;
coinex

خروج پژو از ایران و کاهش 26 درصدی فروش محصولات این کمپانی

خروج پژو از ایران ، تحت تاثیر تحریم هایی است که آمریکا علیه ایران اعمال کرده است. پژو در نیمه اول سال جاری، شاهد کاهش 26 درصدی فروش محصولاتش بود.

به گزارش تکراتو، پس از خروج آمریکا از برجام، دبیر انجمن قطعه‌سازان اعلام کرد که پژو قادر به دور زدن تحریم هاست و این کار برای آنها آسان خواهد بود. در ادامه این کمپانی در ابتدا پروژه های مشترک خود با ایران را به تعلیق درآورد و اکنون هم خروج پژو از ایران به واقعت تبدیل شده است.


بیشتر بخوانید:


خروج پژو از ایران به دلیل تحریم های آمریکا

شرکت پژو اعلام نمود که با وجود خروج از بازار ایران، همچنان شاهد افزایش میزان فروش جهانی محصولات خود بوده است. میزان فروش خودروهای شرکت پژو سیتروئن در سال گذشته میلادی به لطف خرید شرکت اوپل واکسهال از شرکت جنرال موتورز با 38 درصد افزایش به 2.18 میلیون دستگاه رسیده است.


بیشتر بخوانید: واردات خودرو به ایران ؛ نگاهی به فساد در بالاترین سطوح مدیریتی اقتصاد کشور!


براساس بررسی های انجام شده، میزان فروش شرکت پژوسیتروئن در اروپا و جهان به ترتیب 8.4 و 1.9 درصد رشد داشته است. در مقابل میزان فروش محصولات این شرکت در خاورمیانه تحت تاثیر تحریم های جدید آمریکا علیه ایران قرار گرفته و 26 درصد کاهش داشته است.


بیشتر بخوانید: هزاران خودروی لوکس سرگردان در جاده‌های ایران ؛ وقتی قانون به سخره گرفته می‌شود!


کشور ایران در سال گذشته میلادی توانست بیش از 12 درصد از کل فروش های این کمپانی را به خود اختصاص دهد و اکنون با خروج پژو از ایران مشخص نیست که اتفاقی خواهد افتاد.

شرکت پژو که همیشه در فکر توسعه بازارهای خود در بیرون از اروپا بوده است، اکنون با خروج از ایران وابستگی بیشتری به بازار اروپا پیدا خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر