;
coinex

تعداد کاربران پیام رسان های داخلی به ۲۹ میلیون نفر رسید

تعداد کاربران پیام رسان های داخلی به 29 میلیون نفر رسیده است. این تعداد از کاربران در ۷ پیام رسان بومی در حال فعالیت هستند.

به گزارش تکراتو، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرده که در 7 پیام رسان بومی که در داخل کشور در حال فعالیت هستند، ۲۹ میلیون نفر ثبت نام کرده‌اند. وی از افزایش تعداد کاربران پیام رسان های داخلی خبر داد.


بیشتر بخوانید:  تلگرام همچنان در صدر؛ ۷۹ درصد کاربران هنوز در تلگرام حضور دارند


افزایش تعداد کاربران پیام رسان های داخلی

عبدالصمد خرم آبادی در صفحه شخصی خود، آخرین آمار مربوط به تعداد کاربران پیام رسان های داخلی را که توسط مرکز ملی فضای مجازی اعلام شده را منتشر کرد. این آمار تا 19 تیرماه 1397 بوده و براساس آن 29 میلیون کاربر در 7 پیام رسان اجتماعی داخلی، از جمله سروش، بیسفون، ویسپی، گپ، ایتا، بله و آی گپ ثبت نام کرده و در حال فعالیت هستند. در این بین پیام رسان سروش به تنهایی دوازده و نیم میلیون نفر عضو دارد.

آسایش و امنیت در پیام رسان‌های بومی

خرم آبادی در مورد مزیت استفاده از پیام رسان‌های داخلی سخن گفت و اعلام کرد که استفاده از پیام رسان‌های داخلی علاوه بر اینکه می‌تواند امنیت و آسایش را برای خانواده‌ها به همراه داشته باشد، مزیت‌های زیر را هم دارد:

  • کاهش جرایم اینترنتی
  • صرفه جویی قابل توجه ارزی برای کشور
  • کاهش هزینه‌های اینترنت مردم

بیشتر بخوانید: افزایش اعضای پیام رسان های داخلی تا ۲۵ میلیون کاربر


خرم آبادی ادامه داد، کسانی که فیلتر تلگرام در ایران را شکست خورده می‌دانند، در اشتباه محض هستند. به گفته وی سال گذشته کمتر از 5 میلیون کاربر در پیام رسان‌های داخلی عضو بودند اما بعد از فیلتر تلگرام تعداد کاربران پیام رسان های داخلی افزایش یافته تا جایی که اکنون به 29 میلیون رسیده است.

وی فعالیت غیرقانونی فیلترشکن‌ها و پیام رسان‌های خارجی در فضای مجازی کشور را اساسی ترین مانع بر سر راه پیشرفت و ترقی پیام رسان‌های داخلی دانست و تاکید کرد که اگر قوانین بدرستی اجرا شوند و حمایت‌های مادی و معنوی لازم برای بالا بردن کیفیت و کمیت خدمات پیام رسان‌های داخلی بعمل آید، تلگرام به دست فراموشی سپرده خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: farsnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر