;
coinex

پرداخت جریمه یک میلیارد دلاری توسط کمپانی ZTE به ایالات متحده

کمپانی چینی ZTE جریمه یک میلیارد دلاری خود را به ایالات متحده پرداخت کرد. این کمپانی به نقض قوانین ایالات متحده محکوم شده بود.

به گزارش تکراتو، ZTE به دور زدن تحریم های ایالات متحده علیه ایران و کره شمالی متهم شده بود. این کمپانی از ماه آوریل، تحت ممنوعیت صادر شده توسط دپارتمان تجارت ایالات متحده، از دریافت هر گونه فناوری از شرکت های آمریکایی برای مدت 7 سال منع شده بود.


بیشتر بخوانید: تعلیق فعالیت های کمپانی ZTE به دنبال تحریم های آمریکا


پرداخت جریمه یک میلیارد دلاری توسط ZTE

اواسط خرداد ماه توافقی حاصل شد و این کمپانی قبول کرد که جریمه یک میلیارد دلاری را به ایالات متحده پرداخت کند و مبلغ 400 میلیون دلار را به عنوان تضمین بپردازد تا ممنوعیت های فلج کننده ای که کسب و کار آن را مختل کرده بود، پایان یابد.

پیشتر در کاخ سفید و کنگره، اختلافاتی در زمینه اعمال جریمه علیه ZTE وجود داشت. نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه در اقدامی فراحزبی با هم متحد شده و برخی از آنها ZTE را تهدیدی برای امنیت ملی تلقی کردند. اما ترامپ قصد داشت تا این شرکت چینی را زنده نگه دارد.

کمپانی ZTE وابستگی بالایی به محصولات شرکت های آمریکایی دارد. این کمپانی برای چیپست گوشی های هوشمند خود به کوالکام وابسته است و برای استفاده از اندروید نیاز به همکاری با گوگل دارد.

در آخر باید گفت که پرداخت 400 میلیون دلار مبلغ تضمین در آینده، می تواند آخرین قدم در راه از میان برداشته شدن ممنوعیت ها علیه ZTE  باشد.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر