;
coinex

مشکلات کاربران کم مصرف اینترنت ؛ عدم ارائه تعرفه جداگانه

کاربران کم مصرف اینترنت هنوز هم با مشکل روبه رو هستند. آنها فقط خواستار سرعت بالای اینترنت هستند اما هنوز تعرفه جداگانه‌ برای آنها در نظر گرفته نشده است.

به گزارش تکراتو، در روزهای آخر دولت یازدهم، جایگزینی اینترنت نامحدود یا غیرحجمی و ارایه تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت مطرح شد. در ادامه، تکمیل این طرح برعهده وزیر ارتباطات گذاشته شد.

در ادامه ارائه تعرفه‌های غیرحجمی به جای نامحدود، نارضایتی کاربران را به همراه داشت اما وزیر ارتباطات اعلام کرد که حتی با وجود مفهوم مصرف منصفانه بیش از ۸۰ درصد کاربران دیگر نیازی به خرید حجم یا پرداخت هزینه اضافه نخواهند داشت.


بیشتر بخوانید: نظرسنجی وزیر ارتباطات از کاربران در مورد تعرفه جدید اینترنت


ارائه تعرفه جداگانه برای کاربران کم مصرف اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد کاربران کم مصرف اینترنت و مشکلات آنها اعلام کرد که دسته‌ای از مشترکین نیاز به سرعت بالا دارند، در حالی که حجم مصرفی آن‌ها بالا نیست. برای این دسته از مشترکین هرچند امکان استفاده از سرویس‌های موبایل وجود دارد اما شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات ثابت برای حفظ این مشترکین، ارائه بسته‌های رقابتی برای این گروه را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد در تعرفه جدید، مشترکین کم‌مصرف که پهنای باند بالا نیاز دارند، فاقد انتخاب مناسب هستند. برای رضایت این دسته از کاربران، پیشنهادهایی در حال بررسی است که تلاش خواهد شد تا فروردین ماه به نتیجه نهایی برسد.


بیشتر بخوانید: تعرفه‌ مکالمه و اینترنت تلفن ثابت بازبینی می‌شوند!


اما اکنون مدتی هم از آخرین وعده‌ی وزیر ارتباطات مبنی بر ارائه تعرفه‌ به مشترکان کم‌مصرف گذشته و هنوز خبری از تعرفه جدید برای کاربران کم مصرف اینترنت نشده است.

با گذشت زمان و عدم اعلام تعرفه برای مشترکان کم‌مصرف، رییس رگولاتوری درباره علت تاخیر اظهار کرد که آنها در حال بررسی موضوع هستند و راهکارها و پیشنهاداتی هم ارائه شده است و شرکت‌ها هم در بررسی‌های اولیه موافقت کردند، اما برخی از شرکت‌ها زمان بیشتری برای بررسی ها خود، درخواست کرده اند.

رئیس رگولاتوری اعلام کرد که اوایل، این موضوع وجود داشت که با ارائه‌ی سیاست مصرف منصفانه مختلف همان بحث حجمی پیش بیاید، چون هدف این مصوبه این بود که غیرحجمی بودن تعرفه اینترنت جا بیفتد.


بیشتر بخوانید: ارائه تعرفه مناسب به مشترکین کم مصرف اینترنت


بنابراین با توافق اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت، تعرفه‌ی لازم برای مشترکان کم‌مصرف هم اعلام می‌شود. اما با گذشت بیش از هشت ماه از زمان اولیه‌ی اعلام تعرفه‌های جدید، هنوز خبری از طرف اپراتورهای اینترنتی نشده است و مشترکان کم‌مصرف همچنان علی‌رغم عدم نیاز به حجم بالای اینترنت، به دلیل درخواست برای سرعت بالا هزینه‌های مشابه با کاربران عادی می‌پردازند.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر