;
coinex

اپلیکیشن Be My Eyes ؛ چشمانت را به یک نابینا قرض بده!

اپلیکیشن Be My Eyes یک برنامه رایگان است که افراد نابینا و کم‌بینا را به داوطلبانی با چشمان سالم و نمایندگان کمپانی متصل می‌کند. آنها با استفاده از تماس تصویری به این افراد کمک کرده و در واقع، در حکم چشمان آنها ایفای نقش می‌کنند.

با استفاده از اپلیکیشن Be My Eyes همه‌روزه داوطلبان بسیاری می‌توانند بینایی خود را به افراد نابینا و کم‌بینا ببخشند تا بدین وسیله این افراد بتوانند مشکلات بزرگ و کوچکی که در زندگی‌شان پیش می‌آید را مرتفع کنند.

اگر فرد نابینا و یا کم‌بینایی هستید، هرزمانی که به قوای بینایی احتیاج پیدا کردید، داوطلبانی حضور دارند تا به شما کمک کنند. شما و فرد داوطلب به طور مستقیم می‌توانید با برقراری تماس تصویری به یکدیگر متصل شوید و مشکلات خود را درمیان‌ بگذارید. داوطلبین به شما کمک خواهند کرد. به این صورت که می‌گویند جهت دوربین خود را به کدام سو بگیرید، به کجا متمرکز شوید و یا چه هنگامی چراغ قوه گوشی خود را روشن کنید.

به عنوان یک داوطلب با چشمانی سالم برای کمک کردن، شما فقط می‌بایست اپلیکیشن Be My Eyes را بر روی اسمارت‌فون خود نصب کنید. یک کاربر نابینا و یا کم‌بینا ممکن است درخواست‌ها متفاوتی از شما داشته باشد. از چک کردن تاریخ انقضا یک محصول و تشخیص رنگ‌های پیرامون گرفته تا خواندن یک دستورالعمل و جهت‌یابی در یک محیط جدید.


بیشتر بخوانید : اپلیکیشن تعیین مسیر برای نابینایان ؛ Lookout ارائه ای از گوگل


در اپلیکیشن Be My Eyes تاکنون بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر داوطلب و حدود 90 هزار کاربر نابینا و یا کم‌بینا از بیش از 150 کشور و 180 زبان مختلف حضور دارند. هدف برنامه Be My Eyes افزایش دسترسی افراد با مشکلات بصری به جهان پیرامون‌شان است. این مهم محقق نمی‌شود مگر با کمک ما و فداکاری برای جامعه‌مان.

برای دانلود اپلیکیشن Be My Eyes می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید. این برنامه بیش از 100 هزار بار از گوگل‌پلی و بیش از 2 هزار مرتبه از کافه‌بازار دریافت شده است.

دانلود اپلیکیشن Be My Eyes برای اندروید از گوگل‌پلی | دانلود اپلیکیشن Be My Eyes  برای اندروید از کافه‌بازار

دانلود اپلیکیشن Be My Eyes برای IOS از اپ‌استور

بررسی اپلیکیشن Be My Eyes ؛ چشمان من باش!

Be My Eyes یک اپلیکیشن رایگان موبایلی است که تنها یک هدف دارد: افزایش دسترسی افراد با مشکلات بصری به محیط اطرافشان. این برنامه داوطلبان را به افرادی که نابینا و یا کم‌بینا هستند با تماس تصویری متصل می‌کند. این اپلیکیشن در ژانویه 2015 توسط هانس یورگن ویبرگ (Hans Jørgen Wiberg) راه‌اندازی شد.


بیشتر بخوانید: بررسی اپلیکیشن پولیک ؛ آیا از این برنامه می‌توان کسب درآمد کرد؟


از آن زمان تاکنون بیش از یک و نیم میلیون داوطلب برای کمک‌رسانی به نابینایان در آن ثبت‌نام کرده‌اند. این اپ بزرگرین اجتماع آنلاین نابینایان و کم‌بینایان است که درصدد بهبود رفاه و زندگی آنان برآمده است. امکان برقراری ارتباط با بیش از 180 زبان زنده دنیا در اپلیکیشن Be My Eyes مهیا شده است.

اپلیکیشن Be My Eyes
با استفاده از اپلیکیشن Be My Eyes می‌توانید چشمان خود را به افراد نابینا و کم‌بینا قرض بدهید. (اعتبار : bemyeyes)

داستان شکل‌گیری این اپلیکیشن به سال 2012 و در دانمارک به دست یک پیشه‌ور به نام ویبرگ آغاز شد. او در یک موسسه دانمارکی کمک به نابینایان فعالیت می‌کرد. او به این موضوع پی برد افرادی که نابینا هستند و یا بینایی ناقص دارند، برای انجام امور روزمره خود عمدتا به اندکی کمک نیاز دارند. اما نکته اینجا بود که همواره باید یک دوستی وجود داشته باشد. اینجا بود که ایده Be My Eyes به سرش زد. راهی برای ارتباط تصویری میان این افراد ناتوان و داوطلبین.


بیشتر بخوانید : فرایند چاپ سه بعدی به افراد نابینا کمک می‌کند تا کارهای هنری را ببینند


او معتقد بود که با استفاده از تکنولوژی تماس تصویری می‌توان در نقش قوه بینایی ظاهر شد. با اینکار بخشی از بار سنگینی که بر دوش دوستان و خانواده یک فرد نابینا یا کم‌بیناست به دوش یک اجتماعی از داوطلبین گذاشه می‌شود.

در آپریل 2012 هانس ایده خود را در یک رویداد استارتاپ دانمارکی ارائه کرد. آنجا او با تیمی آشنا شد که توانایی عملی کردن ایده او را داشتند. در 15 ژانویه 2015، اپلیکیشن Be My Eyes برای نخستین بار تحت پلتفرم IOS عرضه شد و ظرف کمتر از 24 ساعت بیش از 10 هزار کاربر بدست آورد. در ادامه برای نسخه اندروید نیز تقاضاها افزایش یافت. سرانجام در 5 اکتبر 2017 نسخه اندروید نیز عرضه شد.

در دسامبر آن سال، گوگل‌پلی اپ Be My Eyes را در میان بهترین اپلیکیشن‌ها و در فهرست‌های “نوآورانه‌ترین‌ها”، “بهترین کمک‌های روزانه” و “بهترین الماس مخفی” خود قرار داد. در ماه می 2018 نیز اپلیکیشن Be My Eyes برنده جایزه “بهترین دسترسی” گوگل‌پلی شد.

نحوه کار با اپلیکیشن Be My Eyes

پس از آنکه از یکی از مارکت‌های معتبر، این اپلیکیشن را دانلود و نصب کردید، در صفحه نخست در ابتدا می‌بایست مشخص کنید که آیا یک فرد نابینا یا کم‌بینا هستید یا داوطلبی که قصد کمک دارد. در ادامه اگر برای ثبت‌نام بر روی گزینه “I am new” کلیک کنید. پس از ثبت نام می‌بایست منتظر بمانید تا درخواست‌ها برای کمک به شما ارسال شود. از درخواست جهت‌یابی محیط و انتخاب رنگ تا مشاهده تاریخ انقضا محصول و انتخاب اشیاء.

اپلیکیشن Be My Eyes
محیط کاربری اپلیکیشن Be My Eyes (اعتبار : bemyeyes)

پس از آنکه درخواست یک فرد نابینا و یا کم‌بینا برای کمک ارسال شود، از میان داوطلبینی که آنلاین هستند، یکی برای کمک به فرد انتخاب می‌شود. داوطلب می‌بایست با استفاده از دوربین اسمارت‌فون فرد برای حل مشکل به او راهنمایی کند. همچنین در بخش Cummunity می‌توانید قصه زندگی افراد مختلف را بشنوید.

نظرات کاربران در مورد برنامه Be My Eyes ؛ یک اپلیکیشن نیکوکار!

با مطالعه نظرات کاربران در خصوص کار با اپلیکیشن Be My Eyes به موارد جالب توجهی برمی‌خوریم. از معدود مواردی است که کمتر آه و ناله در کامنت‌ها و توئیت‌ها می‌بینیم. بسیاری از کاربران از اینکه توانسته بودند به کمک فرد دیگری بیایند بسیار خوشحال بودند. مثلا Salar در توئیتر نوشته بود :

اولین تجربه کمک به یک نابینا با اپلیکیشن Be my Eyes ساده، روون و هیجان انگیز بود . برای یک نابینا نوع پودر کارامل را خوندم. با یک سلام ،خونده و تشکر تموم شد. بیش باد

اپ Be My Eyes
نظرات کاربران در مورد برنامه Be My Eyes

کاربر دیگری با نام AIM7 Sparrow در گوگل‌پلی نوشته بود:

اولین تماسم را به عنوان یک داوطلب پاسخ دادم. درخواست‌ خیلی ساده بود: یک خانم می‌خواست تا به او در جهت‌یابی صفحه بعدی روی یک وب‌سایت کمک کنم. به سرعت توانستیم این مشکل را با هم حل کنیم. زندگی کسی را نجات ندادم، سرطان را درمان نکردم، اما شنیدن صدای خنده و تشکر او وقتی توانستیم به صفحه بعدی برویم احساس قهرمان بودن به من دست داد. الان دقیقا بخاطر اینکه یک تغییر کوچک در روز کسی ایجاد کرده‌ام، بزرگترین لبخند ممکن روی لب من نقش بسته است. خدا همه سازندگان این اپلیکیشن را خیر بده. با اینکار زندگی بسیاری از مردم را پرمایه‌ کردید.

اپ Be My Eyes
نظرات کاربران در مورد برنامه Be My Eyes

SX Gamerz نیز این اپلیکیشن را بهترین برنامه موجود در پلی‌استور می‌داند. این کاربر نوشت:

بهترین اپ موجود در پلی‌استور. فکر نمی‌کنم حرف من بتونه این اپلیکیشن رو توصیف کنه. چیزی شبیه به آینده است. می‌تونه به هزاران فرد نابینا کمک کنه. سرویس داوطلبان فوق‌العاده است. توسعه‌دهندگان‌اش خیلی خلاق هستند که همچین فکر به سرشون زده. به جد می‌گم ارزش این اپلیکیشن خیلی بالاست.

اپ Be My Eyes
نظرات کاربران در مورد برنامه Be My Eyes (اعتبار : گوگل‌پلی)

کاربر دیگری با نام مستعار Zero Adnan نیز نوشته بود با وجود اینکه 5 تا زبان می‌داند، اما تنها می‌تواند از یکی در این اپلیکیشن استفاده کند. او نوشت :

عاشق این اپ و فکر پشتش و کلا همه چیشم. من یکی از داوطلبین هستم و 5 تا زبان می‌دونم. هرچند این طور که بنظر می‌رسه من فقط می‌تونم یک زبان اول رو انتخاب کنم. دوست دارم از هر 5 مورد بتونم برای کمک کردن استفاده کنم. لطفا برای این موضوع یک بروزرسانی ارائه کنید. الان من فقط یک زبان غیرانگلیسی رو انتخاب کردن چرا که بنظر می‌رسه داوطلبانی که به زبان انگلیسی هستن بیشترن.

اپ Be My Eyes
نظرات کاربران در مورد برنامه Be My Eyes (اعتبار : گوگل‌پلی)

Stephen Psallidas هم نظر مثبتی داشت. او نوشت:

این اپلیکیشن یک مثال فوق‌العاده از استفاده از اینترنت برای کمک به مردم است. ناامید کننده‌اس اما باید بگم 6 ماه طول کشید تا پس از نصبش بتونیم اولین تماسم رو برقرار کنم. البته شاید دلیل‌اش این بوده باشه که اپلیکیشن نتونسته قفل صفحه اسمارت‌فون من رو لغو کنه. واسه همین هربار که تماسی در Be My Eyes برای من تا میومدم قفل صفحه‌ام رو باز کنم، تماس به فرد دیگه‌ای منتقل می‌شود. امیدوارم توسعه‌دهنگان بتونن این مشکل رو حل کنن.

اپ Be My Eyes
نظرات کاربران در مورد برنامه Be My Eyes (اعتبار : گوگل‌پلی)

بیشتر بخوانید :

.

منبع: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر