;
coinex

محل قراگیری اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10 در نسخه های مختلف، متفاوت است!

بدون شک حسگر اثر انگشت در سامسونگ گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) نیز وجود دارد، اما محل قرارگیری دقیق این سنسور کجا خواهد بود؟ ظاهرا اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10 البته در مدل اقتصادی و ارزان‌تر آن، در لبه کناری این گوشی نصب می‌شود.

هنوز فاصله زیادی با گوشی‌های پرچمدار بعدی سری S سامسونگ داریم، اما با این حال شایعات و خبرهای زیادی از هر گوشه و کنار در مورد این پرچم‌دار شنیده می‌شود. منابع خبری گفته‌اند که مدل پلاس گلکسی اس 10 احتمالا به یک دوربین سه گانه و نمایشگر 6.44 اینچی مجهز است.

تماشا کنید: گلکسی اس ۱۰ پلاس ؛ قاتلی برای دوربین‌های حرفه‌ای

احتمال دارد که سامسونگ سه مدل گلکسی اس 10 را وارد بازار کند و همه آن‌ها را به حافظه‌های داخلی UFS 3.0 مجهز سازد. برخی هم گفته‌اند که در این گوشی‌های هوشمند یک سنسور 3 بعدی، جای اسکنر اثر انگشت را خواهد گرفت.

محل قراگیری اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10

منابع خبری مختلف تاکنون تایید کرده‌اند که جانشین گلکسی اس 9 در سه مدل عرضه می‌شود و همچنین گفته شده که این محصولات با کدهای Beyond 0 ،Beyond 1 و Beyond 2 شناخته می‌شوند. از بین این سه مدل، بیاند 0 ظاهرا مدل اقتصادی گلکسی اس 10 محسوب می‌شود. می‌توان احتمال داد که بیاند 1 همان گلکسی اس 10 استاندارد (Galaxy S10) و بیاند 2 همان گلکسی اس 10 پلاس (+Galaxy S10) باشد.

بیشتر بخوانید: در رقابت با سه‌گانه آیفون، گلکسی اس ۱۰ در سه مدل عرضه می‌شود

ظاهرا گوشی‌های گلکسی اس 10 (بیاند 1) و گلکسی اس 10 پلاس (بیاند 2) به اسکنرهای اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر (FOD) خود مجهز هستند. مدل بیاند 0 اولین عضو از خانواده گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S10 سامسونگ به شمار می‌آید که قرار است در قالب یک گوشی پرچمدار اقتصادی وارد بازار شود. این تقریبا همان استراتژی اپل در تولید آیفون های 2017 است.

طبق اطلاعات موجود اسکنر اثر انگشت مدل اقتصادی گلکسی اس 10 در درون نمایشگر آن نصب نشده، بلکه مانند سنسورهای بیومتریکی گوشی موتورولا زد 3 پلی (Motorola Moto Z3 Play) و گوشی‌های قبلی اکسپریا سونی در لبه گوشی قرار دارد. ظاهرا عدم انتقال این سنسور به زیر نمایشگر، علت اصلی ارزان‌تر بودن آن است.

اگر این مطلب صحت داشته باشد، سامسونگ برای اولین بار است که می‌خواهد یک گوشی را با اسکنر اثر انگشت جانبی عرضه کند. طبق گزارشات منتشر شده، اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10 در مدل ارزان‌قیمت آن، لبه سمت راست قرار می‌گیرد. این منبع خبری همچنین گفته است که اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر، وجه تمایز اصلی گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس 10 است.

اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10 در مدل ارزان‌قیمت آن، لبه سمت راست قرار می‌گیرد. این منبع خبری همچنین گفته است که اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر، وجه تمایز اصلی گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس 10 است.

این اولین باری است که سامسونگ می‌خواهد از این فناوری استفاده کند، به همین دلیل انتظار می‌رود که قیمت گوشی‌های جدید سری S، گرانتر از نسل فعلی باشد. یک حسگر اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر قیمتی در حدود 15 دلار دارد، در حالی که قیمت سنسورهای اثر انگشتی که هم اکنون در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ وجود دارند، تنها 2 دلار است. نصب اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10 در دیواره جانبی این گوشی می‌تواند کاربرد ساده‌تری هم داشته باشد.

طبق گزارشات موجود، کوالکام تامین کننده سنسورهای اثر انگشت FOD برای گوشی‌های گلکسی S10 است و شرکت O-Film که یک تولید کننده ماژول دوربین است، مدولاسیون و تلفیق این سنسورها را بر عهده دارد. سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) هم در نهایت سنسورهای ارسال شده از O-Film را در زیر نمایشگرهای OLED گلکسی اس 10 استاندارد و گلکسی اس 10 پلاس جای می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌هایی که هنوز حسگر اثر انگشت جلو را در اختیار دارند

هنوز مشخص نیست که گوشی‌های سری گلکسی اس 10 سامسونگ چه مشخصات و سخت افزارهایی دارند، زیرا سامسونگ استراتژی‌ خود در مورد ساختار این محصولات را به دلیل کاهش رشد خرید گوشی‌های همراه، تغییر داده است.

غول تکنولوژی کره چند روز پیش اعلام کرد که می‌خواهد مدل ارزان قیمت گلکسی اس 10 را هم عرضه کند. همان طور که گفته شد هنوز فاصله زیادی با عرضه نسل جدید گوشی‌های پرچمدار سامسونگ باقی مانده است، از این رو توصیه می‌کنیم که با چشم تردید به جزئیات ارائه شده در این مطلب نگاه کنید.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: xda

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر