;
coinex

مک بوک پرو 2018 ؛ تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات جدیدترین لپ تاپ اپل

مک بوک پرو 2018 (MacBook Pro 2018) اپل با مشخصاتی جدید راهی بازار است. در این مطلب به ارائه همه آن چیزی می‌پردازیم که در مورد جدیدترین لپ تاپ اپل می‌دانیم.

اپل نه ماه پیش، از نسل قبلی لپ تاپ‌های سری مک بوک خود در کنفرانس WWDC رونمایی کرد. این سازنده مشهور بهینه سازی‌های برجسته‌ای را در نسل جدید لپ تاپ‌هایش اعمال کرده است. لپ تاپ‌های جدید با نمایشگرهای 13 و 15 اینچی ترو تون (True Tone) عرضه می‌شوند و از نسل هشتم پردازشگرهای اینتل کافی لیک (Intel Coffee Lake)، حافظه‌های داخلی بیشتر، رم‌های قوی‌تر و تراشه‌های T2 قدرت می‌گیرند.

لپ تاپ مک بوک پرو 2018 اپل

زمان عرضه

شما می‌توانید هم اکنون لپ تاپ‌های مک بوک پرو 2018 را از وبسایت اپل خریداری کنید. کوپرتینو گفته است که این محصولات تا چند روز دیگر از طریق فروشگاه‌های اپل استور و سایر فروشگاه‌های عرضه کننده لپ تاپ هم عرضه می‌شوند. از آنجایی که اپل از نسل جدید پایگاه‌های کاری محرک خود به تازگی رونمایی کرده است، می‌توان انتظار داشت که این محصولات از اواخر تیرماه وارد بازار شوند.

زمان عرضه

قیمت مک بوک پرو 2018

مک بوک پرو 2018 در چند مدل عرضه می‌شود. مدل‌های 13 اینچی این لپ تاپ‌های زیبا همه به قابلیت تاچ بار (Touch Bar) مجهز هستند و با حداقل قیمت 1799 دلار در ایالات متحده عرضه می‌شوند. تاچ بار به کار رفته در این لپ تاپ‌ها دقیقا همان تاچ باری است که در ارزان‌ترین مدل‌های نسل قبلی لپ تاپ‌های مک بوک پرو به کار رفته بود.

بیشتر بخوانید: مقایسه سرفیس بوک ۲ با مک بوک پرو اپل؛ یک دوئل آمریکایی!

مدل‌های 15 اینچی مک بوک پرو 2018 با حداقل قیمت 2399 دلار وارد بازار می‌شوند. این مدل‌ها هم به قابلیت تاچ بار مجهز هستند. قیمت لپ تاپ‌های مک بوک پرو جدید اپل برای عرضه در سایر کشورهای جهان هنوز منتشر نشده است، اما با توجه به این که سازنده مشهور آمریکایی این محصولات را با قیمت نسل قبلی لپ تاپ‌های مک بوک پرو عرضه کرده است، می‌توان پیش‌بینی کرد که کاربران سایر کشورها هم مدل‌های مختلف مک بوک پرو 2018 را با قیمتی که مدل‌های مختلف مک بوک پرو 2017 را خریداری کرده‌اند، دریافت خواهند کرد.

طراحی و صفحه کلید

مک بوک جدید از نظر ظاهری به مک بوک‌های 2017 شبیه است. تغییرات جدید، عمدتا در داخل این لپ تاپ‌ها ایجاد شده‌اند. این امر احتمالا باعث دلسردی بعضی از کاربران اکوسیستم اپل می‌شود، زیرا برخی منابع خبری می‌گویند که صفحه کلید مک بوک پرو عملکرد چندان خوبی ندارد.

بیشتر بخوانید: بهترین مک بوک های ۲۰۱۷ ؛ کدام لپ تاپ اپل را بخریم؟

زمانی که اپل در کنار مک بوک پرو 2016 از کیبورد پروانه‌ای جدید خود رونمایی کرد، گفته شد که برخی از کاربران در اثر تکرار کاراکترهای صفحه کلید و عدم کارکرد برخی از کلیدها با مشکل مواجه شده‌اند. بعضی از خریداران هم گفتند که کلیدهای این کیبورد سر و صدای زیادی دارد و در گزارشی هم عنوان شد که مقدار کمی گرد و خاک، باعث از کار افتادگی صفحه کلید می‌شود.

این امر کاربر را مجبور می‌کند که کل قسمت جلوی مک بوک پرو را عوض کند. این مشکل آنقدر جدی شد که اپل را مجبور کرد تا موضع خود را در مورد تعمیرات مورد نیاز برای محصولاتش تغییر دهد و لپ تاپ‌های مک بوک پرو با صفحه کلیدهای خراب را رایگان تعمیر کند.

طراحی و صفحه کلید

ویژگی‌ها و سخت افزارهای جدید

در این قسمت ابتدا مشخصات فنی اصلی مدل 13 و 15 اینچی لپ تاپ مک بوک پرو 2018 را شرح داده‌ایم.

مک بوک پرو 13 اینچی 2018

  • پردازشگرهای چهار هسته‌ای کور i5 و کور i7 اینتل با سرعت کلاک 7GHz (قابل ارتقاء تا 4.5GHz با توربو بوست)
  • تا 16 گیگابایت رم DDR4
  • کارت گرافیک داخلی اینتل آیریس پلاس 655 دارای 128 مگابایت eDRAM
  • تا 2 ترابایت حافظه داخلی SSD
  • نمایشگر ترو تون
  • تراشه تی 2 اپل
  • تاچ بار

مک بوک پرو 15 اینچی 2018

  • پردازشگرهای شش هسته‌ای کور i7 و کور i9 اینتل با سرعت کلاک 9GHz (قابل ارتقاء تا 4.8GHz با توربو بوست)
  • تا 32 گیگابایت رم DDR4
  • کارت گرافیک 4 گیگابایتی خارجی Radeon Pro
  • تا 4 ترابایت حافظه داخلی SSD
  • نمایشگر ترو تون
  • تراشه تی 2 اپل
  • تاچ بار

ویژگی‌ها و سخت افزارهای جدید

پردازشگرهای جدید

اپل در ساخت لپ تاپ‌های سری مک بوک پرو 2018 خود از نسل هشتم پردازشگرهای جدید اینتل استفاده کرده و ادعا می‌کند که این تراشه‌ها می‌توانند سرعت بسیار بالایی را ارائه کنند. این غول تکنولوژی در ساخت مدل‌های 13 اینچی لپ تاپ‌های مک بوک پرو جدید خود، پردازنده‌های دو هسته‌ای را کنار گذاشته و از پردازنده‌های 4 هسته‌ای استفاده کرده است.

اپل همچنین گفته است که سرعت عملکرد این لپ تاپ‌ها دو برابر سرعت عملکرد لپ تاپ‌های مک بوک پرو 13 اینچی مدل 2017 است. تا زمانی که این ماشین‌های محاسبه‌گر را در دنیای واقعی بررسی نکنیم، نمی‌توانیم این ادعا‌ها را تایید یا تکذیب کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های 2018

با این حال نتایج تست‌های گیگ بنچ که در ماه گذشته منتشر شد، نشان داد که این محصولات سرعت بسیار بالایی دارند. در تست یک و چند هسته‌ای این بنچمارک، یک لپ تاپ اسرارآمیز اپل با یک پردازنده شش هسته‌ای توانسته است به ترتیب 4902 و 22316 امتیاز کسب کند. این ارقام به مراتب از امتیازات ثبت شده توسط لپ تاپ‌های مک بوک پرو 2017 بیشتر است.

مدل‌های خاص تراشه‌های به کار رفته در این لپ تاپ‌ها نیز به خودی خود جالب توجه هستند. برای مثال این اولین باری است که اپل در ساخت لپ تاپ‌هایش از یک تراشه کور i9 استفاده می‌کند. این تراشه ظاهرا دارای شماره سریال 8950K بوده و تنها در مدل‌های 15 اینچی مک بوک پرو 2018 نصب می‌شود. مدل پیشرفته لپ تاپ 13 اینچی جدید اپل هم به پردازشگر کور i7 اینتل مجهز شده است. انتظار می‌رود که این تراشه شماره سریال 8559U را بر روی خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: کشف ۴ بدافزار در لپ‌تاپ‌های اپل ؛ افزایش حملات نسبت به سال گذشته

پردازشگرهای به کار رفته در لپ تاپ‌های حرفه‌ای جدید اپل از نوع کافی لیک هستند و نسبت به پردازشگرهای سری کبی لیک که در رایانه‌های قابل حمل 2017 اپل به کار رفتند، قدرت بالاتری دارند. پردازنده‌های سری کافی لیک اینتل به احتمال زیاد نسبت به پردازشگرهای سری کبی لیک، سرعت عملکرد و راندمان مصرف انرژی بهتری نیز دارند.

رم

یکی دیگر از بهینه سازی‌های اعمال شده در لپ تاپ‌های 15 اینچی مک بوک پرو 2018 نسبت به مدل‌های 2017 که با رم 16 گیگابایتی عرضه شدند، رم 32 گیگابایتی به کار رفته در این لپ تاپ‌ها است. اپل سال گذشته همه لپ تاپ‌های 13 اینچی مک بوک پرو خود را با رم 8 گیگابایتی عرضه کرد و این امکان را نیز فراهم ساخت که کاربران این محصولات آن‌ها را با رم 16 گیگابایتی هم سفارش دهند، اما امسال مدل پایه مک بوک پرو 13 اینچی را با رم 8 گیگابایتی و مدل پیشرفته آن را با رم 16 گیگابایتی عرضه می‌کند.

حافظه داخلی

شما هم اکنون می‌توانید مک بوک پرو 15 اینچی را با 4 ترابایت حافظه داخلی خریداری کنید. مدل 2017 این محصول با یک حافظه داخلی 2 ترابایتی وارد بازار شد.

تراشه تی 2

اپل در ساخت همه مدل‌های لپ تاپ مک بوک پرو 2018 خود از تراشه‌های زیرسیستمی کنترل کننده تی 2 که در گذشته در دستگاه‌های iMac Pro به کار رفته بود، استفاده کرده است. این پردازنده، تراشه اصلی لپ تاپ‌های جدید اپل نیست و در واقع وظیفه اجرای زیرسیستم‌ها و ایجاد یک طراحی داخلی ساده شده را بر عهده دارد. یکی از منابع خبری به تراشه T2 لقب “نقطه شروع انقلاب مک” را داده است.

نمایشگر ترو تون

اپل در ساخت لپ تاپ مک بوک پرو 2018 از نمایشگرهای ترو تون استفاده کرده است. این صفحه نمایش برای اولین بار در ساخت آیپد پرو 2016 به کار رفت و توانایی تنظیم خروجی رنگ و نور خود را به منظور جبران کردن تغییرات اعمال شده در نور محیط دارد.

استفاده از نمایشگرهای ترو تون در ساخت لپ تاپ‌های جدید یک بهینه سازی کوچک محسوب می‌شود، با این حال باعث خوشحالی است که این ویژگی به اکوسیستم مک او اس راه یافته است. لپ تاپ‌های مک بوک پرو 2018 تغییرات دیگری را در نمایشگرهای خود ندیده‌اند. به نظر می‌رسد که اپل هنوز صلاح ندانسته است که در لپ تاپ‌هایش از صفحه نمایش‌های 4K استفاده کند؛ چراکه محصولات جدیدش را با همان رزولوشن نمایشگر لپ تاپ‌های مک بوک پرو 2017 عرضه کرده است.

عملکرد باتری

اپا مطلبی را در مورد ارتقاء عملکرد باتری لپ تاپ‌های جدیدش منتشر نکرده است، اما با توجه به کاهش مصرف انرژی به دلیل استفاده از پردازنده‌های کافی لیک، می‌توان گفت که لپ تاپ‌های جدید احتمالا از برخی جهات در این رابطه عملکرد بهتری را ارائه می‌کنند. تا زمانی که مک بوک پرو 2018 را مورد بررسی قرار ندهیم، در این مورد هم نمی‌توانیم با اطمینان حرفی بزنیم.

تاچ بار

همه لپ تاپ‌های سری مک بوک 2018 به قابلیت تاچ بار و در نتیجه تاچ آی دی مجهز هستند. شما هنوز هم می‌توانید لپ تاپ‌های 13 اینچی فاقد تاچ اپل را خریداری کنید، اگرچه که این مدل‌ها بهینه سازی نشده‌اند. می‌توان گفت که تاچ بار یک ویژگی تبلیغاتی است. اینکه اپل در ساخت سایر دستگاه‌های مک خود از این ویژگی استفاده نکرده، بیانگر این است که شرکت‌های سازنده نرم افزار برنامه‌های خود را برای پشتیبانی این ویژگی بروزرسانی نکرده‌اند. البته پشتیبانی وسیع تاچ بار توسط اپل از این امر حکایت می‌کند که این سازنده هنوز هم به مفهوم این قابلیت پایبندی دارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: macworld

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر