;
coinex

نصب نمایشگر پارازیت در برخی شهرها؛ بررسی میزان تشعشعات

نصب نمایشگر پارازیت اقدام جدید وزارت ارتباطات برای سنجش و نمایش میزان تشعشعات است. از این پس می توان از شدت این تشعشعات مطلع شد.

به گزارش تکراتو، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که قرار است 18 سایت اندازه گیری امواج رادیویی در شیراز نصب گردد. به گفته وی مردم نسبت به وجود پارازیت های مضر نگران هستند و نصب نمایشگر پارازیت به منظور اندازه گیری و نمایش آن مفید است.

نصب نمایشگر پارازیت در شهرهای مختلف

نصب نمایشگر پارازیت در برخی شهرها

محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه رونمایی از برخی طرح های نوآورانه حوزه فناوری اطلاعات در شیراز اعلام کرد که از این پس قرار است همانطور که در شهرها نمایشگر آلودگی هوا وجود دارد، نصب نمایشگر پارازیت هم به منظور نمایش وضعیت فرکانسی در دستور کار قرار گیرد تا شهروندان از آن آگاه شوند.


بیشتر بخوانید: حد استاندارد میزان تشعشعات آنتن‌های مخابراتی تهران اعلام شد


وی در ادامه به اطلاعات به دست آمده از نمایشگرهای پارازیت شیراز اشاره کرد و اعلام نمود که نتایج به دست آمده نشان می دهد که حدود این تشعشعات در مرکز استان فارس در حد طبیعی و عادی است و از استاندارد گرمایی بالاتر نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که نصب نمایشگر پارازیت برای نمایش میزان تشعشعات به شهروندان بسیار مفید است و می تواند به صورت لحظه ای اثر تشعشع های تجمعی فرکانس های رادیویی را اندازه گیری کند.

به گفته ویزر ارتباطات، معیاری که به لحاظ فنی در استانداردهای علمی مضر بودن آن بر بدن انسان را ثابت کرده بحث اثرات گرمایی تشعشعات فرکانسی نظیر موبایل، وای فای، تلویزیون، ماهواره و… به صورت تجمیعی است که در فضا وجود دارد.

.

منبع: irna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر