;
coinex

فرایند چاپ سه بعدی به افراد نابینا کمک می کند تا کارهای هنری را ببینند

فرایند چاپ سه بعدی به افراد نابینا کمک می کند تا کارهای هنری را ببینند

همکاری و توسعه در فدراسیون ملی نابینایان با فرآیند چاپ لمسی سه بعدی، از آثار کار بر روی عصب دکتر Paul Bach-y-Rita، عصب شناس دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، الهام گرفته شده است.

با توجه به تحقیقات او، مغز انسان قادر به پردازش اطلاعات لامسه به دست آمده از تماس نوک انگشتان است، مانند چیزی که با حس بینایی بدست می آورد، که این بدان معنی است که یک فرد نابینا می تواند انگشتان خود روی یک هنرهای زیبایی با چاپ لمسی سه بعدی بکشد و تصویر ذهنی از آن، در مغز خود، ایجاد نماید، درست مانند یک فرد عادی که می تواند تصویر هنری را ببیند و از آن حسی دریافت کند.
به منظور بهبود این تجربه، حسگرهایی برای تکمیل چاپ بکار گرفته شده اند، که زمان لمس، صدایی پخش می شود و به کاربر در مورد چیزی که در آن بخش از نقاشی نشان داده شده است، توضیح داده می شود.
این شرکت می گوید که هفت سال را صرف توسعه چاپ هنر زیبای لمسی کرده است و دو سال دیگر روی یکایک آنها با کمک داوطلبان نابینا یا کم بینا، تحقیق و آزمایش انجام داده است. این فرایند قادر به ایجاد اثر هنری در اندازه های بزرگ به عنوان مثال 60 × 120 اینچ می باشد.

موسس 3DPhotoWorks جان اولسون می گوید: “هدف ما این است که بزرگترین اثرهای هنری جهان و بزرگترین هنرهای عکاسی را برای افراد نابینا در هر موزه، هر مرکز علم و هر نهاد فرهنگی، در دسترس قرار دهیم. برای اولین بار در کشور ایالات متحده و پس از آن فراتر می رویم ”
این شرکت یک کمپین Kickstarter با هدف جمع 500،000 دلار از 9ام ماه دسامبر راه اندازی کرده است. اگر هدف آن به سرانجام رسید، این پول ها برای رشد قابلیت های کارکنان، فن آوری، و تولید این شرکت استفاده خواهد شد.
.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر