;
coinex

اختصاص ارز به فعالان بازار فناوری اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و بانک مرکزی

معاون سازمان فناوری اطلاعات خبر از اختصاص ارز به فعالان بازار فناوری اطلاعات داد. به گفته وی وزارت ارتباطات و بانک مرکزی این وظیفه را برعهده دارند.

به گزارش تکراتو، بررسی مشکلات مربوط به تخصیص ارز به فعالان حوزه فناوری اطلاعات، در جلسه ای با حضور نمایندگانی از وزارت ارتباطات، وزارت فرهنگ و سازمان توسعه تجارت انجام شده است.


بیشتر بخوانید: استعلام ارز تخصیص یافته به گوشی‌های تلفن همراه


اختصاص ارز به فعالان بازار فناوری اطلاعات

عبدالرضا بهادری فرد معاون توسعه صنعت و اعتبار بخشی IT سازمان فناوری اطلاعات در مورد گلایه‌های بخش خصوصی از نرخ ارز و عدم تخصیص اعتبارات ابراز داشت که، بخش‌نامه‌ای به وزارت ارتباطات ارسال شده تا با کسب تکلیف از وزارتخانه و مذاکره با بانک مرکزی، در مورد تخصیص ارز اقدام کند.


بیشتر بخوانید: فهرست واردکنندگان گوشی با ارز دولتی توسط وزارت ارتباطات اعلام شد


وی در ادامه اعلام کرد که تخصص لازم برای تشخیص این که چه میزان ارز ه یک فعال حوزه نرم‌افزار تعلق گیرد، وجود ندارد.

محمدرضا طلایی رئیس کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران نیز به مشکلات اختصاص ارز به فعالان بازار فناوری اطلاعات اشاره کرد و ادامه داد که افزایش نرخ ارز در کشور و مشکلات به وجود آمده برای تولید، باعث شده تولیدات فاوا در کشورهای منطقه نسبت به ایران افزایش پیدا کند.

به گفته وی، باتوجه به نامناسب بودن نرخ ارز، صادر کننده حوزه فاوا نمی‌داند باید ارز را با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان محاسبه کند یا با نرخ‌های بالای ۸ هزار تومان که در بازار موجود است.

وی تاکید کرد که به دلیل افزایش هزینه‌های داخلی برای صادرکنندگان، امکان تولیدات با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی عملا وجود ندارد و متاسفانه وزارت ارتباطات نیز به مشکلات به وجود آمده برای فعالان فاوا پیرامون ارز، وارد نشده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر