گوشی‌های تلفن همراه اعلام کرد و ادامه داد که خریداران می‌توانند با استفاده از سامانه‌های ثبت گوشی تلفن همراه از دولتی بودن یا نبودن ارز اختصاص یافته به گوشی نیز مطلع شوند.


بیشتر بخوانید: تعطیلی بازار علاءالدین و چارسو ؛ اعتراض مغازه داران به نرخ دلار


وی تاکید کرد که اگر بعد از استعلام ارز تخصیص یافته به گوشی موبایل مشخص شد که گوشی به صورت دولتی وارد شده اما قیمت تمام شده آن براساس ارز غیردولتی محاسبه می شود، کاربران باید با شماره ۱۲۴ و یا سازمان تعزیرات حکومتی به شماره ۱۳۵ تماس بگیرند.

استعلام ارز تخصیص یافته به گوشی های موبایل

جوشقانی شفاف‌سازی فرایندهای ورود گوشی‌های تلفن همراه را یکی از مزایای اجرای طرح رجیستری دانست. وی درباره ارزش و تعداد کالای ترخیص شده تصریح کرد که ۳۰ شرکت بازرگانی تعداد ۱۴۰ هزار و ۳۹۹ کالا را با ارز دولتی ترخیص کرده‌اند که ارزش کالای ترخیص شده ۷۵ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۸۶۰ یورو بوده است.

فلاح تعداد کل گوشی تلفن همراه ترخیص شده از ابتدای سال جاری تا ۲۹ خرداد ماه را یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۸۲ دستگاه عنوان کرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر